פרויקט המטרו של גוש דן הוספה למעקב

כתבות אחרונות

 
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

השלטים הקטנים שמסתירים תוכנית ענק: חודש נותר להתנגדויות לקו המטרו M3

בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט

גיא נרדי 05.07.2020
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המטרו של גוש דן עוד לא יצא לדרך אבל שתי חברות ממשלתיות כבר מתקוטטות עליו

חברת נתיבי ישראל מגייסת את תמיכת שרי האוצר והתחבורה בניסיונה להשתלט על פרויקט המטרו, שלפי חוק ההסדרים ימסר לאחריות חברת נת"ע • לאחרונה התייקר פרויקט מחלפים גדול שמבצעת נת"י בדרום בכחצי מיליארד שקל

עמירם ברקת 29.06.2020
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר / צילום: ענבל מרמרי

המחיר הבלתי נתפס של המטרו עלול להכפיל את עצמו

"המטרו" עדיין לא לא אומר הרבה לציבור • אבל הוא בדרך, ולתושבי גוש דן כדאי להפנים את המשמעויות של הפרויקט המפלצתי הזה

עמירם ברקת 29.06.2020
תחנת המטרו / צילום: נת"ע
פרויקט המטרו של גוש דן | שאלות ותשובות

27 דקות מפתח תקווה לשדרות רוטשילד בתל אביב: המטרו של גוש דן יוצא מהתחנה

במינהל התכנון ממשיכים לקדם את התוכנית לבניית רכבת תחתית • בחוק ההסדרים מוצעים פרקים שאמורים לטפל בסוגיית זכויות בנייה, המיסוי והסרת החסמים לפרויקט שעלותו מוערכת ב-150 מיליארד שקל • מי יממן את הבנייה ומה יהיה בתחנות? • "גלובס" עושה סדר

גיא נרדי 29.06.2020
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר

מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?

האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות

עמירם ברקת 12.11.2018
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ

8 שנים בלי לקוחות: מי יפצה את בעלי העסקים בתוואי המטרו?

בתקציב העתק של המטרו (100-150 מיליארד שקל), שמקבל קדימות גבוהה במשרד האוצר, נושא הפיצוי לבעלי העסקים בתוואי העבודות לא נדון נכלל • הגישה של המדינה אומרת שבעלי הנדל"ן באזור העבודות ירוויחו ובגדול לאחר שיופעל המטרו, ערך נכסיהם יעלה באופן משמעותי - ולכן אין סיבה לפצותם

סוניה גורודיסקי 12.11.2018
שאול מרידור ממשרד האוצר  וגרנוט שטרובה ממקינזי./ צילום:יחצ

"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"

חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"

עמירם ברקת 12.11.2018
פקקים/צילום:איל יצהר

פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה

לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 11.11.2018
צרו איתנו קשר *5988