בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות חדות בנעילה בוול סטריט; מטא זינקה ב-17.6%, אמזון ב-5.1%

כלכלת ארה"ב התכווצה במפתיע ב-1.4% ברבעון הראשון, כלכלנים ציפו לצמיחה בקצב שנתי של 1% • ענקית הטכנולוגיה מטא (פייסבוק) הפתיעה בשורת הרווח ודיווחה על צמיחה במספר המשתמשים היומיים • הלילה יפרסמו דוחות אפל, אינטל ואמזון

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, lev radin

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

עליות חדות נרשמו בנעילת המסחר בוול סטריט: מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-3% והדאו ג'ונס טיפס ב-1.8%.

אפל קפצה ב-4.5%, אינטל ב-3.7% ואמזון ב-5.1% לקראת הדוחות שהן צפויות לפרסם הערב. 

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות חדות וויקס , נובה, לייבפרסון, פייבר, למונייד , קולטורה ומאנדיי.

21:10

מניות השבבים, ביניהן אנבידיה  ו-AMD, בולטות בעליות חדות, לאחר שקוואלקום  פרסמה דוחות טובים ותחזית אופטימית.

אמזון  קופצת בכ-5% לקראת הדוחות. ויזה עולה בכ-4% ופייפאל קופצת ב-11%. 

החוזים על הנפט עולים ב-1.8%-2.5%. הזהב יציב והביטקוין קופץ ב-3.6% לרמה של 40,200 דולר.

19:45

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק קופץ ב-2.3% והדאו ג'ונס עולה ב-1.5%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ל-2.86%. 

אפל מזנקת ב-4%, נטפליקס  עולה ב-3.8% ,אינטל  ב-3% ואמזון בכ-4%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות נייס , פייבר , מאנדיי , נובה , ווקמי ואודיוקודס.

18:45

עליות קלות בניו יורק, מדדי המניות המובילים עולים כעת בשיעורים של עד 0.7%. באירופה ננעל המסחר בעליות של 0.9%-1.2% במדדי המניות המרכזיים.

טסלה  ממשיכה לאבד גובה וצונחת בעוד 5.5%. אמזון, אינטל ואפל עולות ב-2%-3% לקראת הדוחות שיפרסמו הלילה. 

לאחר שחברת צ'ק פוינט  פרסמה אתמול דוחות כותבים בבית ההשקעות אופנהיימר כי החברה "פרסמה תוצאות סולידיות, עם האצה בקצב הצמיחה בהכנסות ל-7%, שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מזה שנים רבות. הצמיחה הגבוהה והמואצת איפיינה את פעילות המנויים, שצמחה בשיעור שנתי של 13.6%, בנוסף לצמיחה דו-ספרתית גבוהה במוצרי הענן CloudGuard ו-Harmony וצמיחה תלת-ספרתית בפלטפורמת Infinity החדשה. צבר הזמנות החברה RPO - Remaining Performance Obligations רשם צמיחה נאה של מעל 20%, אם כי צמיחה זו לא באה לידי ביטוי באספקות בפועל , billings עקב הכרה בהכנסות ארוכה של מוצרים חדשים. אנו מעודדים משיפור בביצועי צ'קפוינט, אך צופים לחצים על שיעורי הרווחיות כתוצאה מגידול בהשקעות, מקשיי גיוס כוח אדם ומשיבושים בשרשרת האספקה, ובכך משמרים את המלצת Perform על המניה". 

17:15

מתמתנות העליות בוול סטריט, ומדדי המניות המובילים עולים כעת בשיעורים של עד 0.6%.

בעקבות פרסום נתוני הצמיחה כותב רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, כי הפד מטיל את כל יהבו על בלימת האינפלציה, שהינה חזות הכל בעיניו ולכן מאותת לשווקים כי העלאות ריבית חדות לפניו, שעשויות להסתכם לכדי 2 אחוזים בתוך 3 חודשים בלבד. בתוך כך הוא משדר בהודעותיו ומסריו כי כלכלת ארה"ב חסונה, מתאוששת היטב ומצטיינת הן עסקית והן תעסוקתית. עוד לפני נתוני התמ"ג לרבע הראשון של השנה, החלה טענה זו להעלות סימני שאלה, שכן גופים כגון הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית הפחיתו במידה ניכרת את אומדניהם לצמיחת התמ"ג העולמי, בדגש על יבשת אירופה והשווקים המתעוררים, אך גם בארה"ב.

