תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המטרה: להפוך לפארק ההייטק הבא של הצפון

נגישות, הטבות מס והיצע - אזור התעשייה המתחדש של רמת ישי הוא מועמד טבעי לשמש בית להייטק בצפון הארץ • פרויקט STERN VIEW, ההולך ונבנה במקום, מציע משרדים בסטנדרט גבוה לחברות טכנולוגיה מהאזור ובכלל

פרויקט STERN VIEW / הדמיה: יח''צ
פרויקט STERN VIEW / הדמיה: יח''צ

הכתבה בשיתוף קבוצת שטרן

האם שוק הנדל"ן המניב בתל אביב חווה התקררות עקב המשבר בהייטק? על פי נתוני השמאי הראשי של בנק לאומי, רון מזור, הדבר אכן מתממש ומחירי השכירות של משרדים מדרגת CLASS A במרכז העיר ירדו בכ-8%, כך דווח בגלובס. מזור, אשר דיבר בכנס השמאים השנתי ציין כי "ישנן סיבות רבות לירידת מחירי השכירות, אך הגורם המשמעותי הוא ההייטק שכן חברות רבות ששכרו שטחים במחירים גבוהים הפסיקו לגייס. חלקן אף מפטרות עובדים. ההשקעה בהייטק הולכת ומצטמצמת, והחברות מבינות שהן לא חייבות כל-כך הרבה שטחי משרדים".

מזור אף הדגיש כי גורם ממתן נוסף הינו היצע שוק המשרדים שצפוי לגדול בארבעת השנים הקרובות לסדר גודל של 1-1.2 מיליון מ"ר. משרדים אלו לא ייבנו אמנם בתל אביב אך הם כן ייבנו במעגל הראשון לעיר כדוגמת בני ברק, ראשון לציון ופתח תקווה ובכך הם משפיעים לדבריו על המחירים.

אז נכון, מחירי השכרת המשרדים יורדים במקצת אולם עדיין מדובר על "שיכוך כאבים" בלבד - שכן מחירי השכירות בלב תל אביב חוו זינוק אשתקד והגיעו עד לכ-250 ואף 270 שקל למ"ר, לדברי מזור. לכן לא יהיה זה מופרך להניח כי חברות הייטק לא מעטות מגלות עניין באזורים פריפריאליים יותר, בהם מחירי השכירות זולים בצורה משמעותית, אומרת עמית רוטשילד, מנהלת שיווק ויזמות קבוצת שטרן, המקימה את פרויקט STERN VIEW באזור התעשייה רמת ישי בצפון.

כדוגמה היא מביאה את אזור העיר יוקנעם שפארק ההייטק הפועל בו הפך לשם נרדף לתעשיית הייטק ענפה עם לא מעט חברות טכנולוגיה גדולות ומצליחות כגון גיוון אימג'ינג, מלאנוקס וסינרון, בו הביקושים למשרדים ומבנים באזור מצד חברות הייטק צפוניות ובכלל אינם פוסקים. פרויקט STERN VIEW מבקש למלא את החסר במשרדים מדרגת CLASS A ולהפוך את אזור התעשייה הסמוך ברמת ישי ל"יורש" של פארק יקנעם.

"פארק ההייטק של יוקנעם מלא כבר עד אפס מקום, וההיצע אינו מספק את הביקושים לשטחי משרדים פנויים להשכרה", מסבירה רוטשילד "כך שהמטרה של רמת ישי היא בעצם לשכפל את 'מודל יוקנעם' ולהציע לחברות שונות וארגונים את הפתרונות להם הם זקוקים".

לפרטים נוספים על פרויקט STERN VIEW הקליקו כאן>>

"גולת הכותרת של המקום היא הנגישות שלו", מוסיפה רוטשילד. "בניגוד למתחמי התעסוקה של מרכז הארץ שבדרך אליהם נאלצים העובדים והמבקרים להיתקע לעיתים בפקקים ועומסי תנועה כבדים, הרי שבאזור רמת ישי הכבישים פנויים ופתוחים וכביש 6 עובר בסמוך, כך שהגישה למקום קלה ומהירה במיוחד. ככלל, מדובר באזור בעל מיקום מיטבי - 7 דקות נסיעה בלבד מיקנעם ו-15 דקות מצומת הצ'ק פוסט המרכזית של הצפון. נוסף על כל אלו, גם תחנת הרכבת כפר יהושע נמצאת במרחק קצר ואפשר להגיע למקום בקלות גם באמצעות תחבורה ציבורית".

