ת"א ננעלה בעליות; טבע קפצה ב-8% לאחר ניסוי מוצלח

ת"א 35 עלה ב-1.5%, ת"א 125 עלה בכ-1.6%, ות"א 90 עלה בכ-1% • בלט לשלילה מדד הנפט והגז שירד ב-1.7% • טבע דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה למיגרנה • מדד הטכנולוגיה קפץ ביותר מ-2% • רשימת החברות בבורסה שדיווחו על חשיפתן להתפשטות הקורונה בסין הולכת מתארכת

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר השלישי לשבוע ננעל היום (ג') בעליות: מדד ת"א 35 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 125 עלה בכ-1.6%, ומדד ת"א 90 עלה בכ-1%. בלט לשלילה מדד הנפט והגז שירד ב-1.7%, לאחר שהחברות המובילות בו רשמו ירידות חדות בשעות אחר הצהריים, אחרי התאוששות קלה במהלך היום. בחודש האחרון נפל סקטור הנפט והגז ביותר מ-20%. 

ברקע למסחר היום, המשקיעים שאבו עידוד בין היתר מהזרמת הון מאסיבית של עשרות מיליארדי דולרים עליה הודיע הבנק המרכזי הסיני שתבוצע בזמן שהממשל הסיני פועל למיגור הווירוס שהתפרץ - מה שתמך גם במגמה חיובית גם בבורסות המרכזיות באסיה, ובהן הבורסה הסינית, אחרי ירידות שערים חדות שנרשמו גם שם.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו בסקירתם השבועית כי "השוק מחכה לנקודת 'שיא ההדבקה' של וירוס הקורונה, זאת לאור הסגר והבידוד האגרסיבי בסין. ככל שיגיע מהר יותר, כך השוק יתקן במהירות את כל הירידות, אך ככל שנקודת השיא תתעכב, כך הנזקים עשויים להפוך לבלתי הפיכים".

לפי אקסלנס, "הקורונה, כמו כל זעזוע מאקרו כלכלי, משבשת את תוכניותיהן העסקיות של חברות, אך הניסיון מלמד שמשך השיבוש עשוי להיות משמעותי הרבה יותר מהיקפו".

בזירה המקומית, הבורסה עדכנה היום כי החל מעוד חודש (8.3.2020) סיום יום המסחר בימי ראשון יוקדם ב-35 דקות, ויתבצע ב-15:50. זאת על רקע מחזורי המסחר הנמוכים הנרשמים בבורסה המקומית בדרך-כלל בימי ראשון.

מהנתונים שפרסמה הבורסה לחודש ינואר בולטת עלייה ניכרת במחזור המסחר הממוצע היומי בחודש ינואר (כולו) שהגיע לכ-1.3 מיליארד שקל - היקף המשקף עליה של כ-22% ביחס לממוצע היומי בשנת 2019, שעמד על פחות מ-1.1 מיליארד שקל. המחזור היומי הממוצע כולל קרנות סל הגיע ל-1.7 מיליארד שקל - גבוה בכ-31% מהממוצע היומי ב-2019 שעמד על כ-1.3 מיליארד שקל.

16:10

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית טבע  קופצת, אחרי שנהנתה מעליות נאות במסחר בארה"ב. ברקע למסחר, טבע דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי של אחת מהתרופות שלה.

עוד בצד החיובי של המדד המוביל, מניות חברות הנדל"ן של שיכון ובינוי , עזריאלי  ומליסרון  מטפסות בכ3%-4%.

עוד במסחר, מניית אלוט  מזנקת בכ-15%. זאת על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2019, לצד תחזיות לגבי השנה הנוכחית. עוד בין הדואליות, מניות אודיוקודס  ופריון   מטפסות בכ-5%-6%.

מניית מבני תעשיה  שוב מרכזת עניין, כפי שהיא עושה בימי מסחר רבים בתקופה האחרונה.

מניית ישראכרט  מאבדת כ-1.5%-2% בהמשך לירידה של כ-5% שרשמה אתמול, על רקע החלטת בנק הפועלים על חלוקת דיבידנד בעין של מניות ישראכרט, במהלך שיפסיק את שליטתו של הבנק בחברת האשראי.

מניות אבגול  והמלט  ממשיכות להיחלש, על רק חששות המשקיעים מהשלכות המצב בסין על פעילותן.

