ללמוד מוורן באפט ולא לזרוק כסף טוב אחרי כסף רע: 5 תובנות השקעה מהמומחים בכנס גלובס

הכנס עסק בטלטלה בכלכלה העולמית וסיפק שורה של כותרות ועצות למשקיעים בזמן משבר • המשנה למנכ"ל בנק הפועלים צחי כהן מאמין באנרגיה ירוקה, פרופ' ליאו ליידרמן קרא לפזר את התיק ונשיא מלאנוקס לשעבר איל וולדמן הזהיר את ההייטקיסטים: "מה שהפסדתם, הפסדתם"

פרופ' ליאו ליידרמן, פרופ' איליאן מיחוב, צחי כהן, אייל וולדמן, פרופ' מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
פרופ' ליאו ליידרמן, פרופ' איליאן מיחוב, צחי כהן, אייל וולדמן, פרופ' מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

כנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס עסק במצב המאתגר של הכלכלה העולמית והישראלית על רקע התנודתיות הגבוהה בשווקים, האינפלציה המשתוללת, המלחמה באוקראינה, השיבושים בשרשרת האספקה שלא פוסקים וגם מערכת הבחירות המקומית שעומדת בפתח. 

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הכנס סיפק שורה של עצות להתנהלות בזמן משבר מטעם מיטב המומחים בשוק. לפניכם 5 תובנות עיקריות.

1. לא להתגעגע לשווי החברה הקודם

איל וולדמן, יו"ר וולדו הולדינגס, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס לשעבר פנה במסר לחברות ההייטק הישראליות, שחלקן מתמודדות בשבועות האחרונים עם התפוצצות הבועה, האטה בגיוסים ואף פיטורים. "אל תסתכלו על השווי הקודם שבו החזקתם בשנה שעברה - מה שהפסדתם, הפסדתם. אל תשקיעו כסף טוב אחרי כסף רע. תתמקדו באלטרנטיבות הטובות, ויש לא מעט כאלה לקראת השנה הבאה", אמר וולדמן.

2. להשקיע כמו וורן באפט

פרופ' ליאו ליידרמן, יועץ כלכלי ראשי בבנק הפועלים, העניק המלצה להשקעה נכונה בתקופות מאתגרות. כך, לשאלה מה הוא ממליץ למשקיעים לעשות בתקופת משבר, ענה ליידרמן כי המפתח הוא גיוון התיק ופיזור סיכונים. הדוגמה הקלאסית מבחינתו היא וורן באפט, שמשקיע בפורטפוליו רחב של חברות ומגזרים. 

3. מתי האינפלציה תירגע?

איליאן מיחוב, דיקן בית הספר למנהל עסקים INSEAD, העריך מתי צפויה להגיע הרגיעה באינפלציה. "מנסיון העבר גם קצב האינפלציה מתחיל להירגע כאשר הריבית מגיעה לשיעור של 6%-10%, שגם לזה יש השלכות. צריך להבין שאנחנו נמצאים במקום שלא ראינו בעבר, זה לא דומה למצב של שנות ה-70", אמר מיחוב.

4. אילו תחומים ימשיכו להוביל?

צחי כהן, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, הציג רשימה של פעולות שיש לנקוט בזירה העסקית והממשלית: "יש צורך לזהות תחומים שעם שוך הסערה הנחיצות שלהם תישאר ותידרש כמו תשתיות, אנרגיה ירוקה ומתחדשת, ופתרונות למגורים - תחום אשר האיזון בין הביקוש וההיצע אינו משתנה מפרמטרים כלכליים כאלה ואחרים. ההייטק ימשיך להוביל, אבל תתקיים בו סלקטיביות גבוהה יותר בפרמטרים הפיננסיים. מעבר לכך, יש צורך לשמור על מינוף סביר". 

5. הסטגפלציה בדרך

פרופ' מנואל טרכטנברג הזהיר מהסטגפלציה. "אם יש מפלצת רב ראשית בעולם הכלכלי זו סטגפלציה. הצירוף הקטלני הזה בין עליית מחירים לבין מיתון גורם לכך שהכלים שיש בארגז הכלים נוגדים זה את זה. מה שלא נעשה, יהיה גרוע. אין שום מדינה שיכולה לחמוק מהשפעת ההאטה הכלכלית והאינפלציה שפוקדות את העולם. עד כמה אנחנו נרגיש את זה בכיס? זה כבר תלוי במדיניות", אמר טרכטנברג.

גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק הפועלים