ת"א ננעלה בירידות; סלקום קפצה לאחר רכישת גולן טלקום

ת"א 35 ירד ב-0.8%, ת"א 125 נחלש ב-0.75%, ומדד ת"א 90 איבד 0.45% • מדדי הטכנולוגיה והבנקים ירדו בכ-1% • סלקום תרכוש את גולן טלקום ב-600 מיליון שקל • טאואר פספסה את תחזיות הרבעון הרביעי ומספקת תחזית הכנסות נמוכה לרבעון הראשון של 2020

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים, בדומה לבורסות העולם. ת"א 35 ירד ב-0.8%, ת"א 125 נחלש ב-0.75%, ומדד ת"א 90 איבד 0.45%. מדדי הטכנולוגיה והבנקים ירדו בכ-1%.

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל בירידות שערים משמעותיות, אחרי יומיים בהם נרשמו שינויים מינוריים במדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר, שם נפתח השבוע באיחור אחרי שאתמול ציינו האמריקאים את יום הנשיא.

ברקע למסחר, שוב נרשמת עלייה במפלס חששות המשקיעים לגבי ההשלכות השליליות האפשריות של התפשטות וירוס הקורונה מסין על המשך הצמיחה הגלובלית. הפעם במוקד עומדת ענקית הטכנולוגיה אפל, שפרסמה אזהרה על כך שתחמיץ את תחזית ההכנסות הרבעונית שלה בעקבות השפעות הווירוס.

בבית ההשקעות אפסילון ציינו כי "למרות הכותרות הדרמטיות, השווקים מתייחסים לקורונה כאל בעיה סינית ולא כאל בעיה עולמית. מבחינת ההשפעות הכלכליות, ההערכות הן שהווירוס לא צפוי להישאר מעבר לרבעון הנוכחי".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית טאואר  צונחת בכ-5%-6% אחרי פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2019.

עוד בין היורדות במדד המוביל, מניית בזן  נחלשת בכ-3%-4% בהמשך לירידה של יותר מ-3% שרשמה אתמול, אז עדכנה החברה על החלטת עיריית חיפה לא לחדש היתר זמני לצנרת בה היא משתמשת, שתוקפו עד סוף החודש הנוכחי, החלטה העלולה להשפיע באופן מהותי על חלק מפעילותה.

מניית בעלת השליטה בה, חברה לישראל , יורדת גם היא בכ-3%-4% אחרי ירידה של כ-4% אתמול, ומניית כיל , גם היא בשליטת החברה לישראל, מאבדת כ-2%-3% אחרי ירידה של כ-3% אתמול.

בצד החיובי של ת"א 35, מניית אלביט מערכות  מטפסת בכ-3%-4%. ברקע למסחר, הבוקר עדכנה החברה כי "זכתה בחוזה בהיקף של 670 מיליון דולר לאספקת פתרונות ביטחוניים למדינה באסיה פסיפיק".

עוד במסחר, מניות חברות הסלולר ממשיכות ליהנות מסנטימנט חיובי על רקע העסקאות המתגבשות בשוק זה, הצפויות לכלול מיזוג של שתי חברות. מניית פרטנר  מטפסת בכ-3%, אחרי קפיצה של כ-5% אתמול, וזו של סלקום עולה בכ-5% אחרי עליות דומות אתמול ועל רקע דיווח לא רשמי כי סלקום רוכשת את גולן טלקום בכ-600 מיליון שקל.

בצד השלילי, מניית נייר חדרה  משילה מערכה כ-3%-4% אחרי צלילה של כ-6.5% שרשמה אתמול, ללא דיווח מצד החברה.

מניית סאמיט  מרכזת מחזור מסחר ער. ברקע למסחר החברה עדכנה על רכישת מניות נוספת של החברה הבת סאמיט גרמניה, במה שיעלה אותה להחזקה של כ-95%.

עוד מרכזות עניין מניות מבטח שמיר , שנסחרות בשינויים מתונים וקבוצת אשטרום , שעולה בכ-1%, וכן צמד מניות האנרגיה הירוקה אנלייט אנרגיה  ואנרג'יקס  שנחלשות בכ-0.5%-1.5%.

