נעילה חיובית בת"א; טבע ירדה ב-2%, דלק קידוחים עלתה ב-3%

נעילה מעורבת בבורסות וול סטריט בסוף השבוע • מטומי איבדה כ-7.4% ויו ניבו צנחה ב-13%

בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner
בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:40

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות קלות. כך, מדד ת"א-35  עלה ב-0.05%, מדד ת"א-125  הוסיף 0.15% ומדד ת"א-90  עלה ב-0.41%. 

המניות שבלטו בעליות בת"א-35 היו לייבפרסון , דלק קידוחים  ו-IFF . בירידות בלטו אופקו , טבע  וטאואר 

בירידות בלטו גם מניות מטומי  ויו ניבו 

מחזור המסחר בשוק המניות עמד על 541.8 מיליון שקל. באג"ח הוא הסתכם ב-1.46 מיליארד שקל. 

שבוע המסחר הראשון של חודש פברואר ייפתח מחר בעולם, אבל הבורסות בסין ובמדינות נוספות באסיה ייזכו לעוד כמה ימי חופשה. מחר (יום ב') יחגגו בסין את פסטיבל האביב והבורסות הסיניות יהיו סגורות. בבורסת הונג קונג יתנהל יום מסחר מקוצר, שיסתיים ב-12:00 (שעון הונג קונג). החופש ב בורסות סין יימשך עד ליום שישי, ובהונג קונג עד ליום חמישי, לרגל ראש השנה הסיני. גם בורסת סיאול שבקוריאה הדרומית תהיה בחופשה עד יום רביעי, ואילו בסינגפור יתקיים יום מסחר מקוצר מחר ולאחר מכן תצא הבורסה לחופשה עד ליום רביעי. 

15:20

המסחר בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות שערים: מדד ת"א-35  עולה 0.10%, מדד ת"א-90  עולה 0.44% ומדד ת"א-125  עולה 0.21%. בולטות בעליות: פרוטליקס , וויטסמוק ואינטרנט זהב .  

14:45

פתיחה יציבה לפברואר, אחרי עליות נאות בינואר. יום המסחר הראשון לשבוע ולחודש פברואר התנהל עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה מעורבת.

אחרי סיום שלילי ל-2018, עם ירידות שערים חדות שנרשמו לקראת סופו של חודש דצמבר, את השנה הנוכחית פתחה הבורסה המקומית בכיוון חיובי, בתמיכת המגמה העולמית, ואת חודש ינואר סיכמה עם עלייה נאה של כ-6% במדד ת"א 35. זאת אחרי שבשבוע המסחר האחרון התחזק בכ-2%.

מנתוני הבורסה עולה כי מדד הביומד , שהיה המדד בעל הביצועים הגרועים ביותר ב-2018 ממשיך לבלוט לחיוב בשנה הנוכחית. בשבוע המסחר הקודם עלה המדד בכ-5.5%, והשלים קפיצה של יותר מ-27% מתחילת השנה. בבורסה מציינים כי בעליות במדד בשבוע החולף ומתחילת השנה תמכה ההתקדמות בפעילות חברות הקנאביס, עם אישור יצוא קנאביס רפואי על-ידי הממשלה.

בזירת החוב בבורסה מציינים כי בשבוע החולף בוצעה הנפקת ענק אחת, בהיקף של 2.4 מיליארד שקל, על-ידי לאומי  - עיקר הסכום - כ-1.7 מיליארד שקל באמצעות סדרה שקלית והיתרה (כ-660 מיליון שקל) באמצעות סדרת אג"ח מסוג קוקו (COCO).

בהתייחסות לנעשה בשוק הקונצרני המקומי בלאומי שוקי הון ציינו כי השבוע החולף המשיך את המגמה החיובית המאפיינת את הסקטור מאמצע חודש ינואר, עם עליות בכל מדדי התל-בונד, "כאשר מדד התל-בונד גלובל מוחק כמעט לחלוטין את ירידות השערים החדות מראשית החודש".

בלאומי שוקי הון הסבירו כי "השוק הקונצרני נהנה מהרגיעה בעולם, התיקון בשוקי המניות וההכרה כי ההידוק המוניטרי עדיין רחוק, דבר המעלה מחדש את התיאבון לנכסי סיכון. ניתן להתייחס למסחר מתחילת השנה גם כתיקון למהלך הירידות החדות במהלך הרבעון האחרון של 2018 ובדגש על חודש דצמבר שהיה הקשה מזה שנים".

