עליות חדות בנעילה בבורסה בת"א; המלט קפצה ב-15%

מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל • מדד הנפט והגז קפץ ב-4%, ומדד הבנקים עלה ב-2.5% • עליות חדות במניות קרסו, שפיר, אלביט מערכות, טאואר, סלקום ונייר חדרה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

האם השוק הישראלי ירד יותר מדי, אילו סקטורים וחברות מעניינים להשקעה? אייל דבי, מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, עונה על השאלות - הצטרפו לשידור החי »

17:25

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בעליות חדות, בהובלת מניות הנפט והגז על רקע התאוששות מחיר הנפט בעולם. מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל

עליות חדות במניות קרסו, שפיר הנדסה , אלביט מערכות , טאואר , סלקום ונייר חדרה. 

15:15

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל בנטייה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על שינויים מתונים לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט, לאחר שאת עיקר העניין בימים האחרונים תפס הנפט, ששוויו ירד לשפל היסטורי.

במקביל ממשיכים המשקיעים לעקוב אחר טיפול המדינות בהתפשטות וירוס הקורונה והמדיניות שהן נוקטות להתמודד עמה, שהובילה לסגירה מוחלטת או קרוב לכך של הפעילות הכלכלית, וכן אחר הנתונים הכלכליים המושפעים ממצב הדברים.

בבנק UBS מזהים כמה סימנים לרגיעה בשווקים. בדוח היומי שפרסמו ציינו בבנק: "אנו רואים מספר זרזים לשיפור סנטימנט השוק", ובהם ציינו התייצבות בשוקי הנפט, תמיכה במדיניות התומכת בכלכלה כדי להתמודד עם הווירוס, בדגש על פעילות של הממשל האמריקאי ושל מנהיגים באיחוד האירופי ומהלכים בניסיון לחזור לנורמליזציה בארה"ב ובאירופה.

בחברת הדירוג S&P פרסמו בימים האחרונים תחזית לגבי המשק האירופי, שלפיה התמ"ג בגוש האירו יתכווץ השנה ב-7.3% ובבריטניה ב-6.5%. ב-S&P מצפים כי "מדינות שנקטו מדיניות סגר מחמירה יותר, בעלות כלכלות המוכוונות יותר למגזר השירותים, במיוחד אלה התלויות בתיירות, וגם מדינות שסיפקו תמיכה פיסקלית חלשה יותר, יסבלו יותר". עוד הוסיפו בחברת הדירוג כי "תגובה נועזת יותר ברמת האיחוד יכולה לסייע להאיץ את ההתאוששות ברחבי אירופה".

בבנק קרדיט סוויס התייחסו למצב הנפט בעולם, והעריכו כי מחירו "צפוי להתאושש בחזרה למחיר של 45 דולר לחבית בטווח של שנה".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ומניית קבוצת דלק, בעלת השליטה בשותפות, מטפסות ב-4%-6%, אחרי שסבלו מוקדם יותר השבוע מירידות חדות.

מדד הנפט והגז בולט בצד החיובי, ומוסיף לערכו כ-4%, עם עליות של 6%-7% ביחידות ההשתתפות של רציו ונאוויטס פטרוליום.

גם מדד הבנקים בולט עם עלייה של 2%-3%, עם טיפוס של 4%-5% במניית מזרחי-טפחות ושל 2%-3% במניות הפועלים ולאומי.

מניית טאואר מוסיפה לערכה כ-5%. ברקע למסחר, החברה עדכנה כי "נבחרה על ידי HP Indigo לייצר רכיבים עבור הדור הבא של מדפסות תעשייתיות מתקדמות ברזולוציות גבוהות".

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות חברות הנדל"ן אלוני חץ, מליסרון וגזית גלוב נחלשות ב-2%-4%.

חברת המלט  עדכנה אמש על "הסכם אסטרטגי ל-3 שנים עם יצרן בינלאומי של מנועים, לאספקת מוצרי הקבוצה ליצרן לצורך הולכת נוזלים וגזים במערכות ימיות ויבשתיות", והעריכה כי ההיקף הכספי השנתי מהסכם זה יגיע לכ-15 מיליון דולר. 

