בקצא"א דיווחו הבוקר על דליפת דלק "קטנה" בקו החברה במועצה האזורית חוף אשקלון • אך לפי המשרד להגנת הסביבה, מדובר באירוע חמור בו זוהמו 800 טון קרקע • קצא"א: "עם היוודע הדבר, הופסקה ההזרמה בצינור באופן מיידי. כמות קטנה של דלק שדלפה נשאבה, והחברה פועלת לניקוי הקרקע"
המשרד להגנת הסביבה הודיע היום כי הוא דוחה את סקר הסיכונים לזיהום ים משמן שהוגש על ידי החברה • בנוסף במשרד החליטו לעכב את המשך בחינת היערכות החברה להגדלת הפעילות במסוף אילת עד לדיון בממשלה • לא ברור האם להודעת המשרד יש משמעות בפועל מאחר שהנפט כבר החל לזרום
המילים היפות של וושינגטון ואבו דאבי על הזרמת מיליארדי דולרים לישראל נותרו על הנייר • לגלובס נודע כי הקרן האמריקאית הוקפאה לזמן בלתי מוגבל • במקביל באמירויות, בן זאיד מעכב את הקמת קרנות ההשקעות עד שממשלת בנט–לפיד תוכיח לו את תועלתה במכרז על נמל חיפה ובמימוש הסכמי קצא"א
בעלי חברות שמשקיעים בישראל התאכזבו לגלות ששר החוץ לא פגש אותם מאחר שהייתה לו פגישה אחרת עם משפיעני רשת, שגם היא בוטלה בסופו של דבר • הממשלות מעלות הילוך בקידום שיתופי פעולה כלכליים • וגם: באיחוד מוטרדים מההתנגדויות לפעילות עם קצא"א
זו אחת הפעמים הנדירות בהם האינטרס הסביבתי מוצא עצמו בקו אחד עם האינטרס הביטחוני • ככל שנעבור מהר יותר להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים, כך נוכל לוותר על עוד מתקנים עמוסים בדלקים נפיצים ומסוכנים • זו לא שאלה על יעדי צמצום פחמן והגנה על האוזון, אלא עניין של חיים ומוות
מנכ"ל משרד ראש הממשלה כתב הבוקר לשרה להגנת הסביבה כי אין בסמכות המשרד להתערב בפעילותה העסקית של חברת קצא"א • השרה גמליאל הדגישה כי עד היום, למרות פניות משרדה, הפגישות שנקבעו בנושא קצא"א בוטלו פעמים רבות
המשרד להגנת הסביבה דורש לקיים דיון עומק בנוגע להסכם לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך מפרץ אילת ואשקלון • לפי חוות הדעת המקצועית של המשרד, העברת הנפט עלולה לגרום לאסון חסר תקדים באילת • עם תשתיות וציוד בני עשרות שנים, קצא"א והמדינה לא ערוכות להתמודד עם דליפה
פגיעת הרקטות של החמאס במתקן תש"ן באשקלון ממחישה את גודל הסיכון שגורם השימוש בדלקים פוסיליים • החשש גדל כאשר מדובר במתקנים הנמצאים בסמוך לריכוזי אוכלוסייה • הסכנה לאזרחים, למשק האנרגיה המקומי ולסביבה מחייבת מציאת פתרונות מתאימים
השרה גמליאל אמרה היום כי ההסכם לשינוע הנפט מאיחוד האמירויות דרך מפרץ אילת ואשקלון, לא אושר במשרד להגנת הסביבה • "אני מצפה מיתר משרדי הממשלה לעמוד לצידנו ולהתנגד להסכם"
החברה להגנת הטבע, "אדם, טבע ודין" ו"צלול" הגישו עתירה לבג"ץ, שבהם הם מבקשים לבטל את הסכם קצא"א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך אילת ואשקלון • לטענתם, ההסכם סוכם "מעל לראשם" של התושבים, ללא כל שקיפות ואף ללא מעורבות של הדרג הפוליטי או המקצועי בנושא
חסימת תעלת סואץ ע"י ספינת "אבר גיבן" עשויה להאיץ משמעותית את מהלכי גיוס המימון לפרויקטי תשתית ישראליים הנמצאים כיום בתכנון ועלותם נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים • מטרת המיזמים: לחבר בין הים האדום לים התיכון ולרשת את המזה"ת וישראל בצינורות ומסילות רכבת
ב-26 בנובמבר התקבלו עשרות פניות של תושבים על מפגעי ריח חמורים באזור אשקלון, שנגרמו עקב דליפה ממיכל דלק של קצא"א • בעקבות שימוע שנערך לחברה, החליטה כעת המשטרה הירוקה לפתוח בחקירה פלילית נגד קצא"א ומנהליה
החברה להגנת הטבע ביקשה לעיין בהסכם לשינוע נפט שנחתם בין קצא"א לאיחוד האמירויות, אך הופתעה לגלות שהמשרד המפקח, משרד האוצר, כלל לא מחזיק בהסכם • ארגוני הסביבה קוראים לביטול ההסכם לאור החשש כי דליפת נפט תוביל לאסון אקולוגי חסר תקדים במפרץ אילת
האסון האקולוגי שפקד השבוע את המדינה מתפרס על כ-170 ק"מ חוף, ואת המחיר ישלמו הטבע, בעלי החיים ואזרחי ישראל לאורך שנים • גלובס חוזר למקרים נוספים של רשלנות סביבתית גדולה בישראל, שהותירה את נזקיה בשטח עד היום • לא פעם, הגורמים האחראים הצליחו לחמוק מאחריות אישית
העברת הנפט מאזור המפרץ הפרסי למדינות באזור אגן הים התיכון דרך ישראל, צפויה להכניס לקצא"א כ-700 מיליון דולר בשמונה שנים • המדענים מתראים כי זליגה של נפט תפגע בשוניות האלמוגים באזור - שהן מהעמידות ומהמפוארות בעולם
דליפה בגג מיכל דלק בנפח של 100 אלף קו"ב של חברת קצא"א, שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים, העירה את תושבי אשדוד ואשקלון עם ריחות כבדים של דלק ואף דיווחים על מיחושים פיזיים
איחוד האמירויותאילתגזגז טבעיהמשרד להגנת הסביבהזיהום סביבהחיפושי נפטמסחר בנפטנפטתמר זנדברג