למרות שנותרו יותר מחודשיים עד שהרפורמה בתחבורה הציבורית תיכנס לתוקף, ברכבת ישראל הפסיקו למכור כרטיסיות מתחילת החודש, והחל מיולי תופסק גם מכירת כרטיסים תקופתיים • במשרד התחבורה מסבירים שמדובר בצעד מתבקש, אך הנוסעים מתלוננים שלא קיבלו התראה בנוגע למהלך וטוענים שנותרו ללא מענה
נת"ע ממשיכה להתעקש שהקווים הירוק והסגול יפעלו במועדים המתכוננים, למרות עיכובים מצטברים של חודשים רבים • אלא שמדיווחי החברות שזכו במכרזי ההקמה עולה שהקווים יתאחרו בשנה לפחות • אז למה המדינה מתחייבת לציבור על יעדים לא ריאליים?
התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חברת דן הודיעה הבוקר לנהגים כי אוטובוס שיש עליו פרסומות "לא צנועות" לא יוכל להיכנס לבני ברק • החברה כתבה לנהגים כי "באחריותכם לבדוק את הפרסום לפני היציאה מהחניון" • חברת דן: "משתדלים להימנע מפגיעה ברגשות הציבור, מכל סוג" • בעקבות הפרסום בגלובס ההנחיה בוטלה
מערכת התחבורה המתקדמת הייתה אמורה להיות פרויקט הדגל של חיפה והקריות • בפועל, זמני הביצוע מתאחרים, חלק מהקווים נפתחים ללא העדפה בתשתיות, והגופים האמונים עליהם לא מפסיקים להתכתש • כעת, במשרד התחבורה עובדים על עדכון התוכניות
שיכון ובינוי ואגד עתרו לאחרונה נגד ועדת המכרזים של הרכבת הקלה בירושלים, וביקשו להורות כי שפיר אינה רשאית להשתתף במכרז לקו הכחול בבירה בשל מעמדה הריכוזי • בתגובה לעתירה טוענת שפיר כי הקשיים התחרותיים במכרז מגיעים דווקא מצידה של אגד
כבישים פקוקים תועדו בתל אביב החל משנות ה-30 והתרבו מאז • התפיסה השלטת בציבוריות הישראלית הייתה כי הרחבת כבישים תוכל להקל על עומסי התנועה, לא רק בכבישים הבינעירוניים אלא גם בתוך הערים, גישה שמומחי תחבורה נאבקים בה גם היום
הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים
במשרד התחבורה מעוניינים לספק מענה מהיר לבעיית העומסים, אך כבר כעת חברות התחבורה הציבורית מתמודדות עם קשיים באיוש הקווים ואינן מצליחות לגייס נהגים חדשים • בנוסף, באגד פתחו בצעדי מחאה בעקבות המחסור בעמדות ריענון ושירותים בתחנות הקצה
מדוע קשה להזמין מונית בגוש דן בבוקר? תלוי את מי שואלים • מה שבטוח הוא שיש מי שמצא כבר דרך להרוויח מזה
בעקבות החגיגות הצפויות להתקיים בהר מירון בל"ג בעומר, חלק מכוח האדם ומהאוטובוסים יוקצו באופן מיוחד לאירוע • הדבר צפוי לבוא על חשבון קווים קיימים ולפגוע בנוסעים • רק בשבוע שעבר צומצמו קווים בכ-30% בעקבות עיד אל פיטר
שעות השיא בכבישים התרחבו כמעט לכל היום ותל אביב ממוקמת כבר עתה במקום ה־16 במדד הפקקים העולמי • התכנון הפרברי והיעדר תחבורה ציבורית יעילה מבטיחים כי המצב רק ילך ויחמיר • הרחבת כבישים לא תועיל, והקמת מערכות הסעת המונים לוקחת שנים רבות • מי יחלץ אותנו מהפקק?
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
הממשלה ממהרת להתקפל מול התנגדויות פופוליסטיות של רשויות מקומיות לקידום תחבורה ציבורית • את המחיר ישלמו בשנים הבאות תושבי השרון, שייתקעו בערים ללא מוצא • חבר מועצת כפר סבא: "ערי השרון יהפכו הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ"
לאחר חצי שנה ללא מנהל קבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית • הסרת הדרישה לניסיון קודם בתפעול מערכות תחבורה ציבורית - לא בוטלה
אורן דוריבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהןשני אשכנזי