משרד התחבורה

כתבות אחרונות

 
בצלאל סמוטריץ' / צילום: כדיה לוי

"הנחתי", "קידמתי": להצהרות של שרי התחבורה על רכבת לצומת תפוח אין כיסוי

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הצטרף לקודמו ישראל כ"ץ כשהכריז כי משרדו מקדם פרויקט לסלילת רכבת לצומת תפוח • עם זאת, בדיקת "גלובס" מגלה כי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, כמו גם במינהל התכנון ובמינהל האזרחי, לא מקדמים את התוכנית שנאמדת ב-4 מיליארד שקל

גיא ליברמן 23.12.2019
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

גיא נרדי 22.12.2019
כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
רגולציה | ראיון

כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות

שלושת המנכ"לים של חברות הקורקינטים הפועלות בתל אביב - LIME, WIND ו-BIRD - בטוחים שהתקנות החדשות שהושתו עליהם לא יובילו שינוי ללא חינוך ושיפור תשתיות • לגבי האפשרות של העלאת מחירים? הם לא מבטיחים שזה לא יקרה

מיכל רז חיימוביץ' 21.12.2019
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה

נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים

מיכל רז חיימוביץ' 20.12.2019
תחבורה ציבורית בת"א / צילום: איל יצהר

דעה: הכסף חייב ללכת כולו לתחבורה הציבורית

כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה

שני אשכנזי 11.12.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אגרת גודש | ניתוח

כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר

במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש

שני אשכנזי ועמירם ברקת 09.12.2019
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?

לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל

עמירם ברקת 03.12.2019
רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף

תיכננתם להגיע לעבודה ברכבת? העבודות על הקו לירושלים חזרו

ברכבת ישראל מתכוונים נערכים להפעלת חיבור קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב ההגנה עד סוף 2019 • לצורך כך נדרשים ברכבת לחשמל את המסילות בתחנות השלום וסבידור בת"א, מה שדורש את סגירת אחת מבין שלוש המסילות בציר איילון באופן זמני • העבודות החלו וצפויות להימשך 6 שבועות

בר לביא 02.12.2019
בצלאל סמוטריץ’, האיחוד הלאומי / צילום: שלומי יוסף

האם מחירי התחבורה הציבורית בישראל נמוכים לעומת העולם?

הבעיה בתחבורה הציבורית שלנו לא טמונה במחיר, מתעקש השר. השווינו לעולם• "המשרוקית של גלובס"

צוות המשרוקית של גלובס 02.12.2019
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה

תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז

שחר סמוחה 01.12.2019
ישראל כ"ץ בעצרת האו"ם / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס
השבוע שהיה | פרשנות

"העשור הבא שייך לתל אביב": ישראל כ"ץ עזב את התחבורה ורון חולדאי הפך למלך

האמירה של מנכ"לית משרד התחבורה, "הייתי בשמחה נותנת לעיריית ת"א לנהל את כל התחבורה הציבורית של המרחב", משקפת את המהפך שחל בחלוקת התקציבים עם חילופי השרים • בתקופתו של השר כ"ץ הצליחה דווקא הפריפריה לתת פייט למרכז

עמירם ברקת 30.11.2019
מיכאל ביטון, כחול לבן / צילום: תמר מצפי

תקציב השיפוץ של הדרכים לעיר הבה"דים מזדחל, האם גם התאונות מתגברות?

מיכאל ביטון מכחול לבן, ראש מועצת ירוחם לשעבר, טוען למחדל בתשתיות בדרך לבסיס צה"ל • חקרנו כמה ולמה • המשרוקית של גלובס

צוות המשרוקית של גלובס 27.11.2019
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים

אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?

עופר ויתקון 26.11.2019
קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק

ממש לא מכת מדינה: הקורקינטים הם חלק מהפתרון, לא הבעיה

צריך להפנים ששינוי תרבות הרכיבה והנהיגה הוא תהליך הדרגתי ולא פשוט • אולי נדמה לנו שהקורקינטים השיתופיים עמנו כבר כמה שנים, הם פה בסה"כ פה שנה וקצת • בתקופה זו חלו שינויים שהקלו מאוד עם המצב • דעה

בר לביא 24.11.2019
עבודות תשתית / צילום: שלומי יוסף
השבוע שהיה | פרשנות

ברוכים הבאים למדינה בשיתוק: תקציב 2020 יתבסס על תקציב 2019, שבכלל תוכנן בשנת 2017

בעוד קצת יותר מחודש תעבור ישראל לתקציב המשכי • הנה דוגמה אחת לנזקים: המיזמים הגדולים של משרד התחבורה שהיו אמורים לקבל 32 מיליארד שקל, יסתפקו ב-20 מיליארד והנהגים ימשיכו לעמוד בפקקים • פרשנות

עמירם ברקת 23.11.2019
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב

הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה

דובי בן גדליהו 20.11.2019

   353637383940414243444546474849   

   נמצאו 1527 כתבות   |   עמוד 42 מתוך 96