סקר פסולת בענפי התעשייה והחשמל של הלמ"ס המפורסם היום חושף: עלייה של 14% בכמות הפסולת בענף התעשייה והחשמל בשלוש שנים • החומר בעל שיעור המיחזור הנמוך ביותר הנו פלסטיק
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות עתר לביהמ"ש נגד משרדי הרווחה והאוצר, בטענה כי הכסף המוקצה לשיקום נשים בזנות לא הגיע ליעדו ועשוי לשוב לקופת האוצר עם תום השנה • ביהמ"ש הורה למדינה לנמק בתוך שבוע מדוע לא נעשה שימוש בתקציב
ההתחממות הגלובלית, הקרחונים הנמסים, חלקו של המגזר העסקי ומחאת הענק • כמה נקודות מעניינות מהימים האחרונים של פסגת האקלים
הבנק האוסטרלי הלאומי (NAB) הודיע כי לא יספק הלוואות לעסקים המפרים סטנדרטים של רווחת בעלי חיים • עמותת 'אנימלס': "יש לקוות שגם בישראל המגזר העסקי יפנים שיש לו אחריות כלפי בעלי החיים ויותר תאגידים יאמצו מדיניות הכוללת התחייבות לשיפור הגנת בעלי-חיים"
לפי דוח חדש של ארגון אוקספאם, יותר מ-20 מיליון בני אדם בשנה נאלצו לברוח מביתם בשל אסונות שנגרמו כתוצאה ממשבר האקלים • ד"ר משה טרידמן: "המזרח התיכון נמצא בסיכון רב"
פסגת האקלים של האו"ם, שנפתחה השבוע, מושכת אליה נציגי ממשלות ופעילי איכות סביבה מכל העולם • איך ישראל משתלבת במאמץ הממשלות להפחתת נזקי האקלים, האם כדאי להשקיע בתעשייה ירוקה והאם המגזר העסקי, מתוך אינטרס כלכלי, הוא זה שיציל את העולם?
הטמפרטורה הממוצעת בישראל צפויה לעלות בעד 1.2 מעלות עד שנת 2050 • ההשלכות הצפויות הן על כל תחומי החיים • לדברי מנהל השירות המטאורולוגי, "החקלאות תצטרך לעבור רביזיה מקיפה כדי להמשיך ולהתקיים בהיקפים משמעותיים"
עיריית ירושלים פותחת במהלך להוצאת הפלסטיק החד פעמי ממסגרות החינוך • בשלב זה, מוסדות החינוך החרדיים המהווים את רוב גני הילדים בעיר, ימשיכו להשתמש בכלים חד פעמיים • לפי העייריה, ההשקעה הראשונית במעבר עומדת על 6-7 מיליון שקל
פעילי מגמה ירוקה והמרד בהכחדה הקימו מיצג מחאה מחוץ לוועידת אנרגיה בהשתתפות שטייניץ, נובל אנרג'י וחברות נוספות, כשהם מוחים על התוכנית להקמת צינור גז מישראל לאירופה. כעבור זמן קצר, הפעילים נעצרו על ידי המשטרה
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
בסוף השבוע האחרון שודרג המערך ו-140 מתוך הנסיעות התקיימו באוטובוסים בעלי 50 מקומות במקום במיניבוסים קטנים • סגנית ראש עיריית ת"א: "אנחנו רואים עכשיו שיש ביקוש ושמסתמנת מגמה, ולא מדובר בגימיק" • ולמה עיריית הרצליה החליטה לא להצטרף
המפגינים דורשים שינוי מדיניות ביצוע צעדים ללא פשרות, בהם מעבר לאנרגיות מתחדשות, איפוס פליטות גזי החממה עד 2025, והפסקת השקעה ופיתוח של תעשיות הנפט והגז הטבעי – גם הוא דלק מאובן מזהם
מחקרים בעולם מצביעים על כך שקורקינטים שיתופיים אולי מזהמים פחות ממכוניות פרטיות, אבל יותר מתחבורה ציבורית ואפילו מהאופניים החשמליים • בנוסף, הם מפחיתים את השימוש באלטרנטיבות תחבורתיות טובות יותר • את המחיר משלם מי שעדיין הולך ברגל - ילדים וקשישים
הפרלמנט האירופי הכריז הערב על "חירום אקלימי וסביבתי", ומפציר במדינות האיחוד להתחייב לאיפוס פליטות הפחמן עד 2050 • פעילי הסביבה מבהירים כי אין די בהצהרות ויש לנקוט בצעדים משמעותיים • ח"כ מיקי חיימוביץ: "הגיע הזמן שגם ישראל תכריז על מצב חירום אקלימי"
השירות בסופ"ש יתוגבר בתוספת תדירות של כ-50%, ו-10% מציי הרכב יוחלפו באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה
אורן דוריאסף זגריזקבחירותגד פרץדני זקןיובל ניסניממשלת מעברמשרד האוצרמשרדי הממשלהשירית אביטן כהן