הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: מניות הקנאביס לא עוצרות

מגזר הקנאביס ממשיך לרכז עניין בבורסת ת"א, ומניית הרודיום זינקה בכ-16% • מסתמן כי מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב יידחו את הצעת קרן סרצ'לייט לרכישת בי קומיונקיישנס • מנכ"ל מלונות בראון יעזוב את תפקידו להקמת רשת מלונות עם ישראל קנדה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה 0.36%, מדד ת"א 90 טיפס 0.4% ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי. 

מניות הקנאביס המשכו לרכז עניין ועלו בשיעור דו ספרתי. מניית קנאשור  זינקה ביותר מ-16%, כך גם מניית הרודיום השק 

מחזור המסחר בבורסה הסתכם ב-905 מיליון שקל.

16:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עולים כעת בעד 0.4%, וזאת בהמשך לפתיחה החיובית בוול סטריט. מניות הקנאביס בולטות גם היום בעליות בשיעור דו ספרתי. מניית הרודיום השק  מזנקת 17%, קנאשור  עולה 16%, פנטזי נטוורק  מזנקת 15%, צירון  ב-8%.

פלאזה סנטרס הודיעה כי הופסקו המגעים להסכם פיתוח משותף ולמכירת החזקות החברה בפרויקט צ'נאי שבהודו.

15:15

המסחר בת"א מתנהל בעליות בשעה זו. מדד ת"א-35  עולה 0.56%, ת"א-125  מוסיף 0.51% ות"א-90  עולה 0.35%.

המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן פתאל , טבע  ואופקו . בירידות בולטות אנרג'יאן  ודלק קבוצה 

מניית מבטח שמיר  מזנקת בשעות הצהריים בכ-10%, ללא דיווח מצד החברה. מניית סלע קפיטל נדל"ן  מגיבה בעליות של כ-3% במחזור מסחר גדול מהרגיל לתוצאות כספיות חיוביות שהציגה החברה לסיכום שנת 2018. מניית נובה  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו נסחרה בעליות של כ-1%. חברת יוניטרוניקס  דיווחה כי חתמה על הסכמים להקמת חניונים אוטומטיים בארה"ב בתמורה של כ-5 מיליון דולר. מנייתה מגיבה בעליות של כ-5%.  

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות. אג"ח ווטרסטון ממשיכה לאבד גובה ונחלשת בכ-3%, בהמשך לצניחה של 10% אתמול, אחרי שהחברה דיווחה על נסיגתו של מי שתכנן לרכוש נכס שלה מהעסקה. בדומה לאפיק הקונצרני, גם המסחר באג"ח הממשלתיות מתאפיין היום ביציבות.

נציגי סרצ'לייט הגיעו לאסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב , כדי להסביר את ההצעה שלהם למחזיקים בניסיון לשכנע אותם בכדאיות העסקה.

גיל דטנר, אנליסט לאומי שוקי הון, מפרסם היום עדכון לקראת דוחות הרבעון הרביעי של חברת IFF, שיתפרסמו ביום רביעי. לדבריו, "הרבעון הינו מאוד משמעותי עבור החברה, בשל השלמת רכישת פרוטרום ב-4 באוקטובר 2018. אנו מניחים כי גודל העסקה ייצור לא מעט רעש במספרים, ויש לצפות להוצאות רכישה משמעותית ברבעון. השפעת פרוטרום גם מגדילה את אי הוודאות ברבעון, שכן תוצאות פרוטרום ברבעון השלישי היו חלשות במיוחד, עם צמיחה אורגנית שלילית של 3.2% בפעילות הליבה של החברה, נסיגה מאוד נדירה עבור פרוטרום. נראה כי ההתעסקות בעסקה גרעה מהמיקוד העסקי, והנהלת IFF הביעה ציפייה לשיפור ניכר ברבעון הרביעי. השאלה היא עד כמה התוצאות של פרוטרום התאוששו. בשורה התחתונה, הרווח המתואם צפוי להישחק בשל הגידול בהוצאות המימון ומספר המניות, עקב רכישת פרוטרום. למרות החששות סביב הצמיחה העולמית, סקטור הטעמים והריחות ממשיך ליהנות ממומנטום חיובי ומכפילים גבוהים. ואולם, הביצועים של IFF מפגרים אחרי הסקטור, ויש להניח שזה נובע מחשש לגבי הסיכונים הכרוכים ברכישת פרוטרום".

12:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה חיובית בשעה זו, מדד ת"א-35  עולה 0.65%, ת"א-125  עולה 0.55% ות"א-90  עולה 0.28%.

מדדי הביומד  ות"א-נפט וגז  יורדים.

המניות שמרכזות כעת את מחזורי המסחר הגדולים בבורסה הן אינטרקיור , שיורדת כ-2.5%, הרודיום השקעות , שמזנקת בכ-13%, וטבע , שעולה 1.75%. מניית בזק  יורדת 0.2% בשעה זו, ואילו מניות חברות הסלולר פרטנר  וסלקום  יורדות בכ-1.3% ובכ-2%, בהתאמה.

09:55

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ביציבות, כאשר שני המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  יציבים עם הפתיחה, גם מדד ת"א-90  במגמה חיובית. מדד הביומד  יורד 0.2% בשעה זו.

בצידו החיובי של מדד ת"א-35, מניית טבע  עולה 0.6%, מניות פועלים  ודיסקונט  עולות כ-0.5%. בצידו השלילי, לייבפרסון  נופלת 2.8%, חברה לישראל  וכיל  יורדות 0.8%.

מניות הקנאביס ממשיכות לרכז עניין גם היום, הרודיום , אינטרקיור  וטוגדר  עולות בשעה זו.

בישראל קנדה  מדווחים כי מנכ"ל רשת מלונות בראון ראובן אלקס יעזוב את תפקידו לטובת הקמת רשת בתי מלון בשותפות עם החברה שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר.

7:00

יומו השני של שבוע המסחר בבורסת ת"א יפתח על רקע הנעילה היציבה אתמול. 

נזכיר כי אתמול מניות הקנאביס המשיכו לרכז עניין, כאשר הרודיום השק  זינקה כ-25%, יו ניבו  קפצה ב-21%, וויטסמוק  עלתה בכ-10%, עמיר שיווק  בכ-9% ואינטרקיור  עלתה בכ-7.6%.

מסתמן כי מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב    ידחו את הצעת קרן סרצ'לייט לרכישת בי קומיונקיישנס, שתי הטענות המרכזיות נגד ההצעה הן שההצעה של סרצ'לייט איננה הצעה מחייבת אלא מעין אופציה בחינם שמאפשרת להם לצאת מהעסקה מתי שיחפצו ללא תשלום כלשהו, הטיעון השני הוא שהמחיר נמוך מדי.

טבע  דיווחה אתמול על הסכם שנחתם עם עובדי המפעל בכפר סבא, במסגרתו יקבלו 1,200 עובדיו תוספת שכר של 2.2%, וכן בונוס על שנת 2018.

נכשל הגישור בין מחזיקי אג"ח אפריקה ישראל למוטי בן משה. באי כוחם של נאמני שלוש סדרות האג"ח דורשים לדון מחדש בבקשתם לחילוט הפיקדון שהעמיד בן משה לטובת הבטחת ההסדר.