סגירה חיובית בת"א: רציו פטרוליום זינקה ב-44.5%

מדד ת"א 35 עלה 0.7%, בהמשך לקפיצה של 1.2% בשבוע החולף • רציו פטרוליום זינקה בחדות ברקע לדיווח בנוגע לקידוח בגינאה • מניות הקנאביס חזרו לעליות לאחר הירידות בחמישי • מחזור המסחר הסתכם ב-560 מיליון שקל בלבד

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:26

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, בהובלת מניות הקנאביס שחזרו לעליות לאחר שלקחו אוויר ביום חמישי האחרון. מדד ת"א 35 עלה 0.7%, בהמשך לקפיצה של 1.2% בשבוע החולף, מדד ת"א 90 טיפס 0.47% ומדד הבנקים עלה 0.3%. 

מניות הקנאביס אינטרקיור  והרודיום השק  זינקו 8.5% ו-11% בהתאמה. מניית רציו פטרול יהש  זינקה ב-44% לאחר הדיווח על החלטת השותפה אקסון לקדוח בפרוספקט בגינאה. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-560 מיליון שקל בלבד.

15:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל לקראת סגירה בעליות, בהובלת מניות הקנאביס ומניית רציו פטרול יהש  שמזנקת כבר ב-40% במחזור מסחר שקרוב ל-12 מיליון שקל. מדד ת"א 35 עולה 0.74%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים עולה 0.4%.

מניות הקנאביס אינטרקיור , הרודיום השק , יו ניבו  בולטות בעליות.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-460 מיליון שקל בלבד.

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, אמרה הבוקר בכנס הנפקות שערכה חברת הדירוג יחד עם משרד עו"ד גולדפרב זליגמן ואיגוד החברות הציבוריות במרכז הכנסים של הבורסה בתל אביב: "העשור מאז המשבר הפיננסי היה מבחינות רבות עשור אבוד מאחר והפעילות בשוק החוב לא צמחה באופן מספק לצרכי השוק והביקוש להשקעות מצד המוסדיים, וזאת במיוחד בעידן של ריבית אפסית, שניתן היה לנצל לעודד הנפקות של חברות גדולות וגיוסים לצרכי השקעות, צמיחה ופיתוח, מעבר לגיוסים לצרכי מימון מחדש שאפיינו את מרבית ההנפקות בעשור זה"

בן זאב סיכמה, כי "מבחינת המשקיעים - בצד החיובי, מבחר אלטרנטיבות ההשקעה עלה, יותר סחורה, יותר מגוון, התווסף האפיק השקל. פירמות - התבסס מקור מימון נוסף ושנות הריבית הנמוכה תמכו בחיזוק הפרופיל הפיננסי כך שהחברות יכולות להתמודד יותר טוב עם אתגרים מבחינה עסקית. בצד השני של המטבע, הסחירות והנזילות נשארו ברמה נמוכה יחסית, והיצע האג"ח שגדל לא עלה בהתאם לגידול בביקוש להשקעות ולנזילות של המוסדיים. הריכוזיות הענפית עלתה מאוד ותפחת רק בהתווסף מכשירים חדשים וחברות גדולות חדשות, כגון, חברות ממשלתיות, הנפקות של עיריות, מוצרים מובנים, הנפקות מתחום התשתיות ועוד. אלה יתרמו הן לגיוון ההשקעות והן לפיתוח ולצמיחה".

14:36

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור של 370 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה 0.7%, ת"א 90 מטפס 0.4% ומדד הבנקים עולה 0.14%. מניות הקנאביס עולות בחדות לאחר שרשמו ירידות ביום חמישי האחרון.

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר  ג'אז, צפויה לפרסם דוחות ביום שלישי הקרוב. לאחר שהנמיכה תחזיות ברבעון השלישי לקראת הרבעון הרביעי, החברה צופה הכנסות של 340 מיליון דולר ברבעון.

חברת אלוני חץ  דיווחה כי היא מנהלת שני משאים ומתנים מתקדמים לרכישת שני בנייני משרדים בלונדון תמורת סכום כולל של 206 מיליון ליש"ט.

12:45

מניות הקנאביס רושמות עליות חדות. אינטרקיור  קופצת במחזור השלישי בבורסה, אחריההרודיום השק , יו ניבו  עולה בכ-9%, וויטסמוק  עולה בשיעור דומה, עמיר שיווק  קופצת בכ-5%, תפן  ב-8.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם ב-260 מיליון שקל בלבד.

11:10

עליות בבורסה בתל אביב במחזור דליל של 150 מיליון שקל בלבד. המדדים המובילים מטפסים בעד 0.8%. מניות הקנאביס הרודיום השק ואינטרקיור  מזנקות 13% ו-8.6% בהתאמה. רציו פטרול יהש  מזנקת 33% לאחר הדיווח על החלטת השותפה במאגר בגינאה, אקסון, על קידוח לאחר אקספלורציה.

בלאומי שוקי הון התייחסו הבוקר לנתונים שפורסמו בסוף השבוע האחרון בכלכלות העולם: "נתוני המאקרו בעולם ממשיכים להיות חלשים יחסית ומחזקים את ההערכה כי המדיניות המוניטארית המרחיבה, של מרבית הבנקים המרכזיים בעולם, צפויה להימשך. תשואות האג"ח הממשלתיות במרבית השווקים בעולם ממשיכות את מגמת הירידה, דבר הממשיך להעניק רוח גבית לשוק האג"ח הממשלתי המקומי".

