הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות קלות; אורמד מחקה רבע משוויה, פרקומט ונקסט ג'ן זינקו

עליות חדות רשמו ביומיקס, סייברוואן, נקסט ג'ן וקבוצת דלק • ירידות באירופה, חולשה קלה במחירי הנפט • מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק בקצב שנתי של 9.1% ביוני - מעל התחזיות; וול סטריט נפתחה בירידות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:28

המסחר בבורסה המקומית הסתיים בירידות קלות, כאשר שלושת מדדי המניות המובילים השילו כ-0.5% כל אחד. מדד הנפט וגז עלה ב-1.5%, ומדד הבנקים ננעל בירידה קלה מאוד. ירידה חדה במיוחד רשם מדד הביומד שמחק 2.4%, בין השאר "הודות" לאורמד שמחקה כרבע משוויה (לאחר שאתמול זינקה ב-37%. אחרי הירידה היא עדיין בפלוס של 38% מתחילת השבוע), וגם פלוריסטם וקנבוטק ירדו מהותית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

פרקומט זכתה לקבלת פנים חמה במיוחד ביום המסחר הראשון שלה בתל אביב, והוסיפה 40% לערכה וסיימה בשווי שוק של כ-79 מיליון שקל. עוד עליות בולטות רשמו נקסט ג'ן  (שהודיעה שהורידה מסדר היום באספה הכללית את פיטוריו של היו"ר יעקב עמידרור), סייברוואן וכלל ביוטכנולוגיה  (שדיווחה כי מחקר שוק שהציגה מדיוונד (מוחזקת 33%) קבע כי לתרופה EscharEx לטיפול בכיבים ורידיים נתח פוטנציאלי של כ-30% משוק מטרה של כ-2 מיליארד דולר בשנה).

עוד מדיווחי היום: ביו דבש , שעוסקת בפיתוח דבש מתורבת הודיעה שתמשיך בתהליך פיתוח חלב בפאלו מתורבת. סקודיקס  אשררה את התחזית לצמיחה של כ-30% בהכנסות השנתיות, ומעריכה שההכנסות במחצית הראשונה הגיעו ל-11.5 מיליון דולר. טורבוג'ן  חתמה על הסכם מחקר עם הטכניון, לביצועי בערה בתא שריפה ייעודי עבור הרכבים שונים של מימן וגז טבעי. החברה תשלם לטכניון כמיליון שקל.

16:00

בזמן שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל, בארה"ב התפרסמו נתוני אינפלציה מאכזבים במיוחד שמעידים על זינוק של 9.1% בקצב של שנתי במדד המחירים לצרכן. המדד עלה ביוני ב-1.3%, מעל התחזיות שהעריכו שיעור עלייה של 1.1%, כך ששיעור האינפלציה השנתי זינק כאמור ל-9.1% (בהשוואה לתחזית של 8.8% והחמרה בהשוואה למדידה של 8.6% במאי). 

החוזים העתידיים בוול סטריט עברו במהרה מעליות קלות לירידות חדות, והמדדים בתל אביב אחריהם. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.6%, ת"א 125 יורד ב-0.7% ות"א 90 ב-0.9%. מדד הנפט וגז נותר היחידי בטריטוריה החיובית עם עלייה של 0.6%.

בשוק המט"ח, האירו והדולר שוב בשוויון מלא ונסחרים תמורת 3.48 שקלים, והדולר קופץ ב-0.3% גם מול השקל.

עלייה חדה של יותר מ-30% רושמת חברת החניונים הרובוטיים פרקומט , שזהו יומה הראשון בבורסה לאחר שגייסה לאחרונה 23 מיליון שקל לפי שווי חברה של 40 מיליון שקל. לעומת זאת נרשמות ירידות חדות מאוד לאורמד , האב , פלוריסטם, גיבוי אחזקות, דוראל אנרגיה ודמרי.

14:15

נטייה לעליות בבורסה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, מדד ת"א 90 מטפס בשיעור דומה,  ומדד הבנקים עולה ב-0.8%. מחזור המסחר מסתכם בכ-645 מיליון שקל.

עליות חדות רושמות ביומיקס , פרקומט, סייברוואן, נקסט ג'ן  וקבוצת דלק.

מניית חברת תאי הגזע פלוריסטם  יורדת לאחר שלא עמדה ביעד העיקרי בניסוי שלב III שלה בשיקום שרירים אחרי ניתוח ירך. החברה דיווחה היום על התוצאות, אם כי העובדה שהניסוי לא עמד ביעד העיקרי הופיעה רק בפסקה השלישית של ההודעה.

כלכלני איפקס קפיטל מעלים את מחיר היעד של מניית ישראל קנדה  בכ-50% ל-19.4 שקלים. האנליסט נעם פינקו מציין את "יכולת החברה לזהות הזדמנויות לרכישת קרקעות, להשביחן ולממשן (באופן מלא או באמצעות הכנסת שותפים) ברווחים גבוהים, זאת לצד פעילות בנייה מאסיבית בקרקעות שבבעלותה הצפויות להפוך ברובם לפרויקטי ענק בעלי נוכחות מרשימה. פעילויות אלו צפויות להניב רווחים של מיליארדי שקלים בשנים הקרובות, לצד יצירת פורטפוליו מניב שייצר FFO של כ-217 מיליון שקל, לפי הערכת החברה ובהתאם למחירים בשוק".

להערכתו "על אף עליית מחירי הקרקעות ועליית הריבית, שוק הנדל"ן הישראלי , הן הנדל"ן למגורים והן הנדל"ן המניב, עדיין חזק והחברה תדע להערכתנו להמשיך ולייצר ערך רב בפרויקטים עתידיים שיבואו בהמשך, גם אם לא באותו קצב מסחרר של העסקאות שבוצעו בשנים האחרונות". 

