המסחר בת"א הסתיים בעליות שערים קלות; מניות האנרגיה הירוקה ממשיכות להיחלש

ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 עלו בכ-0.1% • קדימהסטם זינקה לאחר שדיווחה על מו"מ מתקדם עם הדסית לעדכון והרחבת הרישיונות • אנרג'יקס ואנלייט איבדו גובה • קרן פימי חתמה עם קמהדע על הסכם מחייב להשקעה נוספת של 25 מיליון דולר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

לקראת סיום יום המסחר שינו המדדים המובילים בבורסת תל אביב מגמה, והם ננעלו הערב (ג') בעליות שערים קלות. ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 עלו בכ-0.1%. מדד הביומד עלה בכ-1%.

16:00

המסחר בתל אביב מתנהל במגמה שלילית מתונה, על רקע מגמה שלילית בעולם: מדד ת"א 25 יורד ב-0.3%, ת"א 125 מאבד כ-0.1%

מניית קדימהסטם  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על "מו"מ מתקדם עם הדסית  לעדכון והרחבת הרישיונות הקיימים שקיבלה החברה מהדסית ושינוי אבני דרך, כפוף לחתימה על הסכם מתוקן". בין היתר, מדובר על הרחבת רישיון ה- ALS הקיים במסגרת ההסכם לשימוש בקו תאי גזע עובריים ברמת איכות קלינית כך שהרישיון יורחב ויחול גם על שימוש במוצרים תאיים לטיפול במחלות נוספות של מערכת העצבים המרכזית. 

14:31

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה שלילית מתונה. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם, בפתיחת שבוע המסחר המאוחרת בשוק האמריקאי שאתמול לא פעל בשל ציון יום מרתין לוטר קינג.

המגמה השלילית בארה"ב נרשמת לאחר שבסוף השבוע הגיעו המדדים המובילים שם לרמות שיא, וגם בשוק ההון המקומי קבע מדד הדגל - ת"א 35 רמת שיא בתחילת השבוע, כשהתקרב ל-1,726 נקודות, אחרי שבאוגוסט 2015 רשם שיא שחצה אז רף של 1,723 נקודות.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניות חברות הנדל"ן גזית גלוב , מליסרון  ואמות  נחלשות בכ-1.5%-2% וירידות דומות רשמו גם מניות בזן  והפניקס .

קרן פימי חתמה עם קמהדע  על הסכם מחייב להשקעה נוספת של 25 מיליון דולר לתוך החברה ותחזיק ב-21% ממניות החברה. בחודש נובמבר רכשה קרן פימי כ-13% ממניות חברת קמהדע.

המניות הדואליות של פריגו  וטבע  מתחזקות בכ-0.5%-1% ועליות דומות רשמו יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים , זאת כשברקע למסחר בהן פרסמה השותפות "דוח משאבים מנובאים למטרות עמוקות בחזקות 'לווייתן'". יחידות השותפות של רצי ו, השותפה גם היא ב"לווייתן", מתחזקות בכ-0.5%.

מדד הביטוח בולט בצד השלילי ומאבד כ-1%, אחרי שאתמול בלט בצד החיובי של המסחר.

עוד במסחר, מניות חברות האנרגיה הירוקה אנלייט אנרגיה  ואנרג'יקס  נחלשות בטווח של כ-3%-4%, אחרי ירידות של כ-4%-5% שרשמו אתמול.

עוד במסחר עניין מבני תעשיה , עולה בכ-1% ומניבים ריט , נסחרת בשינויים קלים.

גם מניית יוחננוף  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו רושמת שינויים קלים.

מניית אלוט  עולה בכ-2% לאחר שדיווחה שחברת הטלקום הפורטוגלית MEO מקבוצת אלטיס בחרה בפתרון האבטחה שלה, בעסקה שלפי הערכות היקפה הוא מיליוני אירו לשנה.

מניית אפריקה מגורים  מתחזקת בכ-4% על רקע השלמת הסדר החוב באפריקה ישראל, ששלטה בה.

מניית אנלייבקס  מטפסת בכ-7%, כשברקע למסחר החברה עדכנה הבוקר על ביטול הנפקת מניות מתוכננת לציבור.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה מעורבת.