בין מניות מדד ת"א-35 , בצד החיובי טיפסו בכ-3% יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, ומניית קבוצת דלק, בעלת השליטה בשותפות, התחזקה בכ-1.5%. עוד בין העולות במדד, מניות לייבפרסון  ואיי.אפ.אפ  התחזקו בכ-1%-2%.

באקסלנס ברוקראז' השיקו היום סיקור על מניית בזן  בהמלצת קנייה ובמחיר יעד של 1.95 שקל - גבוה בכ-10% משוויה הבוקר. מניית החברה התחזקה בכ-0.5%-1%.

בצד השלילי של המדד המוביל בלטו מניות הפארמה הדואליות, בראשן אופקו הלת' שצנחה בכ-4%, אחרי שבסוף השבוע פרסמה כמה הודעות בנוגע לפעילותה. מניות טבע ופריגו  איבדו כ-1.5%-2% ועוד בין הדואליות מניית טאואר נחלשה בשיעורים דומים (כ-1.5%-2%).

עוד במסחר, מניות הקנאביס המשיכו לרכז עניין, בהובלת אינטרקיור ששוב ריכזה מחזור מסחר בו התחזקה בשעות הצהריים בכ-1%-1.5%. עוד בין מניות הענף, זו של יו ניבו  צנחה בכ-10% אחרי שהחברה דיווחה על ביטול הסכם שיתוף פעולה עם חברה קנדית.

מניית פרוטליקס זינקה בכ-17% אחרי עליות חדות שרשמה במסחר בארה"ב, ומניית אינטרנט זהב  טיפסה בכ-15%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

12:30

מגמה שלילית בת"א: מדדי ת"א-35  ות"א-125  יורדים בשעה זו. מדד הביומד  עולה ב-0.7%, מדד הנפט וגז  עולה בלמעלה מ-1%.

בולטות בירידות: מניות אופקו  וביוטיים  יורדות בלמעלה מ-4%. נפטא  וטבע  יורדות בכ-2%. יו ניבו  ומטומי יו ניבו צונחות בכ-10%. אינטרקיור  מתנודדת.

קמטק  ודלק קידוחים  עולות בכ-3.5%, נייר חדרה , רציו  ושיכון ובינוי  עולות מעל 2%.

09:45

מדדי ת"א-35  ות"א-125  נפתחו ביציבות עם נטייה לעליות. מדד הביומד קופץ בכ-1.5%. מדד הבנקים רושם ירידות.

אינטרקיור  יורדת בכ-1.5% היום עם פתיחת המסחר, הרודיום  שומרת על יציבות. מניית ננו דיימנשן  צונחת בכ11.6%.

06:00

הבורסה בתל אביב תיפתח על רקע הסגירה החיובית ביום ה', ולאחר נעילה מעורבת בבורסות וול סטריט בסוף השבוע. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רשמו עליות, הנאסד"ק ירד. הדאו סגר רצף עליות של 6 שבועות.

ביום חמישי בת"א מדד ת"א 90 טיפס בעוד 1.2%. מדד ת"א-35  עלה 0.5% ומדד הבנקים טיפס 0.4%. בסיכום חודשי, מדד ת"א 35 זינק בכ-6.2% בחודש ינואר. מניית טבע  סיכמה את ינואר בזינוק של 24%. 

לאחר העליות הדרמטיות שרשמו מניות הקנאביס בשבועות האחרונים בציפייה, ולאחר מכן בעקבות אישור יצוא הקנאביס מישראל, ביום חמישי מניית הקנאביס אינטרקיור  בראשות אהוד ברק איבדה 5.4%, ומניית הרודיום  השקעות איבדה 9.6%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.49 מיליון שקל.

פערי ארביטראז' שליליים ילחצו את הבורסה. אופקו  עם פער ארביטראז' שלילי של למעלה מ-4%, גזית גלוב  עם פער שלילי של 1.5%, קבוצת דלק  עם פער שלילי של כמעט 2%, טבע  עם פער ארביטראז' שלילי של 1.7%.