חברת רקח  דיווחה על קבלת "אישור משרד הבריאות לייצור ושיווק מוצרים למניעת זיהומים בבתי חולים", וכי היא נערכת לתחילת ייצור סדרתי, ומנייתה קופצת בכ-8%.

חברת פורסייט  עדכנה על קבלת הזמנה לאבטיפוס למערכת שהיא מייצרת "מיצרן רכב יפני מוביל", ומנייתה קופצת בכ-8%, ומניית אלקטריאון  בכ-11% על רקע העלאת מחיר היעד שלה במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה, אחרי שאתמול דיווחה על הצלחה בניסוי.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

12:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 מאבד 1%, כך גם מדד ת"א 90 ומדד הבנקים. מניית טאואר  צוללת ב-9% לאחר שהחברה פרסמה דוחות והחמיצה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. 

אלקטריאון  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 7.6% בהמשך לקפיצה של 16% אתמול, על רקע עדכונים מפיתוח הכביש החשמלי בשוודיה.

אלביט מערכות  מזנקת ב-4% על רקע הדיווח על הסכם בגובה 670 מיליון דולר.

פורסייט  מזנקת על רקע הודעתה של החברה על מכירה נוספת של אבטיפוס למערכת הראייה הממוחשבת שלה, QuadSight, ליצרנית רכב יפנית ששמה לא נמסר בדיווח.

10:00

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות חדות. ת"א-35 ות"א-125 מאבדים 1.2% ות"א-90 יורד ב-1.3%. ת"א-בנקים מאבד כ-1%.

מניית אלביט מערכות  היא היחידה שעולה בת"א-35 בשעה זו עם עלייה של 1.3%. חברה לישראל  מאבדת כ-2.8%, דלק קידוחים  וכיל  יורדות בכ-2%. לייבפרסון  מאבדת 2.4%. 

9:45

חברת אלביט מערכות  דיווחה על זכייה בחוזה בהיקף של 670 מיליון דולר לאספקת פתרונות ביטחוניים למדינה באזור אסיה-פסיפיק. 

שטראוס  דיווחה על רכישת חברת קפה בברזיל בתמורה לכ-167 מיליון שקל. חברת הבת, שטראוס קפה BV, רוכשת באמצעות המיזם C3 את חברת מיטצוי אלימנטוס. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים בברזיל.

06:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח היום בהמשך לנעילה המעורבת אתמול ולקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, שם הבורסות היו סגורות אתמול בשל יום הנשיא. 

נראה כי התפשטות נגיף הקורונה פוסחת על השווקים כאשר הבורסות תיקנו את מרבית הירידות שנרשמו בשיא הפאניקה. אתמול (ב') באירופה המדדים ננעלו בעליות, ובסין הבורסה זינקה בכ-2% לאחר הורדת הריבית והזרמות הון למערכת הפיננסית על ידי הממשל.

בנוגע להשפעה של נגיף הקורונה על החברות בשוק המקומי, גם קבוצת פוקס עדכנה אתמול לאחר סגירת המסחר כי אם יהיה צורך החברה תעבור לייצר בבנגלדש ובהודו נוכח האפשרות לקשיי עבודה סדירה בסין. בינתיים, מספר החברות שדיווחו על פגיעה ממשית או אפשרית בשל השפעות התפרצות הווירוס כבר עומד על יותר מ-20, והן מגיעות מענפי פעילות מגוונים, מאופנה, דרך תיירות, תעופה, מוצרי צריכה, תעשייה וטכנולוגיה. 

עונת הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2019 כולה נמשכת, ובשוק המקומי יצרנית השבבים טאואר צפויה לפרסם היום את תוצאותיה הכספיות. 

מניות הביטוח ימשיכו לרכז עניין בהמשך להודעה של המפקח על הביטוח משה ברקת על דחיית יישום תקן 17. אתמול במסחר בתל אביב מניות הביטוח זינקו בעד 6%.