סגירה חזקה בבורסה: ת"א 35 עלה ביותר מ-1%, בזק זינקה 6%

העליות בוול סטריט סיפקו רוח גבית לתל אביב • מדד הבנקים עלה 1.7%, ת"א 90 טיפס ב-1.3% • רציו פטרוליום זינקה ב-13%, עזריאלי עלתה 2.5%, חברה לישראל טיפסה ב-1.5% • אשטרום זינקה ב-5.9% ומניית פרשמרקט עלתה ב-7.44%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, ברקע לריבאונד שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה 1.1%, ת"א 90 קפץ 1.3% ומדד הבנקים זינק ב-1.7%.

רציו פטרוליום זינקה ב-13%, עזריאלי עלתה 2.5%, חברה לישראל טיפסה ב-1.5% ● אשטרום זינקה ב-5.9% ומניית פרשמרקט עלתה ב-7.44%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות ברקע לסנטימנט החיובי בחוזים העתידיים בוול סטריט. אמש המדדים בניו יורק רשמו את היום הגרוע מאז ינואר.

מניית קמהדע  מזנקת ב-4% לאחר הדוחות החזקים שפרסמה היום החברה.

משרד הבריאות לא מאשר לחברת הקנאביס קנביט  לגייס השקעה מברק רוזן, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן ישראל קנדה, כך עולה מדיווח שפרסמה החברה לפני זמן קצר.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-870 מיליון שקל.

14:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות בשעה זו, וזאת ברקע לריבאונד שנרשם כעת בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט לאחר ההתרסקות אתמול. מדד ת"א 35 עולה ב-1.1%, ת"א 90 מטפס ב-1.5% ומדד הבנקים עולה ב-2.2%.

מניית בזק  מזנקת ב-5% על רקע הצעה חדשה של קרן סרצ'לייט לרכישת מניותיה של בעלת השליטה בי קומיונקיישנס ; דיסקונט  עולה ב-3% במחזור הגבוה בשוק ברקע להחלטה הצפויה של חברת המדדים MSCI להכניסה למדד המייצג של ישראל; טבע  יורד ב-1.6% בהמשך להתרסקות של 15% בוול סטריט אמש.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו בכ-600 מיליון שקל.

11:40

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות, וזאת ברקע לעליות בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט, שמשנים כיוון לאחר ההתרסקות אתמול. 

לדברי אמיר איל, יו"ר קבוצת ההשקעות אינפיניטי: "השווקים הפיננסיים מגיבים בירידות על ההחרפה ביחסים הכלכליים בין שתי מעצמות העל, וההשלכות הצפויות מהטלת המכסים ההדדית. יחד עם זאת, המהלך האמריקאי אינו מפתיע שכן הוא המשך ישיר לאסטרטגיה הברורה של הנשיא טראמפ, בדרך לאזן את יחסי הסחר המוטים מזה שנים לרעת ארה"ב. העלאת שיעורי המכס על סחורות סיניות בהיקף של 200 מיליארד דולר לשנה, איננה המילה האחרונה בארסנל האמריקאי, מכיוון שיש עוד כ-300 מיליארד דולר יבוא מסין שכרגע לא טופל. הסינים מאידך, מיהרו להטיל מכסים בשיעור דומה על 60 מיליארד דולר סחורות אמריקאיות, אולם בכך סיימו למסות את כל היבוא האמריקאי".

"אקט המלחמה הכלכלי הזה מגיע בשלב קריטי של המשא ומתן, כאשר הכול פתוח ועדיין אין הכרעה. אנו חוזים בכיפופי ידיים בישורת האחרונה של מו"מ. אם בסופו של דבר סין וארה"ב יצליחו להגיע להסכם, השווקים יגיבו בעצמה, הפעם לצד הירוק".

איל הוסיף כי, "הכלכלה הגלובאלית סובלת מחוסר הוודאות שיוצרת מלחמת הסחר, אבל מבחינת ארה"ב מדובר במלחמה קיומית, שתקבע האם היא תצליח לשמר את ההגמוניה הכלכלית והטכנולוגית שלה, אל מול השאיפות הגלובאליות של סין, הפועלת כל הזמן להגברת ההשפעה שלה באזורים רבים בעולם וצמצום הפער הטכנולוגי".