12:28

מדד ת"א 35 יורד בשיעור מזערי, ומדד ת"א 90 יורד בשיעור של כ-0.6%. מדד הבנקים, מנגד, רושם עלייה קלה.

מניית דמרי  צונחת לאחר שרשות התחרות הגישה כתב אישום נגד חברת הנדל"ן ונגד המנכ"ל יגאל דמרי בגין עריכת הסדר כובל וקבלת דבר במרמה. על פי כתב האישום, בצד השני של ההסדר הכובל, נאשמים חברת י.דביר יזמות ובנייה (יצחקי) בע"מ, המנכ"ל דביר יצחקי ועובד החברה גד בורשטיין. 

עוד בולטות בירידות חדות מניות האנרגיה המתחדשת דוראל אנרגיה , נופר, אנלייט אנרגיה  ואנרג'יקס.

11:05

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסה. מדד ת"א 35 יורד בשיעור מזערי, ומדד ת"א 90 יורד בשיעור של כ-0.2%.

ירידות בולטות רושמות נאייקס , נופר, אאורה, איי.סי.אל ואורמד פארמ .

חברת שירותי ה-IT מטריקס  דיווחה על פרויקט מיגרציה לענן שביצעה עבור אלקטרה קמעונאות, חברה בת של אלקטרה מוצרי צריכה, בעלות של 17 מיליון שקל. הפרויקט כלל העברת שירותים לענן לרבות הקמת רשת חדשה ואבטחת מידע.

חברת בליץ  מחזקת את נוכחותה בדרום אפריקה ומדווחת על עסקה בשווי מוערך מצטבר של כ-14 מיליון שקל. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 עולה בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 שומר על יציבות.

עליות חדות רושמות אלביט מערכות, ראדא , טבע, אופקו ואלקטריאון . האחרונה משלימה עלייה של יותר מ-70% ב-3 שבועות.

חברת המכשור הרפואי אנויז'ן  מדיקל המוכרת מערכות לניווט אלקטרומגנטי המסייעות בהחדרת צינורות הזנה (זונדות) דיווחה כי בית החולים Billings Clinic שבמונטנה, הודיע לחברה על כוונתו לרכוש מערכת ENvue וצינורות הזנה. באנויז'ן ציינו כי בית החולים מספק שירותיפ למונטנה, וויומינג ומערב דקוטה ובעל הסכמי ניהול עם 13 בתי חולים באזור.

08:55

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-0.2% ונסחר סביב 3.476 שקלים, והאירו יורד בשיעור דומה ונסחר סביב 3.49 שקלים.

08:10

אלביט מערכות  מדווחת כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-660 מיליון דולר לאספקת יכולות מודיעין עבור מדינה באירופה. החוזה יבוצע במהלך תקופה של ארבע שנים והוא כולל תקופת אחזקה של עשר שנים נוספות. עסקה זו מצטרפת לרצף עסקאות עליהן דיווחה אלביט לאחרונה ויחד איתה הן מגיעות לסכום כולל של 1.578 מיליארד דולר. בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ציין: "הזכייה בחוזה משמעותי זה הנה עדות לקדמה ולבשלות של הטכנולוגיות שלנו כמו גם לאמון שלקוחות נותנים בפתרונות שלנו". 

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, כפי הנראה, במגמה מעורבת. זאת שלאחר שאתמול מדד ת"א-35 הוסיף 0.11% לערכו בנעילה, ת"א-125 התקדם ב-0.04% ות"א-90 נותר ברמת האפס. מניית שיכון ובינוי הוסיפה לטפס ונעלה בעלייה של 6.71%. אלקטריאון זינקה ב-8.76% ושפיר הנדסה הוסיפה כ-3% לערכה.

2. ירידות בוול סטריט

בניו יורק הסתיים אמש המסחר בירידות, לאחר יום מסחר תנודתי. נאסד"ק ו-S&P 500 ירדו בכ-0.95%, ודאו ג'ונס מחק 0.61%. 

3. פערים מעורבים בדואליות

מרבית המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים שליליים, אם כי נמוכים. איי.סי.אל  עם 1.3% ומנגד טבע  עם פער חיובי של 1.7% ואופקו עם 2.7% כך שהן צפויות לעלות הבוקר.

4. מגמה חיובית באסיה, הנפט ממשיך לרדת

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית קלה. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

מחירי הנפט הגולמי נסחרים הבוקר בירידות קלות לאחר צניחה של 7%-8% אתמול. בשוק הקריפטו, הביטקוין נסחר ביציבות סביב 19,400 דולר. האת'ריום עולה קלות ושערו נע סביב 1,050 דולר.

5. מחכים בדריכות לנתוני האינפלציה בארה"ב

הסוחרים והמשקיעים בארץ ובעולם ממתינים בדריכות לפרסום מדד המחירים לצרכן בארה"ב היום (15:30), כשעל פי מרבית התחזיות בשוק הוא עלה ביוני ב-1.1% כך ששיעור האינפלציה השנתי גדל ל-8.8% (בהשוואה ל-8.6% במאי). בבנק לאומי מעריכים שהמדד עלה בשיעור גבוה יותר של 1.2%-1.3%, כך שהאינפלציה תגיע לשיעור שינוי שנתי של 9%.

גם בישראל יפורסם השבוע מדד המחירים לצרכן, ביום שישי ב-14:00. על פי התחזיות, האינפלציה צפויה להגיע לקצב שנתי של 4.3% - בהמשך לעלייה של 4.1% במדד מאי.