גלובס מנסה לשקף את השינויים שכפתה הקורונה על שוק הרכב, להציג כמה מכללי המשחק החדשים ולהעניק כלים ששיעזרו לכם לבחון את רכישת המכונית הבאה בצורה מושכלת
הפרדוקס של המשק: שיא במסירות רכבים חדשים ובלקיחת משכנתאות לדירות • ולא מדובר רק ברכבים. 2020 תיזכר כשנה שבה הציבור התיר כל רסן, בעקבות הקורונה • האם אנחנו בעיצומו של נס כלכלי וגילינו את הנוסחה לייצר יש מאין?
כמעט 50 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, וחברות הליסינג "פתחו את ברז ההזמנות"
נתוני המסירות החזקים בשוק הרכב הישראלי בולטים לטובה בהשוואה לעולם • עם זאת, בחודשים הקרובים השוק המקומי יסבול מפגיעת הקורונה ביצרנים הבינלאומיים • לצד זה, נראה שגם מתגבשות הזדמנויות חדשות בשוק בעקבות ההתקרבות לסין
בשנה החולפת השתנו כמה מחוקי המשחק הוותיקים ביותר של שוק הרכב הישראלי: שיווק הרכב באינטרנט קיבל דחיפה, החשיבות של צריכת הדלק ירדה, חלק מהמלאים הזדקנו והשקל התחזק דרמטית • כך תנצלו את ההזדמנויות שנוצרו בדרך לרכישת רכב חדש
ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית • כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף • כל זאת בתנאי, כמובן, שהכלכלה תחזור לתפקוד
בעיות תוכנה פגעו במאמץ של יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם להשתלט על שוק המכוניות החשמליות
אלי וורטמן ייסד והשקיע באפליקציית הרכבים המשומשים Vroom, שנסחרת כיום בשווי של 4.8 מיליארד דולר • הסטארט-אפ החדש שלו פיוז, שמנסה לתקן את עולם הלוואות הרכב בארה"ב, עדיין קטן, אבל הוא בטוח שהפוטנציאל עצום • הפעם הוא מקווה שהחברה תישאר בארץ
דצמבר שבר שיא ביבוא רכבים חדשים ותרם לקופת האוצר המתרוקנת 2.4 מיליארד שקל • טויוטה קורולה, יונדאי איוניק וקיה פיקנטו הם הדגמים שהובילו את 2020 במסירות • מה גרם ליבואנים להציף את השוק, והאם הסכום שנכנס יגיע על חשבון הרבעונים הראשונים של 2021
יצרנית הרכב החשמלי מגיעה לארץ עם "באזז" גלובלי יוצא דופן • אבל בישראל מחכה לה שוק שאוהב הנחות, ואשר מתייחס בחשדנות לרכב חשמלי בכלל • האם היא תצליח לשנות את כללי המשחק או שתהפוך למותג בוטיק שולי בפלח המכוניות שעולות 230־450 אלף שקל?
ירידה של כ־11% בהכנסות המדינה מענף הרכב ב־2020 מבטאת בעיקר את הצניחה בנסועה ובהכנסות ממיסוי דלק • המדינה נהנתה מהכנסות של 38־39 מיליארד שקל, שמבטאות את הקשיחות והיעילות של מיסוי הרכב בישראל
במהלך השנה החולפת התרחשו בענף הרכב הישראלי כמה אירועים מכוננים • סכר הייבוא מסין נפרץ, משרד התחבורה ניסה לשחוט פרה קדושה, ונפתח ערוץ אסטרטגי לייבוא חלפים • אלה עשויים לשנות את מהלכו של הענף בחודשים הקרובים ובשנים הבאות
היחידה בחמישייה מותגי הרכב המובילה שהצליחה לשמור השנה על היקף מכירות דומה לזה של השנה שעברה, עם עלייה סמלית של אחוז בודד, הייתה סקודה • המיצוב החדש שומר על התמורה לכסף שהפכה אותו לחביב הציים, ומגיע הפעם בתוספת עיצוב מרשים, תא נוסעים מסוגנן והרבה הייטק
נתוני המכירות המצטברים בינואר-נובמבר מראים שלכאורה שוק הרכב הישראלי צלח את משבר הקורונה תוך שמירה על יציבות יחסית וירידה של כ-15% בלבד • אבל מאחוריהם מסתתרות ירידה ריאלית עמוקה יותר, טקטיקות הישרדות חריגות והתרחבות של הפערים הסוציו-אקונומיים
ירידת הביקוש של חברות הליסינג, הקיפאון הפוליטי והיעדר התקציב היו אמורים להיות חדשות רעות לשוק הרכב, אך יש זינוק ברכישות במגזר הפרטי • בין הסיבות: הירתעות מתחבורה ציבורית וזרימת כספי הסיוע הממשלתי לצריכה פרטית
טסלה הגיעה בסוף השבוע האחרון לשווי של 555 מיליארד דולר, ואלון מאסק הפך בשבוע שעבר, לפי בלומברג, לאדם השני העשיר בעולם אחרי ג'ף בזוס מאמזון • עם זאת, בכתבה בסוף השבוע, ה"וול סטריט ג'ורנל" העלה תהיות לגבי עתידו של פרויקט המשאיות של טסלה
השבוע בענף הרכביבוא רכבכלי רכבמבחן דרכיםמכונית חשמליתמס קנייהמסיםסיןרכב חדשרכב סיני