אג"ח | סיקור שוטף

נעילה שלילית בת"א; מניית ביוטיים טיפסה ב-11%

בנק לאומי רשם עלייה של כ-3% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל • מדדי ת"א בנקים ות"א נפט וגז ירדו • מגמה ירוקה באירופה כשגרמניה רושמת עלייה של 0.5% בתל"ג • המסחר באירופה עבר לירידות, פתיחה ירוקה בוול סטריט

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בת"א ננעל במגמה שלילית, עם שני המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  בירידה. מניית ביוטיים  טיפסה בכ-11% בעוד מזור רובוטיקה  ירדה ביותר מ-4%. המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה שלילית לאחר שהתאושש בתחילת היום מהמשבר הכלכלי בטורקיה. המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית.

16:00

המסחר בתל אביב מתנהל במגמה חיובית, מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים. מדדי ת"א-בנקים  ות"א-נפט וגז  רושמים ירידות קלות. מניות דור אלון , ביוטיים , אודיוקודס  ומטריקס  בולטות בעליות. מניות מזור רובוטיקה  ודלק רכב  רושמות ירידות, כך גם מניית פרטנר 

המסחר באירופה מתנהל בעליות ברובו, גרמניה עקפה את התחזיות ודיווחה עלייה של 0.5% בתל"ג.

13:00

המסחר בבורסה מתנהל במגמה חיובית. שני המדדים העיקריים שומרים על היציבות החיובית. מדדי ת"א-ביומד והגז רושמים ירידות, ת"א-בנקים  ומדד התקשורת עולים. המסחר באירופה מתנהל ברובו בעליות.

בולטות בעליות אודיוקודס , דור אלון , אינרום , ביוטיים  ולאומי . בולטות בירידות מזור רובוטיקה , דלק רכב , טבע  ומיטב דש .

שר האוצר משה כחלון השתתף היום באירוע בבורסת ת"א לציון פרסום הערכת השווי המעודכנת של מדינת ישראל, ואמר כי "האחריות שלי כשר אוצר היא להכין את המדינה למשבר, ואני אומר לכם כשר אוצר אחראי יגיעו משברים כי בכלכלה יש מחזוריות. מדינה שלא צומחת היא מדינה שוקעת, צמיחה זה ביטחון, צמיחה זה כסף להתעצמות, לכל מה שאתם רוצים. יש לנו שאיפה להגיע ל-5% בשנה ואנחנו כרגע ב-3.3% כך שאנחנו צריכים לעשות עוד מאמץ". 

הבורסה הציגה הבוקר את השווי המעודכן של מדינת ישראל. על-פי האומדן הראשוני של הבורסה, השווי שהייתה מדינת ישראל משיגה אילו הייתה מונפקת בבורסה היה עומד על 16 טריליון שקל. האומדן בוצע לאחר שהבנק העולמי פרסם הערכת שווי של 143 מדינות. כעת הבורסה עדכנה את הערכת השווי בהתאם לשאלון שעליו ענו עשרות אלפי אזרחים. השאלון נועד לבטא את מידת האמון של האזרחים במוסדות השונים ואת מידת האופטימיות שלהם לגבי עתיד החיים בישראל. על-פי הערכת השווי המעודכנת שווי המדינה עומד על 17 טריליון, 638 מיליארד, 763 מיליון, 277 אלף ועוד 54 שקלים. 

11:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בעליות. מדד ת"א-35 , מדד ת"א-125 , מדד ת"א-טכנולוגיה , מדד ת"א-בנקים  ומדד ת"א-נדלן  נסחרים בעליות שערים. המניות שבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן לאומי , הפועלים  ופריגו . המניות שבולטות בירידות הן מזור רובוטיקה , טבע  ולייבפרסון 

בנק דקסיה ישראל  מקדם תהליך למכירתו, וזאת על רקע הצעות למיזוג שקיבל מבנק דיסקונט  ומבנק ירושלים . היום הודיע דקסיה ישראל כי הדירקטוריון החליט לשכור את בנק ההשקעות ווליו בייס כגוף שיסייע לו בהליך המכירה.