עוד במסחר היום, מניית נייר חדרה מזנקת על רקע הודעת החברה לגבי מועד פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, ומניית עמיר שיווק עולה בשיעורים דומים, על רקע עדכון החברה אודות המרת הלוואה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

13:30

נמשכות עליות השערים בתל אביב, בהובלת עליות של 3.7% ו-2.7% במדדי הנפט והגז והבנקים, בהתאמה. מניית אלוני חץ  מובילה את הצד השלילי במדד ומאבדת יותר מ-5%. מן העבר השני בולטות בעליות של 5.5%-4.5% מניות קבוצת דלק , מזרחי טפחות  וטאואר  , ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים 

טאואר הודיעה היום, כי HP Indigo בחרה בפלטפורמת ה-Power Management של החברה לייצור שבבים עבור הדור הבא של מדפסות תעשייתיות מתקדמות ברזולוציה גבוהה. 

מקרב מניות השורה השנייה בולטת מניית המלט  בעלייה של כ-11%. 

11:40

עליות שערים בת"א. מדד ת"א-35 מטפס ב-1.4%, ת"א-125 עולה ב-1.2% ות"א-90 מתחזק ב-0.8%. 

מקרב העולות במדד המוביל בולטות מניות קבוצת דלק  ומזרחי טפחות  בעליות של 6%-5%. היחידות של דלק קידוחים  מתחזקות אף הן ב-5%.

מן העבר השני נרשמות ירידות של 3%-2% במניות אלוני חץ  וגזית גלוב .

מדד הבנקים מזנק ב-3.5% ודיסקונט  ופועלים  עולות כל אחת ב-4%. 

מדד הנפט והגז עולה ב-4% על רקע ההתאוששות בשוקי הנפט. מחיר הנפט עולה ב-10%-7%. 

מניית הפניקס  עולה ב-1.5%. היום פורסם כי אלי יונס מצטרף לדירקטוריון החברה

מניית באטמ  ממשיכה את הראלי ומטפסת בכ-6.5% לאחר שנסקה אתמול בעקבות 
הזמנה ב-31 מיליון דולר

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו יורק. הבנקים מובילים את העליות בפתיחה כאשר מדד הבנקים מזנק ב-2.5%. מדד ת"א 35 קופץ ב-1%. על רקע הפקיעה השבועית על האופציות על מדד ת"א 35 מחזור המסחר לפי שעה מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

מחיר החוזים על הנפט למסירה ליוני מתאוששים הבוקר בכ-10%, אל מעל ל-15 דולר לחבית. אתמול הנשיא טראמפ צייץ כי הוא מאפשר לכוחות הצבא ליירט כל איום איראני על מוקדים אסטרטגיים אמריקאים. 

07:30

המסחר בת"א צפוי להיפתח היום בהמשך למגמה המעורבת שנרשמה בו אתמול, ולעליות חזקות אמש בוול סטריט.

סקטור הנפט והגז ימשיך לרכז עניין, לאחר שאתמול זינק המדד הענפי בחדות, בהמשך לירידות שרשם קודם לכן. זאת על רקע מסחר תנודתי במיוחד במחירי הנפט, שעברו אתמול מצלילה חדה לזינוקים, לאחר התבטאות של נשיא ארה"ב טראמפ על כך שהינחה את הצי האמריקאי לתקוף ספינות איראניות שיאיימו על אוניות של ארה"ב.

הנפט ממשיך להתאושש גם היום, ומחיר חבית WTI מזנק ביותר מ-5%, לאחר קפיצה של 19% אתמול.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים שהתחזקו לקראת הסיום; מדד דאו ג'ונס סגר בעלייה של כ-2% או יותר מ-450 נקודות, S&P 500 טיפס ב-2.3% והנאסד"ק זינק ב-2.8%.