"הנתון שפורסם היום אמנם מוכיח כי האינפלציה עולה ויש להתמודד אתה. לראיה, מדד המחירים של התמ"ג רשם עלייה שנתית של 8% ברבע הראשון, גבוה הן מקצב עלייתו ברבע האחרון אשתקד (7.1%+) והן מהקצב שצפו לו (7.2%+). עם זאת, מדד זה ללא מזון ואנרגיה, שהינו אינדוקטיבי יותר, עלה ב-5.2% בלבד; אמנם גם הוא היה גבוה מההערכות, אך הראה כי חלק ניכר מהאינפלציה היום קשור בגורמי ההיצע - המזון, האנרגיה ושאר ירקות".

אולם, כותב מנחם,  הנתון שטורף את הקלפים הינו התמ"ג עצמו, שבניגוד להערכות כי יגדל ב-1.1%, התכווץ במפתיע ב-1.4% ועלול לערער את הביטחון של ה-Fed (והשווקים) בעוצמת הכלכלה. כמו כן מדובר בנסיגה גדולה בהשוואה לרבע הקודם, כשהתמ"ג צמח ב-6.9%. את השפעת תיסוף הדולר ניתן היה היטב לראות בכך שהייבוא צמח ב-17%, בעוד הייצוא התכווץ ב-5.9%. את גורם הדאגה הראשי ניתן למצוא בכוח המניע של כלכלת ארה"ב ושאר העולם - משקי הבית. הצריכה הפרטית גדלה ב-2.7%, פחות מהערכות הכלכלנים לעלייה של 3.5%. נתון מסוג זה יקשה מאוד על הפד להעלות את הריבית בקצב המהיר שרמז ושוק ההון אכן מתמחר כיום".

אזכיר, כותב מנחם, כי לא בכדי מדגיש הפד שוב ושוב שמדיניותו תלויית נתונים וכי אם יתברר שהסביבה הכלכלית לא כה איתנה כפי שסבר, לא יהסס לקחת פסקי זמן, או לפחות להסתפק בהעלאות ריבית מדודות יותר. הנתון של היום עשוי להוות חוליה ראשונה באיתותים לכיוון זה. ככל שכך יתפרשו הדברים, אפשר שגם העליות החדות בתשואות הפדיון תלכנה ותתמתנה.

16:30

יום המסחר בניו יורק נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים מטפסים בשיעורים של עד 2%.

מניית מטא  מזנקת בכ-19% לאחר הדוחות שפרסמה אמש. אפל  עולה ב-2.5% לקראת הדוחות שתפרסם הלילה. 

מנגד, טלאדוק קורסת ב-45% אחרי שנתנה תחזית מאכזבת ודיווחה על הפסד ענק של 6.6 מילארד דולר (כ-41.5 דולר למניה) ברבעון האחרון - כאשר שווי החברה כולה עומד על 9 מילארד דולר לאחר שהמניה התרסקה בכ-70% בשנה האחרונה.

15:33

כלכלת ארה"ב התכווצה במפתיע ב-1.4% ברבעון הראשון (קצב שנתי) לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 1%.

הרשת החברתית טוויטר  דיווחה על רווח של 61 סנט למניה והכנסות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הצפי בממוצע בשוק היה לרווח מתואם אפסי של כ-5 סנט למניה (וההערכות הפסימיות שיערו הפסד של עד 49 סנט למניה), כאשר הוערך שההכנסות יגיעו ל-1.22 מיליארד דולר. 

14:10

פריון  הדואלית פרסמה את דוחות הרבעון הראשון, במהלכו ההכנסות צמחו ב-40% ל-125.3 מיליון דולר והרווח הנקי (Non-GAAP) נסק בכמעט 200% והסתכם ב-20.7 מיליון דולר. פריון העלתה תחזיות ל-2022: החברה צופה EBITDA מתואם של כ-100 מיליון דולר על הכנסות של כ-630 מיליון דולר.

