שורת מינויים בשופרסל: וטרמן מתכנן התייעלות ושינויים מבניים

כחודשיים לאחר שמונה למנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן מכריז על שורת מינויים בהנהלת הקבוצה • בין היתר מונה יעקב סודרי למנכ"ל גדרון במקום שאולי עמיר • לפי הערכות בענף, בחודשים הקרובים יחל וטרמן בתוכנית התייעלות שתכלול שינויים מבניים נוספים

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר
אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר

מנכ"ל שופרסל החדש פועל לשיקום החברה לאחר הטלטלות שעברה בשנה האחרונה ונערך לתחרות מול קרפור: כחודשיים לאחר שמונה למנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן מכריז על שורת מינויים חדשים בהנהלת הקבוצה ועל שינויים ארגוניים. אחד המעניינים שבהם הוא מינויו של יעקב סודרי למנכ"ל גדרון במקומו של שאולי עמיר. 

ביצועים חלשים ואי יציבות ניהולית גובים מחיר: רווחי הקמעונאות של שופרסל צללו ב-60%
עם אברכהן כיו"ר ומנכ"ל חדש: האם שופרסל תגיע מוכנה לתחרות מול קרפור?

סודרי כיהן כמנהל מרחב צפון בשופרסל עד יולי האחרון, אז הודיע על עזיבתו כדי להתמנות לסמנכ"ל התפעול של יינות ביתן-קרפור. ימים מספר לאחר מכן פורסם בגלובס כי החליט להישאר בשופרסל בשל ההיכרות רבת-השנים בינו לבין איציק אברכהן, יו"ר החברה, במהלך שסימל את תחילת המלחמה הגלויה בין שופרסל לבין קרפור. 

כעת יעמוד סודרי בראש גדרון, חברת-בת בבעלות מלאה של שופרסל, שמייצרת מוצרי מאפה שנמכרים בסניפי הרשת וללקוחות חיצוניים. גדרון מעסיקה כ-450 עובדים ומייצרת כ-2,5000 טון מוצרים בחודש. סודרי עובד בשופרסל במשך יותר מ-35 שנים, ובין היתר שימש בתפקיד מנהל סניף, מנהל מרחב דרום וכאמור בתפקיד מנהל מרחב צפון של הרשת. סודרי הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים.

מינוי נוסף הוא של רועי פרייבך, שיכהן כמנכ"ל החברות-הבנות של קבוצת שופרסל וישמש גם כחבר הנהלה. פרייבך יהיה גם אחראי על יצירת בסיס להתרחבות קמעונאית, באמצעות איתור ובחינה של הזדמנויות עסקיות לרכישה.

פרייבך הגיע לקבוצת שופרסל לפני כשבע שנים, הקים את פעילות שופרסל עסקים שהיקף מכירותיה עומד על מאות מיליוני שקלים בשנה, ומשמש כמנכ"ל הפעילות. פרייבך בעל תואר MBA מאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת תפקידו ינהל פרייבך את החברות-הבנות בקבוצת שופרסל (מלבד רשת Be ושופרסל פיננסים), תוך מתן פוקוס ניהולי על צמיחה, רווחיות ויצירת סינרגיה עסקית. החברות-הבנות שיהיו תחת ניהולו הן שופרסל עסקים (הכוללת בתוכה את שופרסל אמיגה), גדרון ושופרסל סטוק (שרכשה את חברת דן דיל ואת פעילות דן אס).

בהודעה נכתב כי שופרסל בודקת רכישת חברות נוספות בעלות פוטנציאל, זאת בנוסף לפתיחת חנות שלישית של הפורמט הסיטונאי שלה (קאש אנד קארי) באשדוד לאחר החגים. החנות תיפתח לאחר החגים ותתפרס על פני 5,000 מ"ר, והיא תצטרף לשתי החנויות הקיימות בחיפה ובבאר יעקב. 

בתכנון: התייעלות ושינויים נוספים

לפי הערכות בענף, בחודשים הקרובים יחל וטרמן בתוכנית התייעלות שתכלול שינויים מבניים נוספים.

מינוי נוסף הוא של שאולי עמיר לסגן סמנכ"ל הסחר של הקבוצה. הוא יוביל את תחום הטריות בגזרת הפירות והירקות, הבשר והדגים הקפואים, שלדברי החברה משמש כמנוע צמיחה משמעותי של תחום קמעונאות המזון שלה. כמו סודרי, עמיר עובד בשופרסל כבר כ-35 שנה וכיהן במספר תפקידים בכירים. תפקידו האחרון היה מנכ"ל גדרון, והוא בעל תואר ראשון במדעי החברה.

מוקדם יותר החודש החלה טלי תובל, לאחר אישור הדירקטוריון, את תפקידה כסמנכ"ל תקשורת תאגידית של קבוצת שופרסל וכן מונתה לחברת הנהלה, כפי שנחשף בגלובס. בתפקידה האחרון שימשה תובל כסמנכ"ל לתחומי שוק ההון וקמעונאות במשרד רן רהב תקשורת וכן הקימה את חברת-הבת רהב קשרי משקיעים IR ושימשה כמנכ"לית החברה. קודם לכן שימשה כדוברת ומנהלת תקשורת בכירה במספר ארגונים שונים במגזר העסקי.

תובל תקים אגף שיכלול את תחומי האחריות התאגידית, תרומה לקהילה, קשרי ממשל, קשרי משקיעים, תקשורת פנים-ארגונית, דוברות וניהול משברים. רן רהב ימשיך לשמש כיועץ החברה בתחום יחסי הציבור וקשרי המשקיעים. תובל היא בעלת תואר ראשון (BA) בתקשורת ומדעי המדינה ובעלת תואר שני (MA) במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן.

בחודש שעבר מונה תומר שני לסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. שני הוא בעל 20 שנות ניסיון בתחום הכספים, כולל מעל 8 שנים כסמנכ"ל כספים בשוק התקשורת. בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל כספים של שלוש החברות-הבנות של בזק (פלאפון תקשורת, yes ובזק בינלאומי) עם מחזור מכירות בסך של כ-5 מיליארד שקל. במסגרת תפקידו הוא היה בין המובילים בהנהלה של המהפך העסקי ותהלכי הסינרגיה בין החברות-הבנות בקבוצת בזק. שני הוא רואה חשבון ובעל תואר ראשון במינהל עסקים.

"אני שמח להודיע על שורה של מינויים חדשים של אנשים מוצלחים לחברה כחלק מהמיקוד העסקי וההיערכות מחדש שאנו מבצעים בימים אלה", מסר וטרמן. "המטרה היא להתמקד בקמעונאות המזון ולהשיא ערך למנועי הצמיחה של הקבוצה. אני מאחל לבעלי התפקידים החדשים בשופרסל הצלחה רבה בתפקידם".