דיסקונט ברוקראז' הוריד את מחיר היעד למניית איי.אפ.אפ  לאחר הדוחות ל-133 דולר למניה, וממשיכים להמליץ ב'תשואת שוק' בלבד.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, כאשר מדד ת"א-35 מטפס 0.7%, ת"א-90  עולה 0.3% ומדד הבנקים עולה 0.7%.

רציו פטרוליום  דיווחה על החלטת ענקית האנרגיה אקסון לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק קייצ'ור שבגינאה. לרציו פטרוליום החזקה של 25% מהזכויות בבלוק. אקסון, מפעילת הבלוק מחזיקה 35%, הס 15% והשותף המקומי 25% מהזכויות בבלוק. אקסון, מפעילת בלוק קייצ'ור שבאגן גיאנה, הודיעה לרציו פטרוליום על החלטתה ועל החלטת הס לבצע קידוח אקספלורציה בבלוק. זאת לאחר פיענוח הסקר הסייסמי שבוצע על שטח של כ-40% מהבלוק. 

מניית אינטרקיור  עולה 3.5%, אלקטריאון  נופלת בכ-10%, מנגד נייס  מאבדת 2.3% ואיי.אפ.אפ  יורדת 1.9%.

חברת נכסים ובנין  הודיעה כי מנכ"לית החברה סגי איתן ביקשה לסיים את תפקידה לאחר 14 שנות כהונה.

חברת הנדל"ן המניב דורסל , שבשליטת סינאל מלל פייוויי הבורסאית, חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות סטאר פורט העוסקת בפיתוח והשכרת מתחמים לוגיסטיים תמורת 26 מיליון שקל.

לסטאר פורט הוקנו זכויות הרשאה בשטח של כ- 47 דונם בעורף הנמל באשדוד לתקופה של 25 שנים. דמי ההרשאה עומדים על סך של כ-3.1 מיליון ש"ח בשנה ומתעדכנים בשיעור של 7% מדי חמש שנים לאורך תקופת ההרשאה. בשטח זה חברת סטאר פורט בנתה מרכז לוגיסטי מודרני בשטח של 16 דונם, והחכירה אותו לחברת עמילות מכס מובילה לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכת ההסכם לשתי תקופות נוספות בנות 5 שנים כל אחת. דמי החכירה המשולמים כיום על ידי חברת עמילות המכס עומדים על סך של כ- 6.6 מיליון ש"ח בשנה.

08:30

המסחר בתל אביב צפוי להיפתח ביציבות, כאשר המניות הדואליות חוזרות מוול סטריט עם פער ארביטרז' זניח. טבע, שזינקה בכ-4% ביום שישי האחרון בוול סטריט, חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 0.9%; אופקו הלת' חוזרת עם פער חיובי של 2.8%, מנגד נייס חוזרת עם פער שלילי של 2.7%.

שותפויות הגז דלק קידוחים יהש , ישראמקו יהש , אלון גז  ותמר פטרוליום  דיווחו הבוקר לבורסה על תיקון להסכם הספקת הגז מול חברת חשמל. לפי ההסכם יוקפא מחיר הגז שחברת החשמל רוכשת מ"תמר" מכוח ההסכם מ-2012 למשך קצת יותר משנתיים (עד יולי 2021).

חברת ההנדסה לודן  מדווחת הבוקר כי מכרה את החזקותיה במתקן ביוגז בהולנד, והיא צפויה לרשום רווח ברבעון הראשון של 2019. 

אירונאוטיקס  דיווחה על הסכם לביצוע פרויקט תחזוקה עם לקוח מהותי למשך 24 חודשים בהיקף של 13 מיליון דולר.

שותפות האנרגיה רציו פטרוליום  מדווחת כי חברת אקסון החליטה לבצע קידוח אקספלורציה בשטח בלוק Kaieteur בגיאנה שבדרום אמריקה. 

חברת ארד  מדווחת כי זכתה במכרז לאספקת מדי מים בברזיל בהיקף של 8-6 מיליון דולר למשך שנה. האספקות צפויות להתחיל במהלך המחצית השנייה של 2019.

06:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה ייפתח הבוקר (א') בתל אביב, ברקע נעילה חיובית בוול סטריט שלשום (ו'). מדד דאו ג'ונס הוביל את העליות וסגר שבוע שמיני ברציפות של התקדמות. העליות נתמכו באופטימיות בנוגע להסכם סחר מתקרב בין סין וארה"ב. בורסות ניו יורק יישארו סגורות מחר (ב') לרגל חופשת יום הנשיאים. שוקי המניות בארה"ב ייפתחו שוב למסחר רק ביום שלישי. 

מניות הבנקים הגדולים, ביניהן סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה, בלטו בעליות חדות. מבין המניות הישראליות, מניית טבע  בלטה בעלייה חדה. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל ביום (ו') בירידות חדות.  ניקיי  איבד ב-1.1%, הנג סנג  צנח ב-2%, קוספי  נפל ב-1.4% ושנחאי  צנח ב-1.37%. ASX-200  האוסטרלי ננעל בעליות. 

מניות הקנאביס רשמו ירידות חדות ביום המסחר האחרון בתל אביב. הרודיום השק  צללה 21%, מדיקל  נפלה בכ-18%, אינטרקיור  איבדה 11%, וויטסמוק  נפלה בכ-13%, טוגדר  איבדה 11.6% ומניית קנאשור  איבדה 7.5%.