הבורסה ננעלה בעליות חדות: ת"א 35 קפץ ב-2.1%, מדד הבנקים זינק ב-3.8%

פתיחה חיובית בוול סטריט עם תחילת שבוע המסחר • מליסרון, שיכון ובינוי, איירפורט סיטי ועזריאלי בלטו בעליות • אודיוקודס צנחה ביותר