14:30

נמשכות העליות בבורסה: מדד ת"א-35  רושם עליות של 1.3%, מדדי ת"א-125  ות"א-90  עולים בכ-1.4%.

מדד הטכנולוגיה קופץ בלמעלה מ-2%.

שטראוס  עולה ב-4.6%, עזריאלי  עולה ב-4.2%, שיכון ובינוי  רושמת עליות של 3.8%, שפיר הנדסה  ומליסרון  עולות בלמעלה מ-3%.

בתחתית מדד 35 ממוקמת קבוצת דלק  שיורדת בלמעלה מ-3%. 

רשימת החברות הנסחרות בבורסת תל אביב, שדיווחו על חשיפתן להתפשטות וירוס הקורונה בסין, מתארכת והולכת. מרבית החברות המדווחות הן בעלות פעילות ייצור (ישירה או באמצעות קבלני משנה) שחזרתה לשגרה מתעכבת כחלק מניסיונות הממשל הסיני למגר את המחלה.

פעילותן של החברות הנפגעות הנסחרות בבורסה נוגעת בין השאר בתחומי האופנה, התעשייה והטכנולוגיה, נוסף על חברות הפועלות בתחומי התיירות והתעופה - שלא פרסמו התייחסויות להשפעות המצב, אבל פועלות בענפים הנחשבים לנפגעים המיידיים מהשלכות התפשטות הווירוס.

הנפגעות הבולטות בבורסה מבהלת וירוס הקורונה
 הנפגעות הבולטות בבורסה מבהלת וירוס הקורונה

12:00

טבע  מזנקת ב-5.4%, לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי קליני שלב 2/3 שנערך ביפן בתרופה אג'ובי המיועדת לטיפול במיגרנה. התרופה כבר מאושרת לשיווק בארה"ב ובאירופה, ואישור שיתקבל ביפן יפתח לטבע שוק חדש.

11:00

נמשך הסנטימנט החיובי בבורסה: ת"א-35  יציב על עלייה של 1%, מדד ת"א-125  עולה ב-1.15%, ת"א-90  רושם עליות של כ-1.5%.

טבע  קופצת ב-4.5%.מדדי הטכנולוגיה , הנפט והגז  והתקשורת  עולים בכ-1.5%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בעליות, לאחר נעילה חיובית אתמול. מדד ת"א-35  נפתח בעליות של 0.8%, מדד ת"א-125  עולה בכ-1%, מדד ת"א-90  עולה גם הוא בלמעלה מ-1%.

מדדי הביומד  והביטוח  עולים בלמעלה מ-1%.

טבע  קופצת בלמעלה מ-4%, לאחר שחזרה מניו יורק עם פער ארביטראז' חיובי. שיכון ובינוי  עולה 3%, פריגו  רושמת ירידות של 0.4%.

06:30

בורסת תל אביב ננעלה אתמול בעליות נאות, לאחר שהמדדים דשדשו בשינויים מינוריים במשך רוב יום המסחר. 

מדד ת"א 35 ננעל בעליות של 1.25%, ת"א 125 רשם עלייה של כ-1%. מדד הביומד רשם עליות של 2.4%, בעוד מדד הנפט והגז צלל ב-3%.

מניית טבע קפצה ב-6%, פריגו קפצה בלמעלה מ-5.6%. טבע חוזרת בשעה זו עם פער ארביטראז' חיובי של 3.75%, פריגו חוזרת עם פער שלילי של 0.69%.

בורסות סין, אשר חזרו אתמול לפעילות בתום חופשה ארוכה, נסחרות תחת סנטימנט חיובי, בעוד המשקיעים בוחנים את ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית של התפשטות וירוס הקורונה, שהרג עד כה מאות אנשים בסין. בית חולים בהונג קונג אישר הבוקר את מותו של גבר בן 39, מקרה המוות הראשון מווירוס הקורונה בעיר.

מדד ההנג סנג רושם עליות של למעלה מ-1%, מדד שנחאי עולה ב-0.2%, בורסת טוקיו עולה ב-0.3%.

בורסת אוסטרליה עולה ב-0.5%, בעוד המשקיעים נושאים עיניהם להחלטת הריבית שתינתן בהמשך היום. 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ב') בעליות: הנאסד"ק עלה ב-1.3%, S&P 500 טיפס ב-0.7%, ודאו ג'ונס עלה ב-0.5%.