בתחילת השנה הנוכחית קיבל אזור התעסוקה של רמת ישי רוח גבית משמעותית מכיוונו של משרד הכלכלה. המשרד הכריז על רמת ישי כאזור פיתוח א' להטבות מס למפעלי תעשייה ובכלל זה יצור תוכנה. הגדרת אזור פיתוח א' מקנה לחברות העומדות בתנאי הסף הטבות מוגברות מטעם המדינה במטרה לעודד הון ויוזמה כלכלית. זאת תוך מתן עדיפות לחדשנות ולאזורי פיתוח. בין היתר מדובר בהטבות הבאות: מפעל תעשייתי שעיקר פעילותו תעשייתית לרבות תוכנה, כאמור, יקבל שיעור מענק של 20% וכן יינתנו הטבות בתשלום מס חברות ומענקים להקמת מבנה וקניית ציוד חדש. בעקבות זאת האטרקטיביות של האזור עולה, מציינת רוטשילד.

פרויקט STERN VIEW / הדמיה: יח''צ
 פרויקט STERN VIEW / הדמיה: יח''צ

"גם חברות ממרכז הארץ ימצאו עניין"

הסנונית הראשונה במתחם היא כאמור פרויקט STERN VIEW, בניין משרדים ומסחר מתקדם המיועד להשכרה. הבניין היוקרתי מציע סטנדרט גבוה ברמת המעטפת, לוקיישן נעים עם נוף פתוח לצד נגישות אידיאלית. הוא מתפרש על שטח כולל של 16 אלף מ"ר, נישא ל-7 קומות, כשמתוכן 3 קומות של משרדים, כששטח כל קומה 1,624 מ"ר. "קומת הלובי המפוארת בבניין כוללת שטח קולינרי ומתחם כושר שמשקיף אל עבר הנוף הירוק של עמק יזרעאל", אומרת רוטשילד, "לרשות המבקרים והעובדים יעמוד חניון רחב ידיים עם 200 מקומות חנייה; קומת הגג תכלול בריכה וניתן יהיה לקיים בה אירועי חברה, מסיבות וכדומה. הקמת הפרויקט צפויה להסתיים ממש בחודש הקרוב - כך שהוא יהיה זמין מיידית לחברות מהאזור".

עוד היא מוסיפה כי "החברות שישכרו משרדים בפרויקט ייהנו ממרכזים מסחריים, בתי עסק ומסעדות רבות ואיכותיות הפזורות בין הבניינים, כמו למשל 'לימוזין' ו'נדב קינוחים', ממוסדות הקולינריה הבולטים בצפון".

מי קהל היעד של הפרויקט?

"חברות הייטק או חברות מתעשיות אחרות שכבר יש להן משרדים ביוקנעם וצריכות או מעוניינות להתרחב. כמו כן, חברות הממוקמות כעת בערים צפוניות אחרות כמו עכו, נהריה או כרמיאל ומבקשות להתקרב יותר למרכז".

"לאור המיקום המנצח שלנו, האזור הפסטורלי והעובדה שניתן להגיע בקלות ובמהירות מהבית אל העבודה וחזרה, אין לנו ספק שרמת ישי הופכת להיות פארק העסקים הבא של אזור הצפון", מסכמת רוטשילד "למעשה אפשר להוסיף ולומר שהמעבר של תעשיות ההייטק לצפון בכלל ולרמת ישי בפרט הוא כמעט בלתי נמנע בגלל בעיית הפקקים המחמירה במרכז הארץ. הצורך להימנע מנהיגה בזמן פקקים או מבזבוז זמן קריטי על הכביש בהגעה וביציאה ממקום עבודה - יביא יותר ויותר חברות הייטק להתעניין ולעבור לאזורי הפריפריה, דוגמת זה ההולך ומתפתח כעת ברמת ישי".

לפרטים נוספים על פרויקט STERN VIEW הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988