תשתיות תחבורה

כתבות אחרונות

 
אופניים חשמליים / צילום: תמר מצפי

משרד התחבורה מתכנן רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן

בשלב הראשון, יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים שיחברו את מרכזי הערים לאזורי התעסוקה באורך כולל של כ-150 ק"מ, והמטרה היא לסיים את סלילת השבילים ב-4 השנים הקרובות ■ עלות הפרויקט נאמדת ב-250 מיליון שקל

הדי כהן 12.07.2015
פקק / צילום: אלון רון

מה הדרך הכי מהירה בבוקר מרמת השרון לרמת החייל?

פתיחת הפקק בפחות מ-3 מיליון שקל: למרות היתרון בתשתיות למכונית, האופניים הגיעו מהר יותר מהמכונית במסלול בין רמת השרון לקריית עתידים

מירב מורן 30.06.2015
ליסבון/ צילום: רויטרס

OECD: אותה כמות נסיעות - רק עם 10% מכלי הרכב

מודל חדשני שפותח בפורום התחבורה הבינ"ל של OECD מראה איך אפשר לקצר זמני נסיעות, להוסיף שטח לעיר ולשפר שירות, כמעט בלי להשקיע בתשתיות חדשות ■ לידיעת פרנסי ת"א החופרים את הרכבת התחתית

מירב מורן, לייפציג 09.06.2015
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
נתיבי איילון | לפני כולם

הרכבת בוחנת הקמת מסילות תת-קרקעיות באיילון

בינתיים, באוקטובר הקרוב צפויה החברה לפרסם מכרז למערכת איתות שתיתן פתרון לביקושים בטווח הקצר

הדי כהן 12.05.2015

נדמה לכם שהפקקים בכבישים החריפו? אתם טועים

חומרת הפקקים - לפחות כפי שהם משתקפים מ-37 המסלולים שבוחן מדי חודש מדד גלובס-Waze - לא החריפה במיוחד בשנתיים וחצי האחרונות

גיל שלמה 13.04.2015
כביש 2, כביש החוף, נתיב שלישי בין נתניה לחבצלת / צילום: גלובס טיוי

צפו בנתיב החדש שיחסוך ל-100 אלף נהגים הרבה עצבים

פתיחת הנתיב השלישי בכביש החוף צפויה להקל באופן משמעותי על גודש התנועה ולהגביר את רמת הבטיחות

איתן בייגל 25.03.2015
פסי רכבת / צילום: אייל פישר

בנק ישראל: התחבורה בארץ מפגרת אחר מדינות ה-OECD

מדוח של הבנק עולה כי ההשקעה בתחבורה ציבורית נמוכה יחסית וכי התלות ברכב פרטי מאוד גבוהה

הדי כהן 18.03.2015
פקק / צילום: איל יצהר

לשחרר את הפקק: ישראל תצטרך להשקיע 250 מיליארד שקל

הדבקת פערי התשתיות בין ישראל לעולם דורשת השקעה של מאות מיליארדים - כ-75% מהתקציב השנתי ■ ללא איחוד כוחות עם המגזר הפרטי זה לא יקרה ■ ישראל יכולה להפוך תוך עשור למדינה שפקקי הבוקר בה יסתיימו ב-9 בבוקר

אבי פנטורין 09.03.2015
בני דקלים / צילום: תמר מצפי

מלכודת הדבש שסידרה המדינה למשפחות צעירות בפריפריה

בין היתר, המשפחות הצעירות שנשלחו לחבל לכיש צריכות לממן כביש גישה בן 4 מסלולים ליישוב ■ משרד השיכון: סטנדרט הבנייה ביישוב גבוה

שלומית צור 09.02.2015
נתיבי איילון / צילום: מירב מורן

פחות מקהיר וריו: 14 מטר נת"צ לכל תושב בתל-אביב

השטח המוקצה בישראל לתחבורה המונית הוא מהקטנים בעולם ■ אולי אפשר להתנחם בכך שמשרד התחבורה הודיע בסוף השבוע כי יגביר את האכיפה בנתיבים המיוחדים ויתקין בהם מצלמות

מירב מורן 12.01.2015
תוואי הרכבת לירושלים / צילום: וידאו

מת"א לי-ם ב-30 דקות: פרויקט התחבורה הגדול בישראל

כך נראה פרויקט התשתיות הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל: 5 מנהרות ענק שנחפרו לאורך עשרות ק"מ, 10 גשרים, ותחנת הרכבת הגדולה בארץ שנמצאת 80 מטר מתחת לאדמה

שירות גלובס 31.12.2014

מה הפחית את התנועה בכביש 6 בחודש אוקטובר?

מדד התחבורה לאוקטובר: כביש האגרה רשם ירידה לא אופיינית, שכן בדרך כלל בחגים יהודיים הנסיעות בו עולות כי הוא קולט את התנועה לאזורי הנופש בצפון הארץ

מירב מורן 25.11.2014

איך מכניסים עוד מיליון אנשים לגור בתל-אביב?

מדיניות הבנייה בארץ מותאמת למכוניות פרטיות ■ בדיקה כלכלית מגלה כי שינוי מדיניות זו היה חוסך הון למדינה, מפחית את יוקר המחיה לאזרחים ומשפר מאוד את החיים של כולם ■ כמה עולה לנו ה"קוטג'" עם שתי מכוניות פרטיות?

דרור רשף 03.11.2014
נתיבי איילון / צילום: מירב מורן

כבישים מהירים בישראל חוסכים זמן? לא בדיוק

למרות ההשקעות העצומות בפיתוח תשתיות תחבורה, משך הזמן שרוב האנשים מבלים בדרך לעבודה נותר קבוע ■ ההסבר לכך לא נעוץ בכלי הרכב ובמצב הכבישים, אלא באופי האנושי

פרופ' אראל אבינרי 21.10.2014
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

כריית המנהרות בכביש 1 החדש הושלמה בעלות 150 מ' ש'

חברת נתיבי ישראל השלימה את כריית המנהרות בכביש 1 החדש ■ עלות כביש 1 כולו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל

הדי כהן 13.10.2014
בנימין נתניהו / צילום: חיים צח לע"מ

נתניהו: "אנחנו בונים מסילות בכל הארץ - לא מנהרות טרור"

ראש הממשלה בטקס פריצת המנהרה האחרונה בקו הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים: "אנחנו מקימים מנהרות שמאפשרות חיים, צמיחה וקידמה"

שירות גלובס 06.10.2014

   202122232425262728293031323334   

   נמצאו 2653 כתבות   |   עמוד 27 מתוך 166