על הנוכל האינדונזי שהונה את תעשיית הסרטים ההוליוודית

לפני כחודשיים יצא הספר "מלכת ההונאות של הוליווד: המרדף אחר גאון מרושע", שבוחן את הארגובינד "הארווי" תהילראמאני ● מדובר בגבר אינדונזי בן 43 שהשתחל לתעשיית הסרטים בהוליווד והפיל ברשתו מאות אנשים שמצאו עצמם תועים במבוך של אודישנים מזויפים ופגישות מפוברקות

אפי ליפשיץ | 31.08.2023

1

"מלכת ההונאות של הוליווד: המרדף אחר גאון מרושע" הוא שם ספרו של סקוט ג'ונסון, לשעבר עיתונאי ב"ניוזוויק" ו"הוליווד ריפורטר", שיצא לפני חודשיים. הספר עוסק בדמות מסתורית שהשתחלה לתעשיית הסרטים בהוליווד, הפילה ברשתה מאות אנשים שמצאו את עצמם תועים במבוך של אודישנים מזויפים ופגישות מפוברקות, וראו כיצד תקוותיהם וחשבונות הבנק שלהם נעלמים.

2

הדמות המסתורית היא הארגובינד "הארווי" תהילראמאני (Hargobind Tahilramani), נוכל ממוצא אינדונזי, שבין השנים 2013־2020 הונה למעלה מ־300 שחקנים, תסריטאים, צלמים, מאפרים, פעלולנים, מאמני כושר ועוד בעלי מקצוע מתעשיית הסרטים. תהילראמאני התמחה בחיקוי הקולות של דמויות מפתח הוליוודיות, ביניהן וונדי דנג מרדוק, מפיקת סרטים ואשתו לשעבר של רופרט מרדוק, שרי לנסינג, המנכ"לית לשעבר של אולפני "פרמאונט" ואיימי פסקל, המנכ"לית לשעבר של "סוני", נשים שכל עובד בהוליווד חולם לקבל מהן שיחת טלפון.

3

על ידי התחזות לבכירים בתעשיות הסרטים בארצות הברית, בריטניה וסין ובעזרת כשרון החיקוי הפנומנלי שלו - הוא ידע לחקות מגוון קולות, מבטאים וחיתוכי דיבור - תהילראמאני הצליח לגרום לקורבנותיו להאמין שזה עתה קיבלו את הפנייה לה חיכו כל חייהם.

על פי רוב זה התחיל בשיחת טלפון או במייל. "המנהלת הבכירה" היתה מודיעה לקורבן שהוא עלה על הרדאר המקצועי שלה ושיש הפקה שמתאימה לו בג'קרטה באינדונזיה. הרצון לא לפספס פרויקט גדול והדחף להרשים דמות בכירה בתעשייה גרמה לקורבן לטוס הלוך ושוב לאינדונזיה, כחלק מ"עבודה מקדימה". בהגיעו לשם, הקורבן היה נלקח לסיורים באתרי התרבות והתיירות של העיר על ידי נהג או מלווה מקומיים, שדרשו את תשלומיהם במזומן.

בגלל התנועה הכבדה בג'קרטה, הקורבן בילה את רוב זמנו בנסיעות. כשהאחרון היה דורש להיפגש עם אנשי ההפקה, נאמר לו שלוח הזמנים השתנה והפגישות בוטלו. במקביל, בשיחות טלפון, תהילראמאני שיכנע את הקורבן להוציא סכומי כסף גדולים עבור צרכים שונים, תוך כדי שהוא מבטיח לו שהוא יקבל אותם בחזרה כשיתחיל לעבוד על הפרויקט באופן רשמי.

4

ב־2017, אחרי ששמועות על הונאות בג'קרטה הגיעו לאוזניה, החליטה ניקול קוטסיאנס, חוקרת בכירה במשרד החקירות האמריקאי K2, לבדוק אותן. אחרי שאספה עדויות מקורבנות, עקבה אחר רישומי שיחות טלפון ואיתרה עקבות דיגיטליים, היא הגיעה למסקנה כי מדובר בגבר המתחזה לנשים רבות.

