הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות מתונות; סיפיה ויז'ן טסה, פארמוקן התרסקה

עליות חזקות באירופה, גם וול סטריט ממשיכה במומנטום החיובי • הדולר והאירו נחלשים מול השקל • אינפיניה מתמזגת לתוך ורידיס ותימחק מהבורסה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:27

נעילה ירוקה בבורסה, ברקע המשך המומנטום החיובי בוול סטריט ועליות חזקות באירופה. ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 125 הוסיף 0.4%, ות"א 90 עלה ב-0.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.71 מיליארד שקל.

פארמוקן  צנחה ב-27% ובכך השלימה התרסקות של 81% מאז שהחלה השנה. עוד ירידות חדות רשמו ורידיס , נאייקס , דוניץ  ואריקה בי קיור  שהעמיקה את הירידה שלה מתחילת השנה ל-93% (על אף זינוק של כ-18% אתמול).

בפסגת הטבלה בלטו סיפיה וויז'ן  שזינקה ביותר מ-13% לאור שיתוף-פעולה עם אינטל הודו, וגם מיטרוניקס, דלק רכב, קבוצת גאון וג'נסל רשמו עליות בולטות.

במט"ח - הדולר ממשיך לאבד גובה גם לאחר קביעת השער היציג ומוחק עוד 0.8% מערכו, כך ששערו 3.36 שקלים. האירו גם נחתך בשיעור דומה ויורד ל-3.40 שקלים, הליש"ט נסוגה ב-0.6% ונסחרת סביב 3.93 שקלים.

15:50

הבורסה מתנהלת ביציבות בשעה זו, כשת"א 35 ו-125 עולים ב-0.1%, ואילו ת"א 90 נסחר בדומה לרמת הפתיחה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-990 מיליון שקל.

ירידות בולטות רושמות חברת הקנאביס הרפואי פארמוקן  שצוללת ב-28%, אחים דוניץ  שמאבדת כמעט 6% וכן ורידיס וסלקום  שנסוגות בכ-4% כל אחת.

חברת האוטו-טק סיפיה וויז'ן  תשתף פעולה עם אינטל הודו ותוסיף אפשרות ניטור נהג לפתרון SaaS של אינטל, שמיועד לציי רכב מסחרי בהודו.

אנלייבקס  דיווחה על נתונים פרה-קליניים חדשים המראים יעילות הצלת חיים משמעותית של התרופה שהיא מפתחת Allocetra כטיפול יחיד בסרטן מזותליומה וכן בטיפול משולב עם Cisplatin.

14:20

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.2%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%. מדד הנפט והגז עולה ב-1.2%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-718 מיליון שקל.

אנרג'יאן  עולה בעוד 2.8% ומשלימה מהלך עלייה של כ-17% ב-3 ימי מסחר.

עוד בולטות בעליות דלק רכב , ניו-מד אנרג'י , מיטרוניקס, אקרו, פוקס, רציו , פריון ואלקטרה.

חברת ביוליין  דיווחה היום כי הגישה NDA (בקשה לרישום מוצר בארה"ב) למינהל המזון והתרופות האמריקאי עבור Motixafortide בניוד תאי גזע בחולי מיאלומה נפוצה, המיועדים להשתלה אוטולוגית (עצמית).

12:35

עליות קלות בבורסה כעת, במקביל למגמה חיובית באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.5%. מדד הנפט והגז עולה ב-1.2%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-454 מיליון שקל.

לקראת פרסום המדד בארץ ביום חמישי מציינים בהראל פיננסים כי "למרות שאנו צופים שני מדדים נמוכים (אוגוסט וספטמבר) וירידה בקצב האינפלציה השנתית להערכתנו, אם נראה את הבנק המרכזי בארה"ב מעלה את הריבית בשיעור דומה לאירופה, הדבר מגביר את הסיכוי שגם בנק ישראל ילך בדרכם ויעלה את הריבית ב-0.75% בהחלטה הבאה ב-3 באוקטובר".

"להערכתנו, בעקבות השאיפה של בנק ישראל להביא את הריבית הריאלית הקצרה לטריטוריה חיובית (או לפחות אפסית) העלאות הריבית יימשכו בעקביות לפחות עד לתחילת 2023, תרחיש שלהערכתנו עדיין מגולם בחסר בשוק אג"ח הממשלתיות". 

11:00

עליות קלות בבורסה כעת, במקביל למגמה חיובית באירופה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%.

עליות בולטות רושמות כעת מיטרוניקס , פוקס , נובולוג, דוראל וג'נסל . האחרונה דיווחה היום על השלמת השלב השני בשיתוף הפעולה עם פוקס וקבלתה כספקית מאושרת של דויטשה טלקום.

שיח מדיקל  עולה לאחר שדיווחה היום על מחקר המראה השפעה חיובית של זן הקנאביס שהיא מגדלת בילדים על הרצף האוטיסטי במיומנויות חברתיות.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 שומר על יציבות.

