הבורסה סגרה בירידות: כיל איבדה 3.1%, אמפל צנחה 19%

היום יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש מאי - שצפויה להיוותר ללא שינוי ■ בשווקים, ירידות באירופה ■ מצרים הפסיקה הזרמת הגז לישראל

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ב') בירידות שערים על רקע סנטימנט שלילי בשווקים הגלובליים, שמגיבים היום לראשונה להודעת קרן המטבע הבינלאומית על הגדלת משאביה בכ-400 מיליארד דולר. היום, צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית לחודש מאי, שצפוייה להיוותר ללא שינוי.

מניות התקשורת המשיכו לרכז עניין לאור השקת הום סלולר, בעוד סקטור הגז-נפט עמד במוקד על רקע הודעת ממשלת מצרים, על הפסקת הגז לישראל, אתמול. נזכיר כי מחר הוא יום המסחר האחרון בת"א לשבוע זה, ובפתיחת המסחר תתבצע פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אפריל.

בזירת המאקרו, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק בחודש מארס עלה ב-0.2%. נתוני המדד החודש, כמו אלו של הרבעון הראשון של השנה, מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אך בקצב מתון יחסית לזה שנרשם במחצית השנייה של שנת 2011. העלייה במדד במארס משקפת עליה חדה במדד יבוא תשומות ליצור. עליות אלו קוזזו על ידי ירידות במדד יצוא הסחורות, יבוא מוצרי צריכה ובמדד היצור התעשייתי.

באירופה, אתמול נערך הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות בצרפת - לאחריו התברר, כצפוי, כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי והמתמודד הסוציאליסטי המוביל פרנסואה הולנד, יתמודדו ראש בראש בסיבוב השני בבחירות - שיתקיים בתחילת חודש מאי. ברקע, מוסיפים האנליסטים לנתח את ההשלכות הכלכליות האפשריות שטמונות בבחירתו של הולנד לנשיאות.

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל יפרסם היום את החלטת הריבית במשק לחודש מאי - שצפוייה להיוותר על כנה ברמה של 2.5%. בנוסף, הלמ"ס פרסמה במהלך היום מספר נתוני מאקרו - שכללו בין היתר את היקף הייצור התעשייתי לחודש פברואר, כמו גם מדד יצוא השירותים לחודש פברואר והיקף סחר החוץ לחודש מארס.

בחודש מארס הסתכם יבוא הסחורות ב-24 מיליארד שקל, יצוא הסחורות ב-18.7 מיליארד שקל והגירעון המסחרי ב-5.3 מיליארד שקל. יצוא הסחורות בחודשים ינואר-מארס 2012, היווה רק 63.3% מהיבוא (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים). הגירעון המסחרי בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-6.9 מיליארד שקל בממוצע לחודש, 82.6 מיליארד שקל במונחים שנתיים (לעומת 52.2 מיליארד שקל בשנת 2011).

אמפל צנחה - אין גז ממצרים

סקטור הגז-נפט עמד במוקד, על רקע עדכון של אמפל אתמול לבורסה - בו הודיעה כי ממשלת מצרים מסרה ל-EMG, אשר אמפל מחזיקה כ-12.5% ממניותיה, כי היא מפסיקה חד-צדדית את הזרמת הגז לישראל. (לסיפור המלא)

הסקטור מוסיף לעורר עניין גם על רקע הסכם המימון לו זכו שותפויות "תמר" לפיתוח השדה, הכולל הלוואות (בין היתר) מברקליס ו-HSBC, בהיקף כולל של 900 מיליון דולר. נציין את דלק קידוחים , אבנר , ישראמקו ו"דור גז".

ישראמקו גם דיווחה אתמול כי חברת ATP, שהינה מפעילת רישיון "שמשון", הודיעה לשותפויות המרכזיות בקידוח - ישראמקו, חנ"ל ים המלח, ונפטא , כי אסדת הקידוח The Ensco 5006, שבאמצעותה יבוצע הקידוח "שמשון 1" הגיעה לנקודת הקידוח והיא מתארגנת לתחילת ביצועו, הצפוי להתחיל בימים הקרובים.

מניות התקשורת במוקד על רקע השקתה של הום סלולר, מקבוצת הום סנטר שבשליטת אליעזר פישמן. נציין את פרטנר , סלקום והוט . (לסיפור המלא)

מניות הבנקים הוסיפו לעמוד במוקד לאור אישור המלצות ועדת הריכוזיות, אתמול בממשלה. נציין את הפועלים , לאומי , מזרחי טפחות ודיסקונט .

כן פייט ביופרמה הודיעה על השלמת גיוסם של כל 100 החולים הראשונים לניסוי שלב 2/3 בתרופת ה-CF101 לטיפול בחולי פסוריאזיס. עם השלמת הטיפול ב-100 חולים אלו, ייערך דוח ביניים ע"י וועדת מומחים חיצונית. החברה צופה כי מסקנות דוח הביניים תתפרסמנה כבר במהלך הרבעון השלישי של 2012.

אלווריון ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי תספק פתרונות תקשורת אלחוטית ל-HIS - ספקית תקשורת גדולה לבתי מלון באמריקה הלטינית ומקסיקו.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]