הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 35 טיפס 0.35%, נייס קפצה 3%

נתוני המשק ברבעון השלישי של 2018 - מתחת לתחזיות • עדיקה רשמה עלייה של 70% בהכנסות ברבעון • אנרג'יקס העלתה את תחזית ההכנסות ל-2018 • לאומי מעלים את מחיר היעד למניית שטראוס • מניית אל על המשיכה לאבד גובה • מניות הסלולר התחזקו • מחזור המסחר הכולל במניות בבורסת ת"א הסתכם בכ-430 מיליון שקל בלבד

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שנחלשו במחצית היום בצל פרסום נתוני הצמיחה של המשק לרבעון שנפלו מהצפי. מדד ת"א 35 טיפס 0.35%, ת"א 90 עלה 0.2% ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי מהותי. 

מניית אל על  איבדה 0.7% בצל חקירות בכירים בחשד לשימוש במידע פנים. מניית אינטרקיור  צנחה ב-5.2%, מניית נייס  קפצה ב-3%, טאואר  איבדה 1.8% ומניות הסלולר סלקום  ופרטנר  עלו 2% ו-1.8% בהתאמה.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכ-440 מיליון שקל בלבד.

15:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות שהתמתנו בשעה זו, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.3% ומדד הבנקים ללא שינוי. מניית כיל יורדת 0.9%, סלקום ופרטנר ממשיכות לבלוט לחיוב, טאואר יורדת 2%, נייס עולה 3% ובשעה זו מחזור המסחר מסתכם ב-360 מיליון שקל בלבד.

בהתייחסות לנעשה בשוק האג"ח הקונצרני בלאומי שוקי הון ציינו בסקירתם השבועית כי בשבוע החולף המסחר בו התאפיין במגמה שלילית וכי "שוב בלט סקטור חברות הנדל"ן הזרות שממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה במיוחד".

בלאומי שוקי הון ציינו כי כתוצאה מהמתרחש בברוקלנד "נסחרו מרבית החברות בסקטור בירידות שערים חדות יחסית", שמלבד הכיוון אליו משכו את מדד תל-בונד גלובל גם השפיעו לשלילה על מדד התל-בונד תשואות שקלי. עוד ציינו בלאומי שוקי הון כי "מדדים אלו נסחרים כיום במרווחי שיא", וכי "בשאר הסקטורים נרשמו ירידות שערים מתונות יותר, אם כי על רקע עליות השערים באפיק הממשלתי רמת המרווחים עלתה לכל רוחבו של השוק".

עוד עולה מנתוני לאומי שוקי הון כי מתחילת השנה סך היקף הגיוסים בשוק הקונצרני מסתכם בכ-57 מיליארד שקל - "ירידה בקצב הגיוס ביחס לשנת 2017 במהלכה גייסו חברות כ-73 מיליארד שקל".

בלאומי שוקי הון הסבירו כי "השוק הקונצרני, הן הראשוני והן המשני, ממשיך לסבול מהמשך מגמת הפידיונות בקרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח לסוגיו", בהן נרשמו מתחילת השנה פידיונות של קרוב ל-7 מיליארד שקל, סכום שלפי לאומי שוקי הון משקף את קצב הפידיונות הגבוה ביותר מזה כ-7 שנים.

בבית ההשקעות ווליו בייס פרסמו עדכון למניית להב, שם העלו את מחיר היעד של המניה תוך שהעריכו המשך מגמה חיובית בגרמניה. מניית להב עלתה היום בכ-3%-4%.

13:55

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות של 0.5% במדדים המובילים, כשברקע פורסם נתון הצמיחה המאכזב של המשק לרבעון השלישי. מחזור המסחר במניות מסתכם בשעה זו בכ-315 מיליון שקל בלבד.

מניית נייס  עולה 3.1%, סלקום  ופרטנר  עולות 1.5% ו-1.9% בהתאמה, כיל  מאבדת 0.2% ופריגו  מטפסת 0.2%.

מדד המניות ת"א תקשורת וטכנולוגיות מידע  מתחזק בכ-1%. 

אנרג'יקס  העלתה את טווח התחזיות ל-2018 לאור צפי לעלייה בהכנסות הנובע מהמשך מגמת העליה במחירי החשמל השחור והתעודות הירוקות בפולין ובהתבסס על עסקאות לקיבוע מחיר החשמל השחור עד לתום השנה. סך ההכנסה השנתית לשנת 2018 ממכירת חשמל מוערכת ב-168-176 מיליון שקל, הרווח הגולמי מוערך ב-139-147 מיליון שקל וה-FFO מוערך ב-109-117 מיליון שקל.

מניית אל על  ממשיכה לאבד גובה, לאחר שבעל מניות מיעוט בחברת התעופה הגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת נגד בעל השליטה, פנחס (פיני) גינזבורג בשם החברה.

13:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בטריטוריה החיובית, וזאת כשברקע פורסמו נתוני הצמיחה של המשק לרבעון השלישי שנפלו מהתחזיות. 

מדד ת"א-35  עולה 0.5%, מדד ת"א- 90  מטפס 0.46% ומדד הבנקים ללא שינוי מהותי.