התמסרותה של קוטסיאנס לחקירה, יש לציין, חרגה הרבה מעבר למחויבות המקצועית: היא סיפקה תמיכה רגשית לקורבנות ואף הדריכה את חלקם כיצד להימלט מג'קרטה בטרם יסתבכו. ב־2019, אחרי שהוציאה את הסיפור לעיתונות כדי לעורר תהודה תקשורתית ולהשיג עדויות נוספות, החליט ה־FBI לקחת ממנה את חומריה ולפתוח בחקירה. ה-FBI אף נעזר בתסריטאי בשם גרג מנדראנו, אחד הקורבנות של תהילראמאני, שהחזיק בתמונות הנוכל ובדרכונו המזויף שנשא את השם "גובינד לאל טהיל". החקירה של הבולשת הפדרלית האמריקאית הובילה לאדם בשם הארגובינד תהילראמאני, גבר אינדונזי בן 43.

5

ב־2020, במבצע שנטלו בו חלק הרשויות הבריטיות, האינדונזיות והאמריקאיות, נעצר תהילראמאני במנצ'סטר על ידי המשטרה הבריטית. הוא הואשם בקשר לביצוע הונאה, 2 הונאות בפועל ו־5 מקרים של גניבת זהות, 8 אישומים אשר בגינם הוא ישב שנים רבות מאחורי סורג ובריח. סך ההונאות של תהילראמאני הוא כ-1.5 מיליון דולרים. זהו סכום לא קטן, אבל הוא גם מעורר תהיות, בעיקר לגבי המניע, היות ותחזוקת ההונאה אדירה ביחס לרווח הכלכלי. המניע הנסתר אולי קשור לשיטת העבודה של תהילראמאני. היא כללה שיחות בשעות לא שגרתיות, לעיתים קרובות באמצע הלילה, תוך ניצול הג'ט לג שנכפה על קורבנותיו, הטלת האשמה עליהם בהכשלת הפרויקט ונטיעת ספקות בכישוריהם. הקורבנות, על פי העדויות שנאספו, פיתחו רגשות הרסניים - הלם, כעס, בגידה ותפיסה עצמית נמוכה. הם דיווחו גם על ניצול מיני: "המנהלת הבכירה" ניהלה עמם שיחות טלפון בעלות אופי אינטימי, ונתנה להם תחושה שהם חייבים לשרתה גם במישור המיני.

6

הביוגרפיה של תהילראמאני אפופה צללים אפלים. בתחילת שנות האלפיים הוא למד בארצות הברית, ולאחר שנזרק מקבוצות הדיונים של אוניברסיטת קאל סטייט בלונג ביץ', הוא התחזה לשחקנית קייט בלאנשט שדיברה כביכול בשבחו. לאחר מות אביו, שהיה מפיק קולנוע אינדונזי ידוע, הוא ניהל קרבות ירושה מכוערים עם אחיו ואחיותיו. ב־2008 הם הביאו לכליאתו בכלא האינדונזי בעוון מעילה בעסקי המשפחה. בעודו בכלא הוא התחזה לאזרח איראני ואיים לפוצץ את שגרירות ארצות הברית בג'קרטה.

ב־2011, עם שחרורו, הוא הודיע שהוא הולך להפיק את תחרות "נערת אינדונזיה". הוא פנה לאנריקה איגלסיאס והזמין אותו להשתתף באירוע. הזמר טס לג'קרטה, אך די מהר הבין שמדובר בהונאה. בשנים האחרונות תהילראמאני התגורר בבריטניה, שם הפך לבלוגר אוכל פופולרי. בעולם המסעדנות המקומי הוא ביסס את שמו כטיפוס מאיים ומטריד. השף הישראלי־בריטי יותם אוטולנגי, למשל, אסר עליו להיכנס למסעדות שלו.

7

כאמור, תהילראמאני עצור כעת בבריטניה ומחכה להסגרתו בארצות הברית. מהונאה זו נולד ספרו של סקוט ג'ונסון, וגם כמה פודקאסטים ופרקים בתוכניות טלוויזיה אמריקאיות העוסקות בהונאות. התסריטאי גרג מנדראנו, אחד מקורבנותיו של תהילראמאני, כתב תסריט לסרט עלילתי ולסדרת טלוויזיה על בסיס חוויותיו. על פי דיווחים, בימים אלה הוא תר אחר מפיקים שישקיעו ביצירותיו.

צרו איתנו קשר *5988