מטרו בחדשות

סוכן חדשות
 
הרכבת הקלה בירושלים. משתלבת במרקם העירוני/צילום: נחשון פיליפסון
חתונה או חופש? המדינה תצטרך למצוא מודל נכון להקמת המטרו
מדינת ישראל ניסתה כבר את מודל חיי הזוגיות פעמיים, עם שתי הזכייניות של שני הקווים האדומים של הרכבת הקלה בת"א ובירושלים • בת"א העסק התפוצץ מיד אחרי החתונה, בירושלים הזוגיות הייתה רווית ריב ומדון
  
 
חזקיהו וקוינט / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
טלנובלה במשרד האוצר: מה עומד מאחורי קרבות הבכירים
בקרב על בניית המטרו בגוש דן נדמה שאין מנצחים: מנהל רשות החברות יעקב קוינט והחשכ"ל רוני חזקיהו מתנגחים בידי מי תופקד השליטה על פרויקטים מתוכננים בהיקף מאות מיליארדי שקלים • כתב "גלובס" עמירם ברקת התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון והסביר מה עומד מאוחרי המלחמה חסרת הרסן • האזינו
  
 
חזקיהו וקוינט / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
הכסף הגדול שמאחורי העימות בין החשב הכללי למנהל רשות החברות
הקרבות בין אגפי האוצר עולים מדרגה: מנהל רשות החברות יעקב קוינט שיגר מכתב חריף לחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ובו יעץ לו להתמקד בתפקידי הליבה של האגף • זאת, לאחר שחזקיהו דרש שהשליטה בפרויקט המטרו תישאר תחתיו והאשים את קוינט בחוסר מקצועיות ובחריגה מסמכות • ניתוח "גלובס"
  
 
שר התחבורה ישראל כ"ץ ועובדים סינים בפרויקט הרכבת הקלה./ צילום: רויטרס
מכה לבנייה במרכז הארץ: מהשבוע בולמת תוכנית המטרו מאות פרויקטים
את רכבות המטרו לא נראה בישראל לפני 2030, אלא שהחלטה חדשה של הוועדה לתשתיות לאומיות אוסרת על בנייה לעומק הקרקע בתוואי הפסים • המשמעות: פגיעה במאות בעלי קרקעות ובחברות שייאלצו לדחות פרויקטים ולערב את הוות"ל בבנייה
  
 
הרכבת הקלה בירושלים. משתלבת במרקם העירוני/צילום: נחשון פיליפסון
לא רק מטרו: היכן טמון העתיד של התחבורה הציבורית בישראל?
אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי
  
 
רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו
עוד צעד בדרך למטרו: הות"ל מקדמת תכנון מפורט לשלושת הקווים
מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת רשת רכבות תחתיות בתל-אביב וערי הסביבה • המטרו יציע תחבורה רבת קיבולת ומהירה יותר בהשוואה לרכבת הקלה וישרת 450 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 195 מיליון בקווי הרכבת הקלה
  
 
הרכבת התחתית בניו יורק / Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
איחורים של אחרים: הרכבת התחתית של ניו יורק בקריסה ותושבי העיר מעדיפים לעמוד בפקקים
מדינה שהשקיעה במשך שנים ברכב הפרטי והזניחה את התחבורה הציבורית • פוליטיקאים שעסוקים בחילופי האשמות ובכיפופי ידיים • נתון מזעזע שלפיו רק 68% מהרכבות מגיעות בזמן - ולא, הפעם לא מדובר בישראל • מערכת הרכבות התחתיות של ניו יורק בקריסה, ותושבי העיר כבר מעדיפים לעמוד בפקקים • איך זה קרה ומה אפשר ללמוד מזה? ניתוח G 
  
 
משה כחלון/ צילום:  איל יצהר
כחלון: צריך להתייחס לתחבורה הציבורית כמצב חירום ביטחוני
שר האוצר בכנס metroTLV: "חוק המטרו חייב להיות מלווה בריכוז סמכויות; אם מישהו חושב שהוא יצליח, עם כל המורכבות והאינטרסים של ראשי העיר, להעביר את הדבר הזה בקלות - שיהיה לו בהצלחה, ונתראה בעוד הרבה שנים"
  
