הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה שלב ראשון בפיתוח מיטוב החיבור בין ארבעת המרכזים העירוניים – ירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב, באמצעות רשת מסילות מהירות, שהרכבות שינועו עליהן יגיעו למהירות של עד 250 קמ"ש
דניה שבשליטת אפריקה ישראל זכתה במכרז להקמת תחנת הרכבת שתשרת את באי אזור התעשייה מעוין שורק
מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הבטיח בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" לקצר בחצי את זמן הנסיעה בין המטרופולינים • עוד חשף כי מתגבש הסכם שבמסגרת חוק ההסדרים יאפשר לרכבת להכניס שותפים עסקיים מעולם הנדל"ן: "התחנות הופכות להיות 'האב' שלם"
החדשות הטובות בדוח המבקר הן שתאריך היעד להשלמת פרויקט חשמול הרכבות הוא 2025 - הקדמה של ארבע שנים לעומת המועד שהוצג לפני שנה • החדשות הרעות הן שעדיין לא יושמו פתרונות לליקויים הנוגעים לחילוץ במקרה של תאונות
בעקבות צמצום נפח הפעילות של התחבורה הציבורית, השירות העירוני ימשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד • במהלך ימות השבוע יופעל השירות עד לשעה 20:00 בערב ויתחדש בכל בוקר עם תחילת השירות
במכתב שהעביר מהנדס העירייה אודי כרמלי למינהל התכנון הוא מתריע בפני "סכנות לחיי אדם", אילו לא יוקם מובל ניקוז לאפיק נחל האיילון, טרם הקמת מסילת רכבת רביעית בתוואי
טכנית מדובר בהסדר חוב, אולם מבחינה מהותית מדובר בהסדר שבמסגרתו הרכבת מאריכה את חיי האג"ח, תוך שהיא מספקת למחזיקים שני תשלומי ריבית נוספים, שבמסגרתם ישולמו כ-765 אלף שקל
אם מחזיקי האג"ח יאשרו את הבקשה תוארך תקופת ההחזר של האג"ח שהנפיקה הרכבת, והתשלום האחרון לא יוחזר במלואו כמתוכנן בספטמבר הקרוב • במקביל מבקשת הרכבת ממחזיקי האג"ח לעדכן את הסכם השעבוד ביחס ל"קרן השמורה", שהיקפה כ-123.5 מיליון שקל
הסדרנים נערכו, המאבטחים נפרסו, דיילי הקורונה התייצבו ועמדות הדפסת שוברים אוישו - הכול היה מוכן השבוע לחזרתה של הרכבת לפעילות, אחרי כמעט שלושה חודשים. רק דבר אחד היה חסר: הנוסעים
ההחלטה מתקבלת לאחר סחבת ארוכה בנושא וגרירת רגליים של הממשלה ומשרד התחבורה, כאשר 4 מועדים שהוחלט להחזיר בהם את הרכבת לפעילות, לבסוף נדחו
לפי שעה אין צפי לחידוש פעילות רכבת ישראל בעתיד הקרוב • קבינט הקורונה יתכנס מחר בראשותו של ראש הממשלה כדי לדון בין היתר בסטטוס הפעלת הרכבת לאור העלייה בנתוני התחלואה
בעקבות העלייה בתחלואה הודיעה היום שרת התחבורה מירי רגב כי הנחתה את רכבת כי בעקבות הצורך בהיערכות למתן שירות לנוסעים תידחה הפעלת הרכבת ליום רביעי
הרכבת תחזור לפעילות מלאה ב-8 ביוני, ולא תהיה חזרה הדרגתית כפי שנשקל בעבר
יו"ר ועדת הכלכלה מזהיר כי הרכבת לא תוכל לחדש את פעילותה בשבוע הבא כמתוכנן אם משרד התחבורה לא יכין מתווה ברור לשמירה על בריאות הציבור • סגן שרת התחבורה אמר כי "התחבורה הציבורית הוא המקום שהכי קשה לעשות בו תו סגול, מכוון שקשה לשמור על מניעת הדבקה באוטובוס"
הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני • עם זאת, כבר מסוף השבוע קיבולת האוטובוסים תעלה ל-75%
לאחר שמשרד התחבורה פרסם כי הרכבת תחזור לפעולה באופן הדרגתי כבר ביום ראשון הקרוב, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא הודיע למנכ"ל הרכבת כי הוא מבטל את אותו אישור • סמוטריץ': "יש גבול לזלזול וחוסר הרצינות שבו אפשר לנהל אירוע כזה"
בצלאל סמוטריץ'גלובס עושה סדרהמומלצותמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: בנייהתחבורה ציבוריתתקלותתשתיות תחבורה