13:45

השווקים האירופאיים ממשיכים להתנהל במגמה חיובית כשמדדי המניות המובילים רושמים עליות 1% ומעלה.

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.9%, כשבצמרת בנק סטנדרט צ'רטרד הבריטי שמזנק ב-16% (ראו עדכון קודם) ועוד עליות חדות רושמות הלופרש בפרנקפורט, וולוו  ואוונזה בנק הולדינג  בשטוקהולם וענקית השבבים ASML  באמסטרדם. מנגד, טולה גרופ  השוודית צונחת ב-11% וגם סוודבנק  מאבד גובה.

החוזים בוול סטריט ממשיכים לעלות אך תשואות האג"ח החלו לאבד גובה. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת בנקודה ל-2.8% ותשואת האג"ח לשנתיים נסוגה ל-2.56%. בשוק הסחורות, הנפט והזהב נסחרים ביציבות.

12:20

החוזים העתידיים על מדד נאסד"ק מזנקים ב-2.4%, בעוד מניית מטא (פייסבוק)  ממריאה בכ-17% במסגרת המסחר המוקדם. זאת בהמשך לפרסום הדוחות שלה אמש, כאשר אמנם פספסה את תחזית ההכנסות אך הפתיעה בשורת הרווח (2.72 דולר למניה בהשוואה להערכות לרווח של 2.54 דולר). מספר המשתמשים היומיים הפעילים של פייסבוק צמח ועמד בסוף הרבעון על 1.96 מיליארד - (לעומת 1.929 מיליארד בסוף דצמבר ומעל הציפיות ל-1.95 מיליארד).

11:20

מדדי המניות המובילים באירופה ממשיכים לטפס בשיעורים יפים. דאקס וקאק עולים ב-1.8%, פוטסי הבריטי ב-0.9% והסטוקס 600 הכלל אירופי ב-1.1%.

דויטשה בנק  בולט בפרנקפורט עם עלייה של 3.6% וגם הלופרש, קונטיננטל ו-BMW מטפסות. בלונדון נרשמת עלייה חדה לבנק סטנדרט צ'רטרד  שמטפס ב-14% לאחר הדוחות. בבנק דיווחו שעסקי המסחר הניבו רווח לפני מס של 1.5 מיליארד דולר (עלייה מפתיעה של 4%) וההכנסות צמחו ב-32%. בנוסף סיפקו תחזית מעודדת שהצמיחה בהכנסות עבור כל שנת 2022 צפויה לחרוג מהתחזית של 5% עד 7%. גם הכנסות הריבית נטו, והמנכ"ל ביל וינטרס אמר כי "אנחנו בדרך לספק תשואה של 10% על ההון המוחשי עד 2024, אם לא קודם לכן".

בינתיים בוול סטריט החוזים העתידיים נאסד"ק מזנקים ב-2.1%, על S&P500 מטפסים ב-1.5% ועל דאו ג'ונס ב-0.9%.

בהונג קונג ננעל המסחר בעלייה של כ-1.3% במדד הנג סנג, כשנרשמו עליות בולטות לבנקים ולענקיות הטכנולוגיה הסיניות - בהן ג'ילי ועליבאבא שקפצו ב-3.8% ו-4.4% בהתאמה.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, כשדאקס מטפס ב-1.2%, קאק ב-1.4% ופוטסי ב-0.5%. יורו סטוקס 50 הכלל אירופי עולה ב-1.3%.

בטוקיו ננעל המסחר בירוק ומדד ניקיי טיפס ב-1.7%. בסין המגמה הייתה מעורבת, כשמדד שנגחאי עלה ב-0.6% ואילו בשנזן הבורסה ירדה ב-0.3%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים המסחר, מדד הנג סנג עולה ב-1.3%.

בחוזים העתידיים בוול סטריט מתחזקות העליות כאשר החוזים על הנאסד"ק מזנקים ב-1.7% ועל S&P500 ב-1.1%. החוזים על דאו עולים ב-0.5%.

07:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית, כאשר מדד ניקיי  בטוקיו עולה ב-1.4%, המדד בשנגחאי  מתקדם ב-0.2%, קוספי בסיאול עולה ב-0.8% ומדד הנג סנג  ב-1.1%.