 
רון חולדאי/צילום: איל יצהר
חולדאי: "התחבורה מנוהלת ע"י השר והמנכ"לית שלו. ואין להם יכולת"
ראש עיריית ת"א תקף את שר התחבורה ישראל כ"ץ בכנס metro TLV • "במשרד התחבורה לא הבינו שעידן הרכב הפרטי הסתיים"
  
 
מנואל טרכטנברג / צילום: שאטרסטוק
טרכנטברג: "ישראל תהיה חיייבת להעלות מסים, אין מנוס מזה"
פרופ' מנואל טרכטנברג התייחס בכנס metroTLV לבעיות התחבורה בארץ • "אי-אפשר להרים את כל הפרויקטים הגדולים, בין אם בתחבורה או במערכת הבריאות והחינוך, כשאנחנו עוסקים בכלכלת וודו - כשאתה אומר שאם תוריד מסים, תטיב עם העם"
  
 
מנכ"ל משרד האוצר, שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף
שאול מרידור: "גם הציבור יממן את פרויקט המטרו, שעלותו 150 מיליארד שקל"
בשיחה עם עמירם ברקת, במהלך כנס metroTLV, הוסיף הממונה על התקציבים באוצר ואמר: "האיזון העדין חייב להיות כזה שבו אנחנו פועלים בצורה אחראית. האם נכון שמישהו בדימונה ישלם יותר מס הכנסה כדי להקים מטרו בגוש דן? התשובה היא כן, אבל עד רמה מסוימת"
  
 
רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי
"התועלת הכלכלית של המטרו - 10-16 מיליארד שקל בשנה"

כך העריך היום רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בכנס metroTLV • "הקמת המטרו היא חובה, אין שאלה של כן או לא"

  
 
יו"ר מטה הדיור זאב ביילסקי
"אם מישהו חושב שנוכל להסתדר בלי מטרו, הוא הוזה"
כך אמר היום זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ולשעבר ראש עיריית רעננה, בכנס metroTLV • מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און: "אפשר להשלים את פרויקט המטרו בתוך עשור"
  
 
ישראל כץ/ צילום: שלומי יוסף
השר ישראל כ"ץ בכנס metroTLV של נת"ע, מש' התחבורה ומש' האוצר: "הקו האדום יפעל באוקטובר 2021"
תושבי כפר שלם מחו מול באי הכנס, והשר כ"ץ התייחס: "המחמאה הגדולה ביותר היא שמפגינים נגדי על מה שיהיה בקווים הבאים" • "הקו האדום יפעל ראשון, 22 ק"מ מתוך 24 ק"מ של המנהרות נחפרו כבר"
  
 
רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר
כאן (לא) ייבנו בקרוב: למה הסיכוי שנראה בעתיד הקרוב מטרו בתל אביב או שדה תעופה חדש הוא אפסי
משרד ראש הממשלה פרסם בשבוע שעבר רשימה ארוכה של פרויקטים גדולים בתחומי התחבורה והתשתיות, שביצועם אמור להתחיל עד 2022 • בולטים בחסרונם כמה מהפרויקטים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה, שלא תוקצבו
  
 
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ צילום: איל יצהרד
ד"ר טל רביב וד"ר עלית אופנהיים
פתרון של 1990 לא מתאים ל-2050
תוכנית המטרו שבה יושקעו מאות מיליארדי שקלים לא מתאימה לעולם התחבורתי של העתיד
אגדה אורבנית מספרת שבשלהי המאה ה-19 עסקו בלונדון בגיבוש פתרונות עתידיים לכרך הגדלה במהירות. אחת הבעיות האקוטיות שעלו הייתה המפגעים...המשך
  
 

   12    >

   נמצאו 26 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 2

צרו איתנו קשר *5988