בזמן שהחקלאים מאשימים את הרשתות, אלה מציגות רווח גולמי סביר ■ אז היכן הבעיה? בזמן שחלק מהפירות והירקות נמכרים במחירי הפסד - חלקם האחר נמכר במחיר כפול מהעלות ■ וגם: מה הסיכוי ש"מחאת הפלפלים" תשרוד?
הודיעה כי היא בוחנת הורדת מחירים, ביטול או צמצום הנחות, סגירה או הקטנה של סניפים וחיסכון בהוצאות ■ ברבעון החולף צנח הרווח הנקי של שופרסל ב-42% ל-32 מיליון שקל ■ "המהלך עלול להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות"
הפסדים אלה מצטרפים להפסדים של 22 מיליון שקל שרשמה רשת מגה ברבעון הראשון וגם לצניחה בביצועים של רשתות שיווק אחרות
עם זאת, מכירות רשת השיווק עלו בכ-8%, ושיפור של 10% נרשם ברווח הגולמי
רשת ויקטורי רשמה גידול של 13.1% במכירות ל-202 מיליון שקל ■ הרווח נקי עמד על 4.7 מיליון שקל ■ המנכ"ל אייל רביד: "מרגישים שיש פחות כסף פנוי לצרכן"
רשת האופנה אמריקן איגל פותחת 3 סניפים חדשים ■ רשת השיווק cost 365 פותחת סניף בכרמיאל בהשקעה של 10 מיליון שקל
מכירות הרשת ירדו ברבעון הראשון ב-12.4% והסתכמו ב-1.324 מיליארד שקל ■ במגה מייחסים את הירידה במכירות לסגירת חלק מסניפי הרשת
לפי הערכות, הפשיטה היא חלק מהחקירה נגד חברת תנובה שנפתחה לפני כשנתיים ■ מגה ושופרסל: משתפות פעולה עם החוקרים
שיעור הרווח התפעולי צנח מ-3.5% ברבעון המקביל אשתקד ל-2.3% ■ יו"ר שופרסל, רפי ביסקר: "בינואר-פברואר נרשמה חולשה דרמטית בשוק המזון"
עקב הירידה החדה במכירות שופרסל, מגה וקו-אופ ישראל בחג, רומז בכיר בשופרסל כי רוב הירידה במכירות הייתה במגה ■ מגה: "גדלנו בגזרת הדיסקאונט. הירידה נובעת בעיקר מסגירת סניפי מגה בול שהיו פעילים בשנה שעברה"
רשתות השיווק העלו את מחירי מרבית המוצרים בחג הפסח ■ על-פי סטורנקסט, בזמן שהרשתות הגדולות חוו ירידה במכירות, הרשתות הקטנות - דוגמת רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם - עלו בסך המכירות בחג
נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מעידים על ירידה של 1.6% בקניות לחג ■ בכירים בענף: "אשר יגורנו בא לנו. כשמשק מתכווץ, כך זה נראה. יש קצת צמיחה, אבל היא לא אמיתית; היא בגז ובהיי-טק, אבל מזה עם ישראל לא יתפרנס"
ההכחשה של רמי לוי בדבר השמדת הבשר בסניף הרשת יצרה סדק ראשון באמון לו הוא זוכה מהציבור, והשמדת 460 ק"ג עוף ברשת YOU מעידה כי ציפיות הרשת למכירות לא התממשו ■ ואיך זה קשור לעובדה שהרשתות מפסידות על העוף?
קמעונאים מספרים כי החברות לשיווק ביצים התקשו לעמוד בהזמנות בחג השני
בעלי "עוף עוז" בראיון ל"גלובס": "רשתות השיווק מתאמות את מחירי העופות" ■ מחירי העופות גבוהים? "מה רוצים, שנוריד את המחיר ונפסיד? זו בושה להרוויח כסף?" ■ וגם, הדרך שעשה משכונת התקווה עד להתעשרות הגדולה
שבועיים לפני פסח, בזמן שסקרי המחירים נמצאים בשיאם, הן מורידות מחירים - אבל מיד לאחר מכן הן מעלות את מחירי המוצרים הפופולריים לחג ■ בדיקה מיוחדת חושפת את שיעור ההתייקרות, וגם: מי מציעה היום את הסל הזול ביותר
דוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוחננוףיוסי אמירמחירי המזוןקמעונאותרמי לוישופרסלשלומי אמיר