לדבריו, "נשיא ארה"ב פתח במלחמת הסחר כיוון שהממשל שלו הבין שארה"ב לא יכולה להמשיך לממן גירעון סחר מבני אדיר מול סין, המלווה במלכוד של חובות גדלים והולכים, המונעים השקעה בתשתית ופגיעה בדורות הבאים. טראמפ מנהל את המו"מ ללא היסוס, עם אג'נדה מדויקת הנתמכת בנתונים ברורים והוא לא צפוי להיבהל מהאיומים הסיניים, שהם במידה רבה צפויים ומוגבלים. אם שתי המעצמות לא יצליחו להגיע להסכמות, הפגיעה בסין תהיה קשה מאוד, בעוד שארה"ב תשלם מחיר אבל תישאר בשליטה", אמר איל.

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות חדות, לאחר הירידות שנרשמו אתמול, בעוד החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות. ת"א-35  עולה ב-0.85%, ת"א-125  מוסיף 0.86% ות"א-בנקים  מזנק ב-1.7%. 

מניית טבע  יורדת ב-1.5% בהמשך להתרסקות אמש בניו יורק. מניות נוספות שבולטות בירידות בת"א-35 הן אנרג'יאן  ואופקו . בעליות בולטות בזק , דיסקונט  ולאומי .

חברת אורביט  דיווחה על קבלת הזמנה מחברת רפאל בסכום כולל של כ-57.5 מיליון דולר. 

חברת פורסייט  דיווחה כי חתמה על הסכם הפצה בלעדי ביפן של מערכות הראייה הממחושבות שלה לרכב.

רציו פטרוליום מזנקת ביותר מ-18% על רקע הדיווח על פוטנציאל משמעותי ביותר של למעלה מ- 2 מיליארד חביות נפט.

6:45

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע הירידות החדות בשוקי העולם אמש. 

המסחר בתל אביב ננעל אתמול בירידות חדות, כאשר כל מניות מדד ת"א 35 (מלבד פתאל ואנרג'יאן) ננעלו בטריטוריה האדומה. מדד ת"א 35 איבד 2.4%, ת"א 90 איבד 1.9%, מדד הבנקים ירד ב-2.9%.

אתמול סגרו בורסות ארה"ב את יום המסחר הגרוע ביותר מאז תחילת השנה. מדד הנאסד"ק צנח ב-3.4%, הדאו ג'ונס נפל ב-2.4% וכך גם מדד S&P 500. מדד הפחד (VIX) זינק ב-26%. גם באירופה המסחר ננעל בירידות חדות, כאשר הדאקס הגרמני איבד 1.5%, הפוטסי הבריטי ירד ב-0.5% והקאק הצרפתי ירד 1.2%. המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות.

הסיבה לירידות החדות בשווקי העולם היא מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. סבב השיחות האחרון שהסתיים ביום שישי לא הגיע לכדי יישוב המחלוקת בין הצדדים. ממשל טראמפ העלה ביום שישי האחרון מכסים על סחורות סיניות מ-10% ל-25%. אתמול בתגובה הודיעה סין כי תטיל מכסים בגובה 25% על מוצרים אמריקאיים בשווי 60 מיליארד דולר החל מה-1 ביוני. 

מניית טבע  התרסקה אתמול בבורסת ניו יורק בכ-15% למחיר של קצת יותר מ-12 דולרים למניה, ובכך מחקה 2.5 מיליארד דולר מערכה ביום הגרוע מאז שלהי 2017. גם מניותיהן של החברות הקשורות לפרשת תיאום המחירים, כמו: נוברטיס ומיילן ירדו בחדות. בתל אביב ננעלה מניית טבע  בירידה של 3.3%.

בנוסף, טבע צפויה לעמוד בסוף מאי למשפט בארה"ב בחשד כי שיווקה תרופות לשיכוך כאבים מבלי להזהיר מפני התמכרויות.

הצניחה בבורסת ת"א אתמול הפכה את איי.אפ.אפ  (IFF) לחברה הגדולה ביותר מבחינת שווי השוק שלה, כשהיא תופסת את מקומה של טבע. שווי השוק של איי.אפ.אפ 51.17 מיליארד שקל, לאחר שהמניה ירדה 0.6%, ואילו שווי השוק של טבע ירד ל-49.28 מיליארד שקל.

מניית דלק  איבדה כ-6%, טאואר  הובילה את הירידות במדד ת"א 35 וצנחה ב-6% ואופקו  נפלה ב-4.6%.

היום יפורסם נתוני המכירות ברשתות השיווק לחודש מרץ, וגם נתוני המכירות של דירות חדשות לחודש מרץ. 

הדולר מתחזק הבוקר ב-0.03% מול השקל, ושערו היציג עומד על 3.5680 שקלים. האירו מתחזק ב-0.17%, ושערו היציג הוא 4.0089 שקלים.