עליות בולטות רושמות פריון , דוראל אנרגיה , פרטנר, האב  ואלקטרה. מנגד, אמות  יורדת ביותר מ-1%.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי החברה הבת שלה בארה"ב זכתה בחוזה מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים בסך פוטנציאלי מקסימלי של 49 מיליון דולר לספק מערכות מרגמה 120 מ"מ עבור צבא היבשה של ארה"ב. החוזה יבוצע בפורט וורת', טקסס על פני תקופה של 5 שנים. הזמנת רכש ראשונה בהיקף של כ-10 מיליון דולר התקבלה ותבוצע במהלך תקופה של שנתיים.

08:48

ורידיס  ואינפיניה מדווחות לבורסה על השלמת המשא-ומתן למיזוג ביניהן. המיזוג יתבצע בצורת מיזוג משולש הופכי לתוך חברת מטרה, כשורידיס תשלם 362.51 שקל עבור כל מניית אינפיניה  ובסך-הכול יקבלו בעלי מניות אינפיניה 2.35 מיליארד שקל, והיא תימחק מהבורסה. בעלת השליטה באינפיניה היא קרן פימי, המחזיקה ב-44.8% מההון.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש הבוקר בכ-0.4% ונסחר סביב 3.40 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.3% ונסחר סביב 3.438 שקלים.

07:40

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל יום המסחר בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-1.4%, ת"א 90 ב-1.3%, ומדד הנפט והגז קפץ ב-2.6%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-763 מיליון שקל. 

2. עליות באסיה, יציבות בחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, כשבטוקיו מטפס מדד הניקיי ב-1.1%. השווקים בהונג קונג, בסין ובקוריאה סגורים לרגל חגים. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות, והחוזים על הנפט יורדים ב-1.4%-1.5%.

3. פטרוכימיים גייסה כחצי מיליארד שקל לרכישת השליטה בבזן

חברת ההחזקות מפעלים פטרוכימיים, בראשות המנכ"ל רפי ערד, הבטיחה אתמול גיוס של כחצי מיליארד שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה ט' החדשה. במסגרת המכרז המוסדי שנערך זכתה החברה לביקושים בהיקף כולל של כ-1 מיליארד שקל, פי שניים יותר מהיקף הסכום שנדרשה החברה לגייס. היום ייערך שלב המכרז הציבורי בהנפקה, ולאחריו יושלם תהליך גיוס הכספים מהציבור. תמורת ההנפקה תשמש את פטרוכימיים לרכישת 16.7% ממניות חברת בזן (בתי זיקוק לנפט), מידי החברה לישראל שבשליטת עידן עופר.

הסדרה החדשה תובטח בשעבוד ראשון על 24% ממניות חברת בזן , אשר יוחזקו בידי פטרוכימיים ויהוו את מלוא מניות השליטה בבזן. שווי המניות המשועבדות עומד כיום על כ-980 מיליון שקל.

4. מאקרו:  נתוני צמיחה בבריטניה 

בגזרת המאקרו, היום יתפרסמו נתוני צמיחה בבריטניה. מחר (ב-15:30 שעון ישראל)  יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, שצפויים להכתיב את הטון בשווקים במחצית השבוע שאחרי פרסומם. על פי הצפי, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% באוגוסט, וקצב האינפלציה השנתי צפוי לעמוד על 8.1% (בהשוואה ל-8.5% בחודש שעבר). מדד הליבה, עם זאת, צפוי לרשום עלייה של 0.3%. 

5. הפועלים: הריבית בארץ תגיע עוד שנה ל-3.5%

ולסיום, כלכלני בנק הפועלים צופים כי מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש אוגוסט (יתפרסם ביום חמישי בערב) יירד ב-0.2%, "אם כי בשל גורמים שאינם משקפים את סביבת האינפלציה. העלאת הריבית הבאה בארץ צפויה להיות מתונה יותר - 50 נקודות בסיס לרמה של 2.5%. אנו מעריכים שהעלאות הריבית ימשכו ובפרק זמן של שנה הריבית תגיע לכ-3.5%". 

בפועלים מותירים את תחזית האינפלציה על 2.3% ל-12 החודשים הקרובים. "אנו מעריכים כי התחזית תעלה לאחר שמדד אוגוסט הנמוך יצא מבסיס המדידה. רמת אינפלציה של 5.2% אינה מייצגת את סביבת האינפלציה של המשק, והיא תפחת בהדרגה, ככל שיצאו מבסיס החישוב מדדי מחירים שהושפעו מעליית מחירי האנרגיה ומהשיבושים בשרשרת האספקה. יחד עם זאת, לדעתנו יש עדיין התייקרויות רבות בקנה, בעיקר בסעיפים כמו דיור, נסיעות לחו"ל ומזון".