הבורסה ננעלה בעליות בסימן האישור לייצוא קנאביס מישראל

מניית הקנאביס אינטרקיור צנחה 12.5% במחזור הגבוה בשוק, טוגדר נפלה 8.6% ומנגד הרודיום השקעות קפצה בעוד 7.85% • מדד ת"א 35 עלה 0.5%, ת"א 90 טיפס 0.4%

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:20

יום המסחר בתל אביב הראשון לשבוע זה ננעל בעליות בסימן האישור ההיסטורי לייצוא קנאביס מישראל. מניות הקנאביס שרשמו עליות בשיעור של עשרות עד מאות אחוזים בחודשים האחרונים, ירדו בחלקן לאחר האישור המיוחל בעוד המשקיעים מימשו רווחים.

בין המניות בענף: תפן , אינטרקיור  שצנחה 12.5% במחזור הגבוה בשוק, קנאשור , נקסט ג'ן-ש , טוגדר , מדיוי , עמיר שיווק , קנביט-ש , מרחביה אחזקות , הרודיום השק , מדיקל-ש ,יו ניבו .

בסופו של יום המסחר הראשון לשבוע זה מדד ת"א 35 עלה 0.5%, ת"א 90 טיפס 0.4% ומדד הבנקים עלה 0.3%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-570 מיליון שקל בלבד.

15:15

לאחר שזינקו על רקע האישור הרשמי ליצוא קנאביס, חלק ממניות הקנאביס נופלות: קנאשור  צוללת בלמעלה מ-7%, מדיוי  צונחת בכ-6%, מיי סייז  יורדת בכ-3.6%, יו ניבו  בלמעלה מ-3%, טוגדר  יורדת בכ-3%. לא כל החברות עברו לירידות, וכעת נראה כי חברות אשר אכן ערוכות כבר היום ליהנות מן הייצוא ממשיכות ליהנות ממומנטום חיובי ואילו חברות שלא ברור אם יהיו מוכנות לייצוא כאשר הוא יאושר, שומרות על יציבות או יורדות. 

14:10

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בהובלת מניות הקנאביס על רקע האישור הרשמי לייצוא קנאביס רפואי מישראל. מניות הקנאביס בהן אינטרקיור , הרודיום השק , טוגדר , קנאשור , יו ניבו ו, עמיר שיווק  עולות בבורסה בתל אביב.

מדד ת"א 35 עולה 0.7%, ת"א 90 מטפס 0.6%, מדד הבנקים עולה 0.8%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-350 מיליון שקל בלבד.

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור דליל של 230 מיליון שקל בלבד במחצית היום, כאשר מניות הקנאביס מרכזות את עיקר העניין על רקע אישור הייצוא המיוחל מישראל שעולה על סדר יומה של הממשלה בשעה זו.

מניית אינטרקיור  מזנקת 8% במחזור הגבוה בשוק, של 40 מיליון שקל, הרודיום השק  מזנקת בכ-13%, יו ניבו עולה בכ-6%, עמיר שיווק בכ-3%. 

09:45

הבורסה נפתחה הבוקר בעליות, כשמדד ת"א-35  עולה בכ-1%, ות"א-125  עולה ברמה דומה.

מדד ת"א-ביומד  עולה בכ-1%, מדד הבלוטק גלובל עולה בכ-1%, מדד הבנקים  רושם עליות. מדד התקשורת  והטק עולים גם הם בכ-1%.

מניות הקנאביס ממשיכות את המגמה מהשבוע שעבר, וטוגדר , יו ניבו , קנאשור , מדיוי , ואינטרקיור  מזנקות.

אודיוקודס  מזנקת ב-6%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח הבוקר לאחר סגירה חיובית בתל אביב ביום חמישי שעבר, ונעילה חיובית הסוף השבוע בבורסות ארה"ב.

אופקו הלת'  חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 3.3%, קבוצת דלק  חוזרת עם פער חיובי של 2.7%, טבע  עם פער חיובי של 0.3%, לייבפרסון  עם פער של 1.5%, פריגו  חוזרת עם פער של 2.2%.

לפי דיווח ברויטרס, טבע קיבלה שיפוי לתרופת המיגרנה שלה, Ajovy, ברשת CVS, רשת פארמה משמעותית בארה"ב. גם Emgality של חברת איליי לילי קיבלה שיפוי מהרשת. בעקבות ההודעה, כ-60% מהמבוטחים בפוליסות פרטיות בארה"ב קיבלו גישה לתרופה של טבע.

היום יתקיים דיון בישיבת הממשלה ב-11:30, אשר עשוי להביא לאישור היסטורי לייצא קנאביס רפואי מישראל. מדובר בהזדמנות כלכלית שהוערכה בעבר בין 250 מיליון שקל ל-4 מיליארד, אשר עשויים להתחלק בין החקלאים, מפעלי הייצור, המפיצים והגורמים העסקיים המתווכים בין הגורמים השונים ומנהלים את הפעילות.

מניות הקנאביס אינטרקיור , קנאשור , טוגדר , יו ניבו  ומדיוי  זינקו בשבוע שעבר על רקע הציפייה לאישור היצוא.