מאור שלמה מכר את חברת בייס44 לוויקס תמורת 92 מיליון דולר • לפני כן הוא ייסד חברה נוספת שתפסה את המשקיעים, אקספלוריום, אך היא הגיעה לשווי גבוה מדי שהקשה על גיוסי הון • איפה היא היום אחרי שעזב המייסד?
מנכ"ל Wix אבישי אברהמי תלה את פיטורי 20% מהעובדים בזינוק השקל ובהתפתחות ה-AI, שבגללה היא נדרשת להיות רזה ומהירה יותר • אלא שצלילה לעומק הדוחות מגלה תמונה מורכבת: מוצרים שמזדקנים בשני רבעונים, השקעות עתק בשיווק ושפל במניה שהוביל למהלך שנוי במחלוקת
לאחר חשיפת גלובס על מהלך הפיטורים הנרחב בוויקס, המנכ"ל אבישי אברהמי הוציא מייל לעובדים וניסה להרגיע את הרוחות • בחברה נערכים לטלטלה, בעוד פעילות Base44 תוחרג כנראה • בשוק תוהים לגבי נחיצות המשרדים והשטחים המסחריים ששוכרת החברה
לאחר חשיפת גלובס על פיטורי הענק הצפויים בוויקס, פנה מנכ"ל ומייסד החברה אבישי אברהמי לעובדים במכתב שבו ניסה להרגיע את הרוחות • "לא אעמיד פנים שאנחנו לא בוחנים שינויים פוטנציאליים", ציין
לגלובס נודע כי ענקית הטכנולוגיה תצא במהלך הפיטורים הגדול ביותר בתולדותיה • בשנה האחרונה מתמודדת וויקס עם כניסת הבינה המלאכותית היוצרת, שמשנה את האופן שבו אתרים ומוצרים דיגיטליים נבנים
במהלך מעורר תהיות, לפני כחודש וויקס רכשה בחזרה ב-1.6 מיליארד דולר 31% ממניותיה שהיו בידי משקיעים במחיר גבוה של 92 דולר למניה • היום, לאחר שתוצאותיה לרבעון הראשון התגלו, מניית וויקס נסחרת ב-55 דולר בלבד - כך ש-1.6 מיליארד הדולר הללו שווים כיום פחות ממיליארד
לאחר שעמדו ביעדי המכירות, היזם מאור שלמה ומספר עובדים נוספים בסטארט-אפ Base44 צפויים לקבל עוד 38 מיליון דולר במניות Wix • הסטארט-אפ, מנוע בניית אתרים ואפליקציות המבוסס על בינה מלאכותית, נרכש ב-92 מיליון דולר לפני כשנה
הסופרבול, שישודר ביום ראשון הקרוב, הוא לא רק אירוע ספורט משמעותי עם 120 מיליון צופים - אלא גם אחד מאירועי הפרסום הגדולים בעולם • השנה יקחו בו חלק שלוש חברות ישראליות, והטרנד הבולט הוא מעבר מפרסומת חד-פעמית לחוויה אינטראקטיבית "360"
דוחות Wix שפורסמו בשבוע שעבר שעבר עקפו את התחזיות, והחברה גם העלתה מעט את התחזית שלה להמשך השנה • עם זאת, המשקיעים שמו דגש על הגידול בהשקעות שלוחץ על שולי הרווח, והמניה נפלה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-25%
Wix צופה צמיחה של 11%-13% ומציינת כי מדובר בשילוב של המשך מגמה חיובית, תרומת רכישת Base44 ושערי מטבע • ג'פריס: הדוחות יתקבלו בהקלה, ראויה לציון העובדה שהחברה רכשה מניות של עצמה ב-100 מיליון דולר • המנכ"ל אבישי אברהמי: במבט קדימה, אנחנו חושבים בגדול - לפתוח שווקים חדשים על בסיס AI
המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק • והפעם: Base44 של היזם מאור שלמה נמכרה לוויקס ב-80 מיליון דולר בעסקה יוצאת דופן, ענקית המחשוב שמאמינה בחברת הקוונטום הישראלית, חברת הרחפנים הישראלית, אקסטנד, זכתה במכרז לאספקת נחילי רחפנים חמושים משוטטים שפרסם משרד ההגנה האמריקאי בהיקף של 10 מיליון דולר, וגם סערה סביב מתכנת הודי שמואשם בהונאה סדרתית • חדשות ההייטק
מאור שלמה סיים שנה במילואים, הקים את Base44 וטס למזרח • הוא פינטז על קנייה של "רכב מטורף" מהכנסות הסטארט־אפ, אך חצי שנה בלבד לאחר הקמת החברה, ובזמן מלחמה היסטורית עם איראן, הוא מכר אותה ל־Wix • האם האקזיט מסמן עידן בו כל אחד יוכל להיות מתכנת?
Base44, אשר הוקמה רק לפני מספר חודשים, נרכשת כעת על ידי Wix הישראלית • תנאי הרכישה כללו תשלום ראשוני של 80 מיליון דולר, ותשלומים עתידיים עד שנת 2029, בכפוף לעמידה ביעדים עסקיים מסוימים • מאור שלמה יזם החברה: "השוק שלנו עצום"
Wixאבישי אברהמיאקזיטיםהמומלצותטכנולוגיה: בינה מלאכותיתטכנולוגיה: חברות הייטק ישראליותטכנולוגיה: סטארט-אפיםטכנולוגיה: עובדי הייטקמאור שלמהפיטורים