על רקע רמות השיא של המדדים ובהתייחסות לכיווני פעילות בשנה הנוכחית, בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית, כי "את 2020 אנו מתחילים בהתמקדות מרכזית בישראל גם במניות וגם באג"ח, לנוכח נתוני המאקרו המצוינים, סביבת הריבית הנוחה והאפשרות לירידה נוספת, מבנה העקום התלול והתימחור הנוח".

עוד בעניין השוק המקומי ציינו, כי "בנקודת הזמן הנוכחית שווה לבחון ריענון בתיק המניות הישראלי, שממשיך להוות את החלק המרכזי בחשיפה המנייתית".

עוד ציינו בהראל פיננסים לגבי מצב השווקים, כי "הרגיעה בגזרת הסחר בין ארה"ב לבין סין ממשיכה לתמוך באווירה החיובית בשווקים כמו גם סביבת הריביות הנמוכות בארה"ב ובעולם והבחירות הצפויות בארה"ב".

כן התייחסו שם לעונת הדוחות הכספיים של החברות לרבעון הרביעי של 2019, שנפתחה בארה"ב בשבוע שעבר "עם דוחות טובים לג'י.פי מורגן וסיטי גרופ". בהראל פיננסים ציינו, כי "הציפיות לעונת הדוחות הן נמוכות במיוחד, וההיסטוריה מלמדת כי ברוב המקרים ציפיות נמוכות הן לרוב קרקע פורייה להפתעות חיוביות ולביצועים טובים, כך ששווה לעקוב".

11:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות שערים. מדד ת"א 35 מאבד 0.65%, מדד ת"א 90 יורד בכ-1%, ומדד הבנקים יורד ב-0.8%. הבוקר באסיה הבורסה בהונג קונג צנחה ב-2.8% בצל הורדת דירוג.

אלביט מערכות  מאבדת 1.3%, שיכון ובינוי  יורדת ב-1.7%, שפיר הנדסה  יורדת ב-1%.

09:47

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מאבד 0.4%, מנגד ת"א 90 מטפס ב-0.3%, ומדד הבנקים מאבד 0.5% מערכו. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.5%. הבוקר באסיה הבורסה בהונג קונג צונחת ב-2.7% ומובילה את הירידות בצל הורדת דירוג מצד מודי'ס.

מניית פועלים  מאבדת 0.35%, כיל  יורדת ב-0.5%, לאומי  יורדת ב-0.6%, מנגד אלטשולר שחם גמל  עולה ב-1.3%, אנרג'יאן מטפסת בכ-1%.

07:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות הקלות שנרשמו אתמול, ובציפייה לפתיחת המסחר בניו יורק, שם הבורסות היו סגורות אתמול לרגל יום מרטין לוטר קינג. הבוקר באסיה הבורסות מאבדות גובה בצל הורדת דירוג להונג קונג.

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בירידות קלות, מדד ת"א 35 נסוג ב-0.1% משיא כל הזמנים שנקבע ביום המסחר הראשון לשבוע כשהתקרב לרמה של 1,726 נקודות - לעומת שיאו הקודם שנקבע באוגוסט 2015, אז הוא חצה רף של 1,723 נקודות.

קרן המטבע הבינלאומית הנמיכה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית ל-2019 ו-2020. אם באוקטובר התחזית של קרן המטבע היתה לצמיחה עולמית של 3% ל-2019 ושל 3.4% ל-2020. כעת, הורידה הקרן את התחזית לשיעור צמיחה של 2.9% ו-3.3% בהתאמה. העדכון כלפי מטה נגרם בעיקר בעקבות צמיחה נמוכה בהודו. לשנת 2021 הקרן צופה צמיחה של 3.4%.

ת"א 90 איבד אתמול 0.5%, מדד הבנקים ננעל ללא שינוי. מניות האנרגיה אנרג'יקס ואנלייט איבדו גובה.

ברנמילר תמשיך לרכז עניין לאחר שקפצה אתמול (ב') בכ-10%, אחרי שהחברה דיווחה על פיילוט מסחרי לאגירת אנרגיה במתקן סולארי בברזיל.