בורסת ת"א ננעלה ביציבות בפתיחת שבוע המסחר; האג"ח הממשלתיות הארוכות איבדו גובה

איגרות החוב הממשלתיות הארוכות נפלו בצל עליית התשואות בארה"ב • טלדור רוכשת את ליבי טכנולוגיות בעסקה של 8-10 מיליון שקל • קדימהסטם דיווחה על קבלת אישור FDA למעמד תרופת יתום לטיפול במחלת ALS • מניית דורסל זינקה על רקע מכירת הקרקע בנתניה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות. מחזור המסחר במניות היה דליל יחסית והסתכם בכ-325 מיליון שקל בלבד. 

מניית טבע  ריכזה את המחזור הגבוה בשוק, פוקס  עלתה 2.3%, כיל  איבדה 0.3%, טיב טעם  עלתה 0.55%, אינטרקיור  זינקה ב-8.4%, והפניקס  טיפסה ב-0.3%.

בשוק האג"ח, איגרות החוב הממשלתיות הארוכות (ממשל צמודה 0545 ) ירדו בכ-1%. לדברי יניב חברון, האסטרטג הראשי של אלומות, התנודה בשוק האג"ח המקומי מגיעה על רקע עליית התשואות בארה"ב בשני ימי המסחר האחרונים, וכן נתוני התעסוקה החזקים ביום שישי, ובהם דוח התעסוקה, שהעלו עוד יותר את ההסתברות להעלאת ריבית בארצות הברית בדצמבר הקרוב.

15:55

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים לקראת סגירת המסחר ביציבות, במחזור מסחר דליל.

מניית טבע  עולה 1% במחזור הגבוה בשוק, פוקס  קופצת 2.3% במחזור השני בשוק, אינטרקיור  בראשות אהוד ברק מזנקת ב-8%, אורמת טכנולוגיות  עולה 3.3%, החברה תפרסם השבוע דוחות לרבעון השלישי.

טלדור  רוכשת את ליבי טכנולוגיות בעסקה של 8-10 מיליון שקל, כך נחשף ב"גלובס".

14:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בנטייה לירידות קלות, כאשר מדד ת"א 35 משיל 0.13% ומדד הבנקים מאבד 0.2%.

איגרות החוב הממשלתיות (ממשל שקלית 0347 ) הארוכות יורדות בעד 0.39%.

מניית טבע  עולה בכ-1% במחזור הגבוה בשוק, אחריה מניית פוקס  שעולה 1.9%, פועלים  שיורדת 0.2% ומניית אינטרקיור  מזנקת 6%.

חברת קסניה  הודיעה היום כי החברה הבת שלה, מדיטייט, גייסה 20 מיליון דולר מחברת המכשור הרפואי היפנית אולימפוס. קסניה מחזיקה 14% במדיטייט. בעקבות ההודעה עולה מניית קסניה בכ-20% והחברה נסחרת לפי שווי של 54.8 מיליון שקל.

רמי לוי  דיווח על זימון אסיפה לחודש דצמבר לפיו בעלי המניות יתבקשו לאשר ללוי תמורה חודשית של 95 אלף שקל, בתוספת מע"מ בגין שירותי מנכ"ל (באמצעות חברת הניהול) - שדרוג של כ-25% לעומת שכר חודשי של 75 אלף שקל (צמוד למדד) שאושר לו בעבר.

13:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות קלות ובמחזור דליל של 200 מיליון שקל בלבד, נכון לשעה זו. המדדים המובילים יורדים בעד 0.25%, כאשר טבע מטפסת ב-0.8% במחזור הגבוה בשוק בגובה 26 מיליון שקל. 

גבאי מניבים  דיווח כי בכוונתה לבצע הפרשה של 4.2 מיליון שקל במסגרת הדוחות לרבעון השלישי, וזאת ברקע לצו אירופי בקשר לעיקול שניתן לחברה הבת בצ'כיה.

יוניטרוניקס  דיווחה על הקפאת ההסכם לביצוע פרויקט להקמת 2 חניונים בניו-יורק.

קדימהסטם  דיווחה על קבלת מעמד תרופת יתום מה-FDA לתרופה לטיפול ב-ALS.

12:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בירידות קלות, כאשר המדדים המובילים יורדים בעד 0.25% במחזור דליל של 140 מיליון שקל בלבד.

מניית דורסל  מזנקת 20% על רקע הדיווח לפיו החברה מכרה קרקע בנתניה תמורת 134 מיליון שקל.

10:15

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים ללא שינוי מהותי, וזאת לאחר פתיחה חיובית. מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-45 מיליון שקל בלבד. 

שוק האג"ח מרכז עניין כאשר האגרות הממשלתיות (שקליות) יורדות בעד 0.48%.

מניית הפניקס מטפסת ב-0.9% כשברקע עולים דיווחים לפיהם קרן סנטרברידג' קיימה בשבועות האחרונים מגעים התחלתיים גם לרכישת מניות השליטה בקבוצת הביטוח מידי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה. 

אינטרנט זהב  דיווחה הבוקר כי בשל הורדת דירוג, סדרת אג"ח אינטרנט זהב ד'  נגרעה ממדד תל בונד-מאגר וממדד תל בונד-תשואות הבוקר בתחילת המסחר.

09:45

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בטריטוריה הירוקה, וזאת ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד ת"א 35 עולה 0.2% בפתיחה, ת"א 90 מטפס 0.1% ומדד הבנקים ללא שינוי מהותי.

מניית טבע קופצת בעוד 1.6% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' חיובי. ביום חמישי האחרון פרסמה חברת התרופות הישראלית את דוחות הרבעון השלישי, והעלתה את התחזיות לשנה כולה. עם זאת, נזכיר כי ברבעון השני טבע הורידה באגרסיביות את התחזיות.

מניית פריגו  יורדת  0.7%, מזור  מאבדת 0.6%, בזק  עולה 0.1%, נייס  מטפסת ב-0.5%, אינטרקיור  עולה בעוד 1.7% ומניית אופקו הלת'  קופצת 3%.

06:00

שבוע המסחר בבורסת תל אביב ייפתח הבוקר לאחר נעילה חיובית ביום חמישי, עם עלייה של כ-1.5% במדד ת"א-35. על רקע ירידות השערים בוול סטריט ביום שישי, המסחר בתל אביב ייפתח הבוקר עם פער ארביטראז' חיובי של 0.32% על ת"א-35.

מניית טבע  , שזינקה ביום חמישי בתל אביב בכ-10% על רקע הדוחות החיוביים של החברה, ירדה ביום שישי בנאסד"ק בכ-1.8%, והמסחר בא היום ייפתח עם פער ארביטראז' חיובי של כ-2%.

פריון נטוורק  , שצנחה ביום חמישי בתל אביב 11.6%, עלתה בנאסד"ק ביום שישי בכ-1% ותפתח את המסחר הבוקר עם פער חיובי של כ-1.3%. 

בי קומיוניקיישנס  , בעל השליטה בבזק , תפתח את המסחר היום עם פער ארביטראז' חיובי של כ-0.5%, ומניית טאואר   תפתח עם פער חיובי של כ-1.2%.

חברת הנדל"ן ישראל קנדה  דיווחה אתמול בערב כי סיכמה על רכישת זכויות בקרקע באזור התעשייה הצפוני של נתניה ב-134 מיליון שקל מחברת דורסל 

עוד מסיום המחסר ביום חמישי: כיל  זינקה ב-3.2% לאחר שרשמה זינוק של 58% ברווח הנקי ברבעון. שוק המניות ריכז מחזור מסחר של 1.97 מיליארד שקל ברקע לעדכון המדדים החודשי. תמר פטרוליום  קפצה 3% וריכזה מחזור מסחר של 55.3 מיליון שקל. 

ביום שישי ננעלה הבורסה בוול סטריט בירידות, ברקע דבריו של לארי קודלו, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. היועץ אמר בראיון ל-CNBC כי אין התקדמות בשיחות עם סין, וכי טראמפ לא ביקש מחברי הקבינט להעלות טיוטת הסכם סחר בין שתי המדינות. דבריו של קודלו נאמרו בתגובה לדיווח מוקדם על התקדמות בשיחות הסחר ארה"ב-סין.