נעילה שלילית בבורסה: ת"א 90 איבד 0.8%, לאומי ב-1%

מדד ת"א 35 השיל 0.4%, ת"א 125 ירד ב-0.5% • גד זאבי מאיים לתבוע את קרן סרצ'לייט • מניית כיל איבדה 0.7% על רקע פסק הבוררות בנושא התמלוגים למדינה • מניית פועלים עלתה 0.5% על רקע העלאת המלצה, מנגד מניות הבנקים דיסקונט, לאומי ומזרחי טפחות איבדו יותר מ-1% כ"א

הבורסה לני"ע בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לני"ע בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.4%, ת"א 90 ירד 0.8% ומדד הבנקים איבד 0.5%. מניית פועלים עלתה 0.5% על רקע העלאת המלצה, מנגד מניות הבנקים דיסקונט, לאומי  ומזרחי טפחות  איבדו יותר מ-1% כ"א.

מניית טבע  ירדה ב-1.8%. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון ביום חמישי השבוע. 

טאואר  עלתה ב-1.44%, אלביט מערכות  קפצה ב-2%, מנגד מניית עזריאלי  איבדה 1.86%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.16 מיליארד שקל.

16:30

המדדים המובילים בתל אביב נסחרים בירידות, כאשר ת"א 35 יורד ב-0.2%, ת"א 90 מאבד 0.5% ומדד הבנקים משיל 0.15%. 

מניית שיכון ובינוי  עולה בכ-5%, מניית פועלים  מטפסת ב-1.2% על רקע העלאת המלצה מצד אקסלנס.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-1 מיליארד שקל.

15:00

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בהובלת מניות הבנקים לאומי ודיסקונט שיורדות בכ-1% כ"א. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2%, ת"א 90 מאבד 0.6% ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית שיכון ובינוי עולה ב-3.3%, אלביט מערכות מטפסת ב-1.9%, ומניית נייר חדרה עולה ב-2.8%. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-757 מיליון שקל.

13:50

חברת הקנאביס הוותיקה שיח מתכננת להתמזג עם השלד הבורסאי ביונד טיים . מאז שעות הבוקר נמצאת מניית ביונד טיים בהקפאת מסחר, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של כ-4.9 מיליון שקל.

12:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 יורד ב-0.5% ומדד הבנקים מאבד 0.5%. 

"למרות הנטיות 'היוניות' של הבנקים המרכזיים בעולם קיים סיכוי לא מבוטל שבנק ישראל יעלה ריבית בפגישתו הבאה בהתבסס על הגורמים המקומיים, ובמיוחד אם מדד המחירים לחודש אפריל יהיה גבוה יחסית", כך כותב בסקירתו השבועית אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב דש.

איש העסקים גד זאבי, שמנסה לרכוש את גרעין השליטה בקבוצת התקשורת בזק , מאיים לתבוע את קרן סרצ'לייט האמריקאית שמתחרה גם היא על רכישת השליטה. לפי מכתב התראה ששלחו עורכי דינו, "במהלך הימים האחרונים התקבלו אצל מרשינו ידיעות מבוססות לפיהן קבוצת סרצ'לייט באמצעות יועציה ונציגיה השונים, מנסה ליצור מצג שווא לפיו התקבל אצלה מידע ממשרד התקשורת שמר זאבי לא יוכל לקבל היתר שליטה בבזק".  

טאואר -ג'אז ו-ווישיי סיליקוניקס (Vishay-Siliconix), העוסקת בפיתוח שבבים במתח נמוך (low power MOSFETs), הודיעו היום על הרחבת שיתוף הפעולה הכולל הגדלת נפחי הייצור של שבבים מתקדמים המיועדים לשוק הרכב. פלטפורמות המוצרים ייצורו במתקני הייצור של טאואר ביפן.

חברת הרודיום השק  הודיעה כי החברה הבת פנאקסיה חתמה על הסכם עם PlantEXT, חברת תרופות ישראלית-קנדית בהסכם שיתוף פעולה, לייצור שיווק ומכירה של מוצרים מבוססי קנאביס שנועדו לסייע לחולים במחלות מעי דלקתיות.

מור השקעות הודיעה על השלמת העסקה למכירת 15% ממניות החברה המנהלת אינטרגמל קופות גמל.

10:50

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים כעת ביציבות עם נטייה לירידות. מדד ת"א 35 ללא שינוי, מדד ת"א 90 יורד 0.2% ומדד הבנקים עולה 0.2%.

