סגירה אדומה בבורסה: ת"א 35 איבד 1.1%, טבע צנחה 13.3%

מדד המניות בת"א רשמו ירידות חדות, בדומה לירידות בוול סטריט • טבע צנחה לאחר הדוחות, דלק נפלה ב-5.88% בצל הירידה במחיר הנפט, חברה לישראל איבדה 4.2%, פריגו ירדה ב-1.8%

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל בירידות חדות, בדומה לסנטימנט השלילי בוול סטריט. טבע  צנחה ב-13.3% לאחר הדוחות, דלק  נפלה ב-5.88% בצל הירידה במחיר הנפט, חברה לישראל איבדה 4.2%, פריגו  ירדה ב-1.8%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.49 מיליארד שקל.

16:50

ירידות שערים חדות בבורסה בתל-אביב בשעה זו, כארבעים דקות לפני הנעילה. מדד ת"א-35  נופל 1%.

מניות דלק , חברה לישראל  וטבע  מתרסקות בשעה זו.

16:15

המסחר בבורסה בתל-אביב עבר לירידות, בדומה למדדים מעבר לים, כאשר הנשיא טראמפ שוב תוקף את הפד ודוחק בהורדת ריבית מהירה וחדה. מדד ת"א 35 מאבד כ-1%, טבע צונחת 10% לאחר הדוחות, דלק  צונחת ב-4.2%%, איי.אפ.אפ נופלת ביותר מ-6%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בכ-1% במהלך חד, והתשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים נופלת ל-1.65%.

14:15

חברת התרופות טבע  פרסמה היום בצהריים את דוחותיה לרבעון השני של 2019. החברה עקפה את התחזיות ורשמה ברבעון הכנסות של 4.3 מיליארד דולר. במקביל לפרסום הדוחות, טבע הודיעה כי מנהל הכספים מייקל מקקלן עוזב את החברה. 

13:30

יום המסחר הרביעי לשבוע זה מתנהל בשעות הצהריים במגמה חיובית בבורסת תל-אביב. בארה"ב, החוזים העתידיים על מדדי המניות הצביעו על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם.

הכיוון החיובי בשווקים היום ממשיך את עליות השערים מאתמול, אחרי פתיחת שבוע סוערת שהתאפיינה בירידות שערים חדות, על רקע החרפה במלחמת הסחר בין סין לארה"ב. כעת חששות המשקיעים בנוגע להמשך העימות בין שתי המעצמות התעמעם במידת מה, על רקע פרסומים אודות רצונה של ארה"ב לארח בספטמבר משלחת סינית, שעמה ידונו נציגי הממשל האמריקאים בנוגע למאבק בין הצדדים. מדובר בשינוי כיוון חד ביחס למהלכי הצדדים בימים האחרונים, שהתחילו עם הודעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על העלאת מכסים נוספת על סחורות מסין, כשבתגובה הממשל הסיני ביצע הפחתה של מטבע היואן והודיע על הפסקת יבוא מוצרים חקלאיים אמריקאים.

למרות שינוי הכיוון המסתמן כעת, לפי אנליסטים זרים, המשקיעים נוקטים משנה זהירות לפני שהם חוזרים לשוק. זאת, כשהודעתו של טראמפ בנוגע למכסים הנוספים צפויה להיכנס לתוקף בתחילת ספטמבר. עוד ממשיכים המשקיעים בוול סטריט לעקוב אחר פרסום התוצאות הכספיות של החברות לרבעון השני של 2019 ואחר נתוני המאקרו בכלכלה האמריקאית.

בין מניות מדד ת"א-35 , בצד החיובי היום, המניות הדואליות של אופקו הלת'  ולייבפרסון , ואלה של אורמת טכנו  ופריגו  מתחזקות בכ-2%. עוד בצד החיובי של המדד המוביל, מניית הפניקס עולה אחרי שסבלה אתמל מירידות חדות של קרוב ל-5%.

בצד השלילי של ת"א-35, מניית איי.אפ.אפ  (IFF) ממשיכה לצלול בעוד 5% בהמשך לצניחה של 11% אתמול, שהגיעה בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השני של 2019, שבהם עדכנה גם על פעילות "לא ראויה" באוקראינה שביצעה פרוטרום - החברה שמוזגה לתוכה. עוד בין היורדות בת"א-35, מניית טבע נחלשת אחרי הירידות החדות שנרשמו אתמול בארה"ב.

אלביט מערכות  דיווחה על זכייה בחוזה של 80 מיליון דולר להשבחת טנקים ולאספקת מערכות רדיו לצבא בדרום-מזרח אסיה.

עוד במסחר היום, מניית קמטק  מטפסת אחרי צלילה של כ-6% שרשמה אתמול, על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות הרבעוניות. עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית אלוט  מתחזקת ב-3%-4% בהמשך לעלייה של 3% אתמול, שנרשמה אחרי שהחברה הציגה את תוצאותיה.

מניית נייר חדרה  ממשיכה להישחק, ועם ירידה של כ-2% היום השלימה צניחה של כ-20% בתוך תשעה ימי מסחר.

מניית חלל תקשורת  צוללת ב-7% במחזור מסחר גדול מהרגיל, אחרי קפיצה של כ-35% שרשמה בימים האחרונים, בציפייה לשיגור לוויין התקשורת שלה "עמוס 17", שבוצעה הלילה. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-587 מיליון שקל.

12:00

העליות בת"א מתחזקות והמדדים המרכזיים מוסיפים 0.5%. מגזר הפיננסים בולט, עם עליות של כ-0.9% במדדי הבנקים והביטוח. מניית מזרחי טפחות  עולה ב-1.6%, והפניקס  עולה ב-2.6%.

מניית אופקו   מזנקת ב-3.6%. מניית קמטק  רושמת עליות של 5.6%.

מניית חלל תקשורת , שרשמה זינוקים של 5%-7% מוקדם יותר, בעקבות השיגור המוצלח של הלוויין עמוס 17, עברה לירידות והיא נחתכת ב-4.5%. 

09:45

המסחר בתל-אביב נפתח היום (ד') ללא שינויים מהותיים במדדים המובילים, על רקע הקריסה במניית טבע   אמש בוול סטריט ולקראת פרסום דוחות החברה היום. המניה צונחת ב-5%.

מניית חלל תקשורת זינקה בתחילת המסחר בכ-9%, ולאחר מכן התמתנו העליות לכ-4%. העלייה באה בעקבות השיגור המוצלח של הלוויין עמוס 17. עוד לפני השיגור המוצלח אמש, השלימה אתמול המניה זינוק של 173% מתחילת 2019.

את העליות במדד ת"א 35 מובילות לייבפרסון  ואורמת  עם עלייה של כ-2% כל אחת. מן העבר השני צונחת מניית איי.אפ.אפ  ביותר מ-5%. 

06:00

המסחר בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע הקריסה במניית טבע אמש בוול סטריט והפרסום הצפוי היום של דוחות החברה לרבעון השני.

מניית טבע צנחה אמש (ג') בכ-10% על רקע דיווח כי חברות ההפצה הגדולות בארה"ב, מק'קסן, קרדינל הלת' ואמריסורסברגן, הציעו לשלם כ-10 מיליארד דולר על-מנת להסדיר תביעות מצד 35 מדינות בארה"ב במסגרת פרשת משככי הכאבים. במהלך המסחר הגיעה מניית טבע לשפל היסטורי חדש כאשר נסחרה במחיר של פחות משבעה דולרים.

המסחר בתל-אביב ננעל אתמול בעליות מתונות: מדדי ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 עלו בכ-0.5%.

מדדי המניות בבורסות וול סטריט שבו אתמול לעלות והתאוששו מהיום הגרוע בשנה שנרשם ביום שני.

הדאו ג'ונס עלה בכ-1.2%, S&P 500 הוסיף כ-1.3%, והנאסד"ק טיפס בכ-1.4%. סין קיבעה את המטבע שלה, היואן, בשער גבוה מן הצפוי מעל לרמה של 7 דולר, מהלך שהקל במעט את החששות שהמדינה תשתמש במטבע שלה כנשק במלחמת הסחר עם ארה"ב.

לאחר שפתחו אתמול את המסחר בעליות שערים, בורסות אירופה ננעלו אמש בירידות שערים. בפרנקפורט הדאקס ירד בכ-0.6%, מדד פוטסי הבריטי איבד כ-0.7%, ובפריז הקאק ננעל ללא שינוי. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי השיל כ-0.4%.