מטוסי אל על מקורקעים והטייסים וההנהלה מאשימים זה את באחריות לביטול לוח הטיסות, המצומצם בלאו הכי • החברה שבה ומדגישה כי מצבה קריטי, אך לא קיבלה החלטה בנוגע למסלולי הסיוע • ומה רוצים הבעלים? בעיקר לא לאבד את השליטה
כל מטוסי החברה צפויים לחזור לארץ ובכך יופסקו גם טיסות המטען של החברה • אל על הפסידה 140 מיליון דולר ברבעון הראשון, לא הצליחה להגיע למתווה חילוץ מול המדינה וכעת מתמודדת גם עם סכסוך מול הטייסים
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם מסמך לקראת פתיחת השמיים באירופה בו הוא מדגיש כי ישראל לא נכללת ברשימת המדינות שהכניסה אליהן מותרת לשטחי האיחוד • לפי הדוח, במצב הנוכחי ישראל גם לא תפתח את השמיים ב-1 באוגוסט
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר כי החברה תפסיק לטוס לאילת בתוך שבועיים מאחר שאין טעם להפעיל טיסות פנים בלי פעילות בינלאומית • אם הטיסות אכן יבוטלו, תושבי אילת ינותקו מהמרכז
רשות תעופה אזרחית מבקשת לשנות את החוק כך שהנוסעים יקבלו החזר כספי על טיסה שבוטלה בטווח של 90 ימים לפחות במקום 21 ימים כיום • ומה יקרה לפיצוי כספי בשל ביטול טיסה?
נזכיר כי ההנחיות בשלב זה ועד להודעה חדשה קובעות כי רק מי שמחזיק בדרכון ישראלי רשאי להיכנס לישראל • מי שחייב בבידוד יוכל לשהות בביתו או במקום אחר שהוא יצטרך לפרט אודותיו עם הכניסה לישראל
הביטוי "שמים סגורים" הפך לסמל התסכול לאור הצונאמי שעובר על ענף התעופה והתיירות • השמים אכן סגורים, אבל בעיקר לכיוון אחד – תיירות נכנסת לישראל • הישראלים דווקא מורשים להיכנס לכמה מדינות
חשבנו שאנחנו אזרחי העולם, תכננו לאן ניסע ביולי ובאוגוסט. אבל השנה אין עולם, ואין יולי-אוגוסט. מה שיש, חברות וחברים, זה תמוז ואב ואלול וארץ ישראל ושמש אכזרית. וריבים באינטרנט
וגם: עדי אלוני מונתה למנהלת מחלקת לקוחות פרטיים בחברת תשתיות האינטרנט אנלימיטד • השיחה
ועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק המבקשת לקבוע כי חברות התעופה לא יידרשו לשלם פיצוי בנוסף להחזר הכספי, ולהאריך את משך ההחזרה מ-21 ימים ל-90 ימים • מנכ"ל אל על: "לחברה אין מה לשעבד לטובת הצרכנים או הבנק"
ארגון יאט"א הוציא הודעת אזהרה לממשלת ישראל, תחת הכותרת "דחיית החזרת הפעילות התעופתית תשפיע על יותר מ-95 אלף משרות בישראל" • הארגון סבור כי הסכנה לעובדים הרבים בענף התעופה מקורה בחובת הבידוד שעדיין נמשכת לנכנסים לארץ
מגבירה את הקצב: טורקיש איירליינס, שהכריזה כי תחדש את קו ת"א-איסטנבול ב-24 ביוני בתדירות של 4 טיסות שבועיות, צפויה לחדש את הקו בקצב גבוה בהרבה עם שתי טיסות יומיות • בשיאה החברה הפעילה 10 טיסות יומיות בקו זה
אנטי תיירות: תושבים ברחבי העולם רצו שממשלותיהם יעצרו את זרם התיירים שהפך את חייהם לסיוט, עם דירות שהופקעו מתושבים לטובת תיירים ועומסים בכל מקום • עכשיו, בחסות הקורונה - זה נגמר. וזה גם לא ישוב בעתיד הנראה לעין • האם אפשר להרחיק לכת ולהספיד את התיירות כולה?
האם ארז שמול, הבעלים של תלמה, אחת מחברות התיירות הגדולות בישראל, פשוט רואה דברים שאף אחר בענף לא משכיל להבין, או שהוא עומד לשלם מחיר כבד על תאוות הרכישות שלו, שאפילו הקורונה לא מצליחה לצנן? התשובה כנראה תינתן בקרוב
האיחוד האירופי אישר באופן רשמי את הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לאיחוד האירופי, ברוב של 437 תומכים מול 102 מתנגדים
מגמת חידוש הטיסות של ישראייר מנוגדת להלך הרוח בקרב אל על וארקיע, שכרגע לא מראות סימנים של חזרת לפעילות • בישראייר אף מקווים שיעדים נוספים ייפתחו בתחילת אוגוסט: "סבירות גבוהה שגם מונטנגרו תיפתח לרשימת היעדים ללא צורך בבידוד בחזור"
אל עלארה"בארקיעדלתא איירליינסהמומלצותחברות תעופהלואו קוסטניו יורקנתב"גרשות שדות התעופה