95% מעובדי אל על מצויים בחל״ת • היקף החוב לנוסעים על טיסות שבוטלו עומד על כ-1.5 מיליארד שקל • החברה חתמה אתמול על הסכם עם סקטור הטייסים - בלי נציג מטעמם
יו"ר ההסתדרות אמר הערב: "הגענו לנקודת הכרעה במו"מ – להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שקיבלנו"
שכרו של יו"ר אל על אלי דפס יופחת ב-70%, ושכר יתר חברי הדירקטוריון ירד לדרגת המחיר התחתונה • ההפחתות יהיו בתוקף מה-1 ביולי 2020 ועד ה-31 באוקטובר 2020
מתווה הסיוע הממשלתי שאל על בחרה דורש חתימה עם ועדי העובדים על תוכנית התייעלות שתשקף חיסכון שנתי של 350 מיליון דולר • ההנהלה הגיעה להסכמה עם שלושה ועדים, אך הפערים מול הטייסים ממשיכים להיות גדולים מאוד ומחר ינסו לגשר עליהם בפגישת מו"מ רשמית
וגם: יש קונצנזוס להשקעה בביומד וגם חדשות טובות גם בימי קורונה
הסכום שהתובעים דורשים מהחברה עומד על 400 מיליון דולר - זהה לסיוע שהחברה אמורה לקבל מהמדינה • הטענה: אל על, בדומה לחברות אחרות, מפרה את חוק התעופה בכך שהיא אינה מחזירה כספים לנוסעים שטיסתם בוטלה
הפגישה נערכת על רקע ההתעניינות שמגלה בחברה אלי רוזנברג • מנכ"לית האוצר קרן טרנר עומדת בראש צוות ממשלתי שהגיש לאל על שני מתווים לסיוע ממשלתי לחילוץ החברה מהקשיים שאליהם נקלעה
אלי רוזנברג הוא האיש המעוניין לרכוש את חברת התעופה, ומחזיק באזרחות ישראלית שהיא תנאי לבעלות • אביו קני רוזנברג הוא מיליארדר הפועל בתחום הסיעודי והשיקומי בארצות הברית • ראם עמינח עוסק בניסיון לבצע את העסקה כבר למעלה מחודש
אלי רוזנברג (30), בנו של המיליארדר הניו יורקי קני רוזנברג המתגורר בירושלים, הוא האיש שמעוניין לרכוש את החברה • בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי נציגו של רוזנברג ביקש להתחיל בהליך בעזרת תא"ל במיל' ראם עמינח
תא"ל במיל' ראם עמינח, נציגו של המשקיע שזהותו לא נחשפה, פנה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה רשמית לקבלת היתר שליטה, אך נדרש לפנות קודם לחברה עצמה
אחרי מו"מ לילי בהובלת יו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, הגיעו ההסתדרות, ועדי העובדים והנהלת אל על להסכמות על מתווה התייעלות בסקטור המנהלי ובסקטור התחזוקה
"הבחירה במתווה של האוצר הייתה בזו שתרחיק אותנו מהאופציה של ביהמ"ש, שעדיין מרחפת במידה ומשהו ישתבש ומתוך החלטה על מה שהכי נכון לחברה", אמר ל"גלובס" בכיר באל על • ה"משהו" הזה יכול להיות עיכוב בחתימה של נציגות העובדים או מהלך של עיכוב מכיוון האוצר או הבנקים
לאחר חודשים ארוכים נבחר מתווה לחילוץ חברת התעופה, שכולל הלוואת מדינה, הנפקה ודילול הבעלים, אבל הערפל סביבה עדיין רב: מי יהיו הבעלים החדשים, מי מתעניין ברכישתה ומה יהיה גורל העובדים שהחל”ת שלהם מסתיים בקרוב? • בינתיים, הציבור אוהב את המתווה והזניק את המניה
41 אלף נוסעים חלפו ב נתב"ג ב טיסות בינלאומיות בחודש יוני – ירידה של 98% לעומת יוני אשתקד שבו חלפו 2.1 מיליון איש • הנחמה של חודש יוני היא השיפור בתנועת הנוסעים לעומת חודש מאי שבו הסתכמה תנועת הנוסעים ב-18 אלף
ל"גלובס" נודע כי יו"ר התעשייה האווירית מיועד לתפקיד הנאמן למניות חברת התעופה • לוקר צפוי להחזיק במניות לתקופת ביניים בניסיון לקדם עסקה למכירת החברה לרוכש ששמו טרם נחשף
חברת התעופה בחרה במתווה של משרד האוצר, שלפיו היא תקבל 250 מיליון דולר בערבות של 75% מהמדינה יחד עם הנפקה של 150 מיליון דולר בבורסה
ארה"בארקיעדינה בן טל-גננסיהחברות תעופהחדשות התעופהטיסותישראיירניו יורקנתב"גקני רוזנברג