שלוש חברות התעופה הישראליות עדיין ממתינות לסיוע מהמדינה בעקבות משבר הקורונה, ובקרב כל אחת מהן מתחוללת דרמה משל עצמה • אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "זה משבר אמיתי, ושעון החול הולך ואוזל"
ההחלטה של רה"מ בדבר גורלה של ה"חברה הלאומית" תגיע גם על רקע הסדרי הלוואות שהמתחרות ארקיע וישראייר צפויות לקבל מהאוצר • ועל אף זאת, חשוב להדגיש כי הסכנה הקיומית של אל על היא גם ההזדמנות הגדולה שלה לבצע מהלך של התייעלות מהשורש
חברת התעופה עדכנה כי נציגי האוצר מסרו לה בעל-פה כי לפי עמדת הצוות המקצועי אין לאשר את החבילה • אל על: "התמיכה חיונית על-מנת לאפשר לחברה להתמודד עם ההשלכות המהותיות של משבר הקורונה"
על רקע האיום של רואי החשבון לרשום בדוחותיה הערת עסק חי, באל על זקוקים בדחיפות לכ-400 מיליון דולר • אלא שהפגישה עם מנכ"ל האוצר נכשלה, ובנק דיסקונט מתנה מימון לחברה בערבות מדינה • הליכה לפירוק עלולה להשאיר את החברה ללא צי המטוסים שלה
לפי גורמים, השווי של הסיוע שאליו אל על מכוונת מגיע ל-600 מיליון דולר - פי 6 משוויה של אל על כיום, כשאת חלק מהכסף היא תקבל בהלוואה מבנק דיסקונט, ואת החלק האחר היא מקווה לקבל בהלוואה מהמדינה
מינהל הרכש ויחידת השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון הובילו את מבצע הרכש בסיוע חברת כיל ונציגיה בסין • משרד החוץ ושגרירות ישראל בבייג'ינג סייעו במאמץ הרכש ובנוסף גייסו ציוד רב מתורמים
הטיסות יופעלו במטוסי הדרימליינר של אל על שמושבתים מפעילות מסחרית ובמטוסי ה-777 שאל על הסבה לאחרונה ממטוסי נוסעים למטוסי מטען • אל על לא לבד: גם ישראייר וק.א.ל הטיסו ציוד מסין
ממשלות שונות ברחבי העולם כבר העבירו סיוע כספי משמעותי לחברות התעופה שפועלות בארצן, אך בישראל הנושא עדיין נמצא בדיונים עם משרד האוצר • בחברות התעופה הישראליות חוששים שעד שיתנו אור ירוק להלוואות, כבר לא יהיה למי לתת אותן
ארגון התעופה העולמי: לחברות התעופה יש יתרה של 35 מיליארד דולר על כרטיסים שבוטלו • "קוראים לצרכנים לקבל בהבנה זיכוי במקום החזר כספי על טיסה שבוטלה"
מתוך כ-6,360 העובדים שנותרו בחברה אחרי מאות שפוטרו, יישארו באל על רק כ-300 עובדים פעילים שימשיכו להחזיק את החברה, וזאת עד לסוף חודש מאי
עד כה, כ-3,035 אנשים נמצאו חיוביים לנגיף • מדובר בעלייה של כ-540 אנשים ב-24 שעות האחרונות • משרד העבודה והרווחה דרש ממוסדות האקדמיים למסור את שמותיהם של סטודנטים לתואר ראשון ולתואר שני הלומדים במקצועות הבריאות והרפואה, וכן בעבודה סוציאלית ובפסיכולוגיה
החברה נימקה החלטה את עצירת הטיסות לאור ירידה חדה בביקוש לטיסות סדירות • הפסקת הטיסות תיכנס לתוקף היום בחצות
יו"ר אל על, אלי דפס, מאשים את האוצר בסחבת: "כשהאוצר רוצה מאיתנו משהו, זה למחר. עכשיו כשהמצב הפוך, הם מתמהמהים"; וטוען כי שעון החול של החברה הולך ואוזל: "מתי נתאושש מהמשבר? הנחת העבודה היא שביולי 2021 נחזור לתלונות של יולי 2019"
גונן אוסישקין במכתב לעובדים: "אנו מתקרבים לנקודה בה המדינה חייבת להחליט האם היא רוצה חברת תעופה לאומית - או שהיא סבורה כי הביטחון התעופתי איננו מרכיב חשוב בביטחון הלאומי" • ועד עובדי אל על: "להנהלה יש כוונות לא טהורות לחסל מחלקות שלמות"
מבחינת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כפי שכתב במכתב שהעביר לשר האוצר משה כחלון, יש לערוך הפרדה בין שלוש חברות התעופה ולתעדף בשלב זה את שתי החברות הקטנות, ישראייר וארקיע, עם הלוואה של 25 מיליון דולר לכל אחת
עיני אל על נשואות לעולם, שם הסיוע הממשלתי לחברות התעופה כבר זורם • ומה בארץ? בשיחה עם "גלובס" היישר מהבידוד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אינו מסתיר את תמיכתו במתן סיוע לחברות התעופה הישראליות, אבל לוקח בחשבון גם תסריטים אחרים, מטרידים יותר
ארה"בארקיעדינה בן טל-גננסיהחברות תעופהחדשות התעופהטיסותישראיירניו יורקנתב"גקני רוזנברג