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות כשבורסת טורקיה עברה מירידות לעליות. הלירה הטורקית עולה מול הדולר. המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת.

האנליסט עופר קליין מהראל ביטוח ופיננסיים התייחס למדד מחירי הצרכן שיתפרסם מחר: "אנחנו מצפים למדד בשיעור של 0.1% בעיקר בשל עלייה עונתית בסעיף הדיור שתקוזז עם המשך ירידה במחירי ההלבשה וההנעלה והירידה במחיר הדלק. מכאן, שהאינפלציה במבט של ה-12 החודשים האחרונים תעלה ל-1.5% (לא הייתה שם ב-4.5 השנים האחרונות)".

בנוסף קליין התייחס להשפעת המשבר בטורקיה על ישראל: "בצד הריאלי, בשנת 2017 היקף היבוא הישראלי מטורקיה הסתכם ב-2.9 מיליארד דולר (כ-5% מסך יבוא הסחורות - בהם מכוניות, מוצרי חשמל ומוצרי מזון) - יבוא זה יוזל לאור היחלשות המטבע הטורקי והחברות המייבאות יוכלו להגדיל את הרווח שלהן. מנגד, ישראל ייצאה ב-1.4 מיליארד דולר לטורקיה (בעיקר: כימיקלים, תזקיקי נפט, ציוד חשמלי, מתכות ומינרלים) ואלו צפויים להיפגע. אך לא מדובר בפגיעה משמעותית מאחר שיצוא הסחורות לטורקיה הוא רק כ-2.5% מסך יצוא הסחורות הישראלי".

10:00

המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. שני המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות. מדד הבנקים קופץ. גם מדד האנרגיה רושם עליות.

בולטות לחיוב מניית לאומי  שפרסמו דוחות, פריגו , פועלים , מליסרון  ודיסקונט . בולטות לשלילה מזור רובוטיקה , טבע , מיטב דש  ופוקס .

9:15

בנק לאומי  ממשיך לפרסם תוצאות טובות גם ברבעון השני של השנה. הבנק הרוויח 903 מיליון שקל, עלייה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח משקף תשואה דו ספרתית על ההון בגובה 11.1%, שסביר כי תהיה הגבוהה ביותר מבין הבנקים ברבעון הנוכחי, לאור העובדה כי מזרחי טפחות  שמחזיק לרוב בתואר הזה צפוי לרשום ברבעון השני הפרשה משמעותית בגין החקירה בארה"ב. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הרוויח לאומי 1.63 מיליארד שקל, עלייה של 9% לעומת המחצית המקבילה.  על רקע התוצאות יחלק לאומי דיבידנד של 361 מיליון שקל ברבעון השני.

המסחר באסיה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת. הלירה הטורקית שינתה את מגמת הירידה, וכעת רושמת עליות מול הדולר.   

6:30

המסחר הבוקר ייפתח היום (ג') על רקע הסגירה השלילית אתמול. המשבר בטורקיה צבע אתמול את אסיה, אירופה וארה"ב באדום. 

הבוקר המסחר באסיה מתנהל במגמה מעורבת. הניקיי  היפני, הקוספי  הדרום קוריאני ו-ASX 200  האוסטרלי נסחרים בעליות. שנחאי  והנג סאנג  נסחרים בירידות. 

הלירה הטורקית מול הדולר נסחרת גם הבוקר בירידות.

היום צפוי בנק לאומי  לפרסם את דוחותיו לרבעון השני של השנה. 

הדולר נחלש אתמול ב-0.5% למול השקל ושערו היציג עומד על 3.709 שקלים. האירו נחלש ב-0.25% למול השקל ושעור היציג הוא 4.226 שקלים.