מניית פרטנר  עולה 1.9%,סלקום  מטפסת ב-1%, נייס קופצת 3% ומניות הקנאביס אינטרקיור  טוגדר  מאבדות 5.7% ו-3.8% בהתאמה.

11:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור נמוך מאד של 193 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה 0.7%, מדד ת"א 90 מטפס 0.4% ומדד הבנקים עולה 0.35%.

מניות הקנאביס אינטרקיור , מדיוי , עמיר שיווק  וטוגדר  מאבדות גובה. מניית נייס  עולה 2.85%, בזק  עולה 1.2%, מיטרוניקס  מטפסת 1%.

איי די או גרופ גייסה כ-150 מיליון שקל בגיוס המוסדי של הנפקת האג"ח. האג"ח יונפקו בדרך של הרחבת סדרה ח' הקיימת והם משקפים תשואה של כ-1.89% . במסגרת המכרז המוסדי התקבלו ביקושים של יותר מ-400 מיליון שקל.

09:45

המסחר בת"א נפתח במגמה חיובית. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90 רושמים עליות. מדדי הטכנולוגיה , הנפט והגז  והביומד  עולים גם הם.

עדיקה  יורדת בכ-1.3% לאחר פרסום הדוחות. עדיקה רשמה זינוק של 70% בהכנסות בעיקר בשל החדירה המשמעותית של תחום המסחר המקוון לישראל, ומפתיחת חנויות פיזיות חדשות, ומנגד החברה רשמה ירידה של 10% בשורה התחתונה בצל תשלום מבוסס מניות לבכירים. 

מניות ביוטיים  ואופקו הלת'  קופצות בלמעלה מ-3.5%. נייס  קופצת גם היא ב-3%. עוד בולטות בעליות אורמת טכנו , פורמולה מערכות , איסתא , גילת , אלביט מערכות , פיבי , פלסאון תעשיות  ותמר פטרוליום .

בולטות בירידות דור אלון  שיורדת עם תחילת המסחר בכ-1.5%, טאואר  ואבגול .

בהמשך לדוחות שפרסמה שטראוס  בשבוע שעבר, מפרסמים היום לאומי שוקי הון סקירה מעודכנת על המניה, ומעלים במעט את מחיר היעד: "המניה לא יקרה ולא זולה. המלצתנו ממשיכה להיות משקל שוק, כאשר מחיר היעד עולה במעט, מ-81 ל-83 שקל למניה", כותב בסקירה גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון.

06:30

יום המסחר הראשון בבורסה בת"א ייפתח על רקע הסגירה השלילית על רקע הנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט בסוף השבוע האחרון.

ביום המסחר האחרון בתל אביב המדדים ננעלו בירידות, מלבד מדד הבנקים  שעלה 0.3% ברקע לפרסום דוחות בנק פועלים  ובנק דיסקונט .

היום תתכנס ועדת הטייקונים לישיבה נוספת. הפעם יופיעו בפני יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל ושאר חברי הכנסת יו"ר הבנק הבינלאומי אירית איזקסון ומנכ"לית הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק.

לאחר הדיון עם בכירי הבינלאומי, יתייצבו בשעה 12:00 בכירי בנק דיסקונט. לדיון יגיעו יו"ר דירקטוריון הבנק יוסי בכר ומנכ"לית הבנק לילך טופילסקי.

יונתן כץ, לידר בית השקעות: "השווקים בעולם ממשיכים להיות תנודתיים על רקע אי וודאות לגבי התפתחות מלחמת הסחר בין סין וארה"ב כאשר אלו ייפגשו בסוף החודש בפסגת ה-G20. סגן הפד אמר שהריבית מתקרבת לרמתה הניטרלית וכי מסתמנים סימנים להתמתנות בפעילות, אמירה אשר תמכה בירידת תשואות, זאת בנוסף לירידה החדה במחירי הנפט".

מניית אופקו הלת' חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי של יותר מ-5%; אורמת חוזרת עם פער חיובי של 2.6%; אלביט מערכות חוזרת עם פער חיובי של כ-1%; 

מניית טבע  צנחה ביום חמישי האחרון בתל אביב ב-4.9% מבלי שהחברה הוציאה דיווח כלשהו, המניה חוזרת עם פער שלילי של 0.1%; מניית מטומי  זינקה 8.3% בבורסה בתל אביב על רקע הדיווח למכירת Mobfox תמורת 7.5 מיליון דולר.

מניית אל על  תמשיך לרכז עניין על רקע הדיווח שלפיו רשות ני"ע פשטה על משרדי החברה וחקרה בכירים בחשד לשימוש במידע פנים, ביניהם בעל השליטה פיני גינצבורג.

טראמפ אמר בסוף השבוע כי הוא מלא תקווה בנוגע להתקדמות שיחות הסחר. טראמפ ציין בפני עיתונאים כי יתכן שלא יצטרך להטיל מכסים נוספים על סין כי שהוא "לא רוצה לשים את סין בעמדה רעה". מקורות בבית הלבן אמרו כי הנשיא אופטימי אך הסכם סחר ממשי עדיין לא נראה באופק.