בהונג קונג מובילות את העליות חברות הטכנולוגיה, בהן ג'ילי שקופצת 3.8%, עליבאבא שמטפסת 3.7% ולנובו שמקתדמת ב-1.4%. שיאומי נסחרת ביציבות. בטוקיו בולטות יצרניות הרכב, בהן טויוטה שעולה 2.2% וניסאן שמוסיפה 2.9%. סופטבנק עולה ב-1.8%.

ביפן פורסמו הבוקר נתוני מאקרו, שלפיהם המכירות הקמעונאיות במרץ עלו בשיעור של 0.9% בהשוואה לאשתקד - יותר מכפול מהתחזית שהעריכה עלייה של 0.4%. הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על כנה, בשיעור שלילי של 0.1%-.

ב-15:00 (שעון ישראל) יפורסמו נתוני אינפלציה בגרמניה, כאשר על פי התחזיות מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.6% ובקצב שנתי של 7.2%. ב-15:30 יפורסמו נתוני צמיחה בארה"ב, כשמוערך שהתמ"ג ברבעון הראשון עלה ב-1.1%. שיעור האינפלציה שנגזר מהתמ"ג, על פי התחזיות, יגיע ל-7.3%.

העליות בוול סטריט אמש התמתנו לקראת הנעילה (ונמחקו לגמרי בנאסד"ק , שסיים את הערב בדומה לרמת הפתיחה), כאשר מי שקבעו את הטון הן מפרסמות הדוחות. S&P500  עלה בכ-0.2% וכך גם דאו ג'ונס .

מיקרוסופט , שפרסמה שלשום דוחות טובים, קפצה ב-5% וענקית כרטיסי האשראי ויזה  זינקה ב-6.4% לאחר שהרווחים זינקו. מנגד, אלפאבית (גוגל)  (שהחמיצה את התחזיות) איבדה כ-3.6% ויצרנית המטוסים בואינג  נפלה ב-7.5% אחרי הפסד גדול מהמצופה.

מטא (פייסבוק)  זינקה ב-18% במסחר המאוחר לאחר הדוחות. עוד פרסמו אמש: פייפאל  דיווחה על רווח מתואם של 88 סנט למניה, בדומה לתחזיות. ההכנסות עלו על הצפי והסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, והמניה טיפסה ב-3.4% באפטר. פורד מוטורס  דיווחה על רווח מתואם של 38 סנט למניה, סנט אחד מעל הצפי. כפי שהעריכו האנליסטים בשוק, ההכנסות הסתכמו ב-34.5 מיליארד דולר - ירידה של כ-4.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

טלאדוק הלת' , שמספקת שירותי אבחון וטיפול בטלפון או בשיחות וידאו, היא ההחזקה השנייה בגודלה בקרן ארק של קת'י ווד. המניה התרסקה ב-36% אחרי שנתנה תחזית מאכזבת ודיווחה על הפסד ענק של 6.6 מילארד דולר (כ-41.5 דולר למניה) ברבעון האחרון - כאשר שווי החברה כולה עומד על 9 מילארד דולר לאחר שהמניה התרסקה בכ-70% בשנה האחרונה.

הלילה אחרי נעילת המסחר ידווחו אפל , אמזון , אינטל  וטוויטר .

הבוקר החוזים העתידיים בוול סטריט ירוקים, כאשר החוזים על נאסד"ק נסחרים בעלייה של 1.3% הודות לעלייה החדה של מטא. החוזים על S&P500 מטפסים ב-0.7% ועל הדאו ב-0.1%. במקביל תשואות האג"ח מטפסות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בשתי נקודות בסיס ל-2.83% ותשואת האג"ח לשנתיים מתקדמת בשלוש נקודות ל-2.60%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות, כאשר מחירי הנפט הגולמי נחלשים בכ-1.5%. נפט מסוג ברנט, מדד הייחוס העולמי, יורד למחיר של 103.3 דולר לחבית. חוזה מסוג WTI יורד ל-100.5 דולר לחבית. מחיר הזהב גם נסוג בכ-0.5% והחוזים נסחרים סביב 1,879 דולר לאונקיה.