נעילה מעורבת בת"א: אגוד זינקה ב-15.5%, מזרחי טפחות במעל 4%

בית המשפט סלל הדרך למיזוג בנק אגוד ובנק מזרחי טפחות • קסטרו מסכמת רבעון עם הפסד תפעולי של 17 מיליון שקל • החוזים העתידיים בארה"ב יורדים על רקע חיכוך נוסף ביחסי הסחר בין סין לארה"ב

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון של השבוע ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ת"א-35 עלה ב-0.7%, ת"א-125 הוסיף 0.48% לערכו ואילו ת"א-90 ננעל בירידה של 0.08%.

מניית שיכון ובינוי ירדה ב-3.5% לאחר פרסום הדוחות. קבוצת דלק ירדה ב-1.8% על רקע של ירידה ב-80% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. קסטרו איבדה קרוב ל-6%, גם היא על רקע פרסום דוחות חלשים מאוד לרבעון.

מניית בנק אגוד זינקה ב-15.5% על רקע אישור המיזוג עם מזרחי טפחות, שהוסיפה גם היא 4.12% לערכה. המיזוג גם השפיע על מגזר הבנקים שעלה ב-2.83%.

15:40

ביומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה של תל אביב נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כשמדד ת"א 35 רושם עלייה קלה ואילו ת"א 90 נסחר בירידה קלה. זאת, במקביל לירידות קלות בבורסות אירופה. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג ההודיה.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של עד 0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים בעליות של כ-0.1%.

שי ברק, מנכ"ל ברק בית השקעות, מעריך כי האינפלציה תסתכם בשנה הקרובה ב-1%. "בשנה האחרונה בנק ישראל שינה מספר פעמים את "הנטייה המוניטארית" (bias), מרצון להביא את האינפלציה למרכז היעד אל אמירה בחודש יולי שהריבית צפויה לעלות "באחת מההחלטות הקרובות". כעבור שלושה חודשים בנק ישראל שינה שוב את המסר והיה קרוב מאד להוריד את הריבית ונמנע לעשות זאת השבוע, למרות המשך התמתנות בסביבת האינפלציה כלומר, סביבת האינפלציה מתרחקת מהיעד", הוא כותב בסקירה שפרסם.

"בסופו של דבר בנק ישראל מבין שעדיף להתערב ולא להוריד את הריבית במשק בתעסוקה מלאה וצמיחה נאה להערכתו, אז כנראה שהריבית לא תרד ב-2020. בנוסף, נדמה שהתערבות בנק ישראל בשוק המט"ח צפויה להתגבר, אך מגמת הייסוף של השקל לא תיבלם אלא רק תואט במקרה הטוב", הוא כותב.

מנגד, כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירת המאקרו השבועית שלהם, כי בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית בקרוב. "לאור סביבת האינפלציה המתונה מאוד בעת הנוכחית ובתרחיש בו נתוני הפעילות בארץ ובעולם יצביעו על חולשה, נראה שבנק ישראל עשוי להפחית את הריבית, למרות שמידת השפעת צעד זה על המשק צפויה להיות מועטה".

באשר לשאלת העיתוי כותבים בלאומי כי "העיתוי המדויק צפוי להיות מושפע, בין היתר, ממידת ההתממשות של תחזיתנו להתמתנות נוספת של סביבת האינפלציה וככל הנראה שבמהלך השליש הראשון של 2020 "יבשילו" התנאים לכך. כמו כן, לא מן הנמנע שהעיתוי של צעד זה יושפע גם מהמצב הפוליטי, שיקבע את העיתוי האפשרי וההיקף של מהלכי המדיניות התקציבית, אשר ייתכן שבנק ישראל ירצה ללוות בהפחתת ריבית. בדרך זו, מהלך של צמצום תקציבי משמעותי, אם יתממש, עשוי להיענות במהלך קטן של הפחתת ריבית".

מניות הבנקים בולטות בעליות חדות, בעקבות אישור בית המשפט מהיום למיזוג של בנק מזרחי טפחות עם בנק אגוד. מדד הבנקים מזנק ב-3.1% בהובלת מניית אגוד שקופצת ב-15.5% במחזור ענק. מזרחי טפחות עולה ב-4%, ומניות פועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט רושמות עליות של 3.5%-2.5%.

עוד בולטות בעליות של עד 2% מניות הפניקס , הראל השקעות , נטו אחזקות  וכלל עסקי ביטוח .

מנגד, בירידות של עד 4% בולטות מניות רמי לוי , סקופ , שיכון ובינוי  והמלט .