מניית מישורים מזנקת בעוד 11% לאחר הזינוק אתמול על רקע הדיווח על הארכת האופציה שניתנה לאלכס שניידר לרכוש את חלקו של בעל השליטה גיל בלוטרייך.

כלכלני הראל פיננסים כתבו בסקירתם השבועים, כי "סטיית התקן הנמוכה יותר שממשיך השוק המקומי להפגין בתקופה האחרונה בהשוואה לשווקים בעולם היא רק אחת הסיבות שאנו ממליצים להמשיך לשמור עליו כרכיב מרכזי בתיק המניות. המניות בישראל ממשיכות ליהנות משילוב גורמים ייחודי: משק צומח, ריבית נמוכה, מחירי מניות מתחת לממוצע, וחשיפה יחסית נמוכה של הציבור. להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי. תומכים בכך גם הנתונים על חזרתם של הגיוסים בקרנות הנאמנות המנייתיות והמעורבות - מה שצפוי לחזק עוד את המגמה המקומית".

לגבי שוק האג"ח כתבו בהראל: "אנו ממשיכים להמליץ לשמור על מרכיב נאה של הצמודים בתיק ההשקעות לנוכח מדדי המחירים החיוביים הצפויים בחודשים הקרובים. בכלל, אנו רואים בתקופה האחרונה אינפלציה חיובית בכל העולם וכרגע לא נראה שזה ישתנה בקרוב. בהסתכלות על רמות המרווחים נראה כי המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה בכל הדירוגים. המרווחים כיום עדיין ברמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות, כך ששוק האג"ח אטרקטיבי היום יותר מאשר לפני שנה. במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות בשוק האג"ח תימשך - גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להבטיח כי רוב החשיפה לקונצרני תהיה לאיגרות חוב של חברות איכותיות בדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות מהתנודתיות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-180 מיליון שקל.

10:10

מניית כיל  יורדת כעת 0.5%, זאת על רקע פסק הבוררות בנושא התמלוגים למדינה. כתוצאה מפסק הבוררות תפריש כיל סכום נוסף של כ-11 מיליון דולר (לאחר מס) שיירשם בדוחות הרבעון הראשון של 2019 שהחברה צפויה לפרסם בשבוע הבא.

09:55

יום המסחר של יום ב' בבורסת תל אביב נפתח במגמה מעורבת. כך, מדדי ת"א-35  ו-ת"א-125  נסחרים ביציבות ומדד ת"א-90  עולה 0.1%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום לאחר שאתמול ננעל בעליות, בהמשך לשיאים שקבעו המדדים S&P 500 והדאו ג'ונס ביום שישי האחרון.

מדד ת"א 35 עלה ב-0.77%, ת"א 90 טיפס ב-0.38% ומדד הבנקים עלה ב-0.8%.

מחזור המסחר הסתכם ב-707 מיליון שקל, מחזור שנחשב גבוה יחסית לימי ראשון.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כשבורסת הונג קונג עולה, בורסת שנחאי רושמת ירידות. בורסות וול סטריט ננעלו בעליות בסוף השבוע.

מניית מישורים זינקה בסוף יום המסחר אתמול ב-15% במחזור מסחר ער (יחסית לממוצע שלה), לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על הארכה בחודש נוסף של תקופת מימוש האופציה שניתנה לאלכס שניידר לרכוש את חלקו של מייסד החברה, גיל בלוטרייך.

קנביט צללה ב-15%, טבע קפצה בכ-3%, דיסקונט עלתה בכ-2%, חברה לישראל איבדה 2.3%,  פלסאון תעשיות איבדה 1.6% במחזור חריג. 

דלק עלתה בכמעט 2% לאחר שדיווחה כי החברה הבת איתקה הגישה הצעה בהליך המכירה שמנהלת שברון לרכישת שדות גז ונפט בתמורה מוערכת של 2-1.8 מיליארד דולר. 

מניית חלל תקשורת ננעלה בעליות  של יותר מ-4% על רקע הודעתה כי מועד השיגור של הלוויין עמוס 17 יהיה ביולי הקרוב. 

מניות הקנאביס טוגדר וקנאשור בלטו בעליות של 3.7% ו-4% בהתאמה.

חברת גזית גלוב  מבצעת השקעה פרטית נוספת במרכזי בירות העסקים של החוף המזרחי בארה"ב. החברה, שמתמקדת בשנתיים האחרונות ברכישת נכסים מסחריים בניו יורק, בוסטון ומיאמי, דיווחה אתמול על רכישת נכס בבוסטון, מרקטפלייס סנטר (Marketplace Center), תמורת 81.8 מיליון דולר.