תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"להפיץ את האור ברבים" - המותג החברתי "נערי האור" מסייע לבני נוער לעלות על מסלול לחיים נורמטיביים

לרן אורן, מייסד "נערי האור", הייתה מקפצה מושלמת לקריירה עסקית, אבל הוא בחר ללמוד חינוך ולהקים עסק חברתי להעצמת בני נוער מאוכלוסיות מוחלשות

צילום: ליה גלדמן
צילום: ליה גלדמן

הכתבה בשיתוף עם עמותת "נערי האור"

זהו סיפורו של היזם, רן אורן, מייסד המותג החברתי "נערי האור". כמעט מיומו הראשון ינק רן בביתו ערכים של הצלחה, יזמות ומנהיגות, והיה נוכח לשינוי ועיצוב שוק שלם - שוק התינוקות, עת הוריו, שושי ואיציק, ייסדו את המותג "שילב", ממש ביום שבו הוא נולד. 

למרות שינק יזמות עסקית מבית, החליט רן לנתב את היכולות הללו לעבר שינוי חברתי ועשייה חברתית - ולשלב בין העולם העסקי שלתוכו נולד ובו גדל, לבין העולם שליבו הוביל אותו אליו - עולם ההתפתחות ומימוש הפוטנציאל, ועולם החינוך.

בעת לימודי הפסיכולוגיה שלו, התוודע רן דרך פרויקט פר״ח אל עולמם של בני הנוער אשר גדלו בסביבה מורכבת, וכתוצאה מכך הגיעו למקומות שאינם מיטיבים עימם ועם החברה. לאור זאת הוא החליט, כאמור, לשלב בין יכולותיו העסקיות (MBA במנהל עסקים) עם הפסיכולוגיה, אותה למד באקדמיה ובמכוני מחקר וחינוך בעולם. ביניהם האקדמיה של פטריציו פאולטי, בה הוכשר ולמד את שיטת החינוך לאלף השלישי. את כל אלה לקח והטמיע לתוך המותג החברתי "נערי האור".

מימין לשמאל: רן אורן, איציק אורן, שושי אורן / צילום: מתוף אוסף משפחת אורן
 מימין לשמאל: רן אורן, איציק אורן, שושי אורן / צילום: מתוף אוסף משפחת אורן

ומהו מותג חברתי על פי הגדרתו? מותג, ככל מותג, אהוב ומוערך, שמשדר ערכים מובילים כגון מצוינות, חדשנות, איכות, שירות, אבל שכל ייעודו הוא שינוי חברתי. כפי שהדגיש מוחמד יונס, זוכה פרס נובל לשלום, בספרו, עת טווה את המושג עסק חברתי. כלומר עסק שלא מחלק רווחים לבעלי המניות, אלא משקיע את כל נכסיו ורווחיו בשינוי החברתי שלשמו הוא קם.

נערי האור הוא מותג חברתי שמייצר מוצרי לייף סטייל כגון נרות בוטיק, סבונים טבעיים, שמני בישום מצמחי מרפא וכלי קרמיקה. בארגון מספרים כי המותג עושה שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר שקיימים משעוות טבעיות ועד שמנים אתריים. בנוסף, המותג נעזר ביועצים ומומחים בעלי שם עולמי, צוותי שיווק ופיתוח מהשורה הראשונה ומשקיעים חברתיים מובילים.

צילום: ליה גלדמן
 צילום: ליה גלדמן

בני הנוער המשולבים בנערי האור מפעילים את בתי המלאכה של המותג, שותפים בעשייה היומיומית ולוקחים חלק פעיל במגוון הפעילויות והדרישות של העסק - משלב הייצור דרך ספירת מלאי, שיווק, מכירות וכן פעילויות חברתיות כגון חגיגות ימי הולדת ועוד.

למגוון מוצרים של "נערי האור" ופרטים נוספים הקליקו>>

רן, לדבריו, החליט להקדיש את חייו ליצירת מודלים שיספקו תנאים מיטביים עבור בני הנוער ויאפשרו להם לזכות ולקחת חלק בארגון יצרני ופרודוקטיבי, שמשדר איכות ומצוינות. כל זאת על מנת שירגישו גאווה, תחושת ערך עצמי וגם חווית הצלחה פיננסית - כל בני הנוער שמשולבים בנערי האור זוכים לתנאים מעולים, לשכר, להדרכה ולהכשרה, אומרים בארגון.

המותג כולו עוסק בהעצמה; ביצירת סביבה מיטבית למימוש הפוטנציאל של בני נוער שלא זכו לסביבה מעשירה, תומכת ומלמדת.

צילום: ליה גלדמן
 צילום: ליה גלדמן

"מוצרים עם ערך מוסף"

"מותג חברתי, פונה לקהל ומציע שייכות, זהות. זו לא קנייה, אלא נתינה", זהו אחד המשפטים שמופיעים בסלוגן של נערי האור. וכך, "בעת רכישת המוצרים", אומרים שם, "אנחנו נהנים פעמיים: רוכשים מוצר, ולוקחים חלק בשינוי החברה הישראלית. זהו כוחו של מותג חברתי. יש בו ערך מוסף".

לאחר גיוס מיליוני שקלים, בנה מותג נערי האור צוותי עבודה מקצועיים ואיכותיים, כשמטרתו היא להיות הראשון בישראל שמצליח לבסס את מעמדו כמותג-על חברתי. בנערי האור מקווים ושואפים כי בכל בית בישראל יימצאו המוצרים האיכותיים והטובים של המותג: חנוכיות, נרות אווירה, נרות צמחי מרפא, חליטות, מבשמים, סבונים טבעיים, ושלל מוצרי הום ולייף סטייל מעוצבים.

ואם לומר את האמת, מסכמים שם, זה מדבק לראות את האור בעיניים של כל הנוגעים בדבר: היזמים והמשקיעים, העובדים והלקוחות, הספקים ואנשי המיתוג והפרסום. "כל מי שקשור למותג נערי האור, נדבק בתשוקה, בהתלהבות, ובתחושת השליחות, ורוצה גם הוא להצטרף למעגל האור ולהפיץ את האור ברבים".

למגוון מוצרים של "נערי האור" ופרטים נוספים הקליקו>>

צרו איתנו קשר *5988