בקרב המניות הקטנות בולטת לפידות קפיטל  בעלייה של כ-6% בעקבות הצלחה בגיוס האג"ח שביצעה.

13:45

מניית קסטרו  צונחת בכ-7% לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה לרבעון השלישי של השנה, לאחר שחברת האופנה רשמה הפסד תפעולי של 17 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

12:00

בית המשפט לתחרות בירושלים אישר את מיזוג בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות. השופט עודד שחם קיבל את ערעור הצדדים וקבע כי לא נמצאה תשתית ראייתית לכך שהמיזוג יפגע בתחרות. מניית אגוד  מזנקת ב-15% ומזרחי טפחות  עולה בכ-6%. 

11:50

קבוצת דלק  דיווחה על ירידה של 80% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. אמש אישר דירקטוריון דלק את מינויו של עידן וולס למנכ"ל.

שיכון ובינוי  מאבדת גובה לאחר הדוחות. החברה בניהולו של איל לפידות רשמה הפסד של 62 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

קרן פימי מכרה 11% ממניות המלט  בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

רמי לוי  דיווחה על עלייה של 10% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.54 מיליארד שקל. מנגד, בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-29 מיליון שקל.

שותפות נאוויטס פטרוליום  דיווחה על עסקה לרכישת כ-30% נוספים מפרויקט שננדואה בתמורה ל-5 מיליון דולר, ובכך עלתה לאחזקה של כ-53% בפרויקט. ממועד הרכישה, נאוויטס תשקיע בעלויות הפיתוח של הפרויקט באופן יחסי לפי חלקה המעודכן וכן תישא בתשלומים בהיקף של כ-13 מיליון דולר הכוללים תשלום המותנה בפיתוח שננדואה ועלויות נטישה עתידיות. עם השלמת העסקה נאוויטס הפכה לבעלת שיעורי האחזקה הגבוהים ביותר מבין השותפות בנכס. רכישה זו תאפשר לנאוויטס להגביר את השפעתה על קידומו של הפרוייקט, לרבות לגבי קבלת החלטת ההשקעה הסופית,שצפויה במהלך מחצית השנה הראשונה של שנת 2020. לאחרונה הודיעה LLOG, מפעילת הפרויקט, כי היא מממשת את האופציה שהוענקה לה בפברואר 2018, לרכישת זכויות בשיעור של כ-31% בפרויקט, ולצידה מחזיקה ביקון (Beacon), חברת הפורטפוליו של קרן בלקסטון, כ-16%. כמו כן לאחרונה הודיעה LLOG, על התקשרות עם ספק ציוד(TechnipFMC) עם זמן אספקה ארוך וציינה כי הזמנת הציוד מהווה אבן דרך משמעותית לקראת פיתוחו.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום עם תנועות קלות בלבד במדדים. מדד ת"א-90 מאבד כ-0.3%, ת"א-35 מוסיף כ-0.1% ומדד ת"א-125 נסחר ללא שינוי.

מניית שיכון ובינוי מאבדת כ-4%, לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון השלישי. את העליות במדד ת"א-35 מובילה טבע  שמתחזקת בכ-2%.

מניות הבנקים בולטות בעליות והמדד המגזרי מוסיף 1.1%.

מניית אל על  מתאוששת מעט מהקריסה שרשמה אתמול, ועולה בכ-2%. 

מניית המ-לט   מאבדת כ-1%. היום דווח כי קרן פימי מצמצמת את החזקותיה בחברה.   

07:00

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום (ה') בהמשך לעליות אמש בוול סטריט שהביאו את המדדים לשיאים נוספים וחתמו ארבעה ימים רצופים של עליות.

מניית טבע חוזרת מניו יורק עם פער חיובי, והיא צפויה לרכז עניין. המניה קרסה שלשום בוול סטריט ב-8% על רקע החקירה הפלילית בפרשת האופיואידים. אתמול "הסתפקה" המניה בירידה של כ-3% בת"א, ואמש זינקה בניו יורק בכ-6%. 

מניית אל על צפויה למקד תשומת לב גם היא לאחר שקרסה אתמול ביותר מ-22% במחזור יוצא דופן על רקע פרסום דוחותיה הכספיים. 

המדדים בוול סטריט ננעלו אמש בעליות זה היום הרביעי ברציפות, ורשמו רמות שיא. ה-S&P 500 טיפס ב-0.4%, מדד נאסד"ק עלה ב-0.7% ואילו הדאו ג'ונס התחזק ב-0.2%.

אתמול ננעל המסחר בתל אביב ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר ת"א ננעל ללא שינוי מהותי, ת"א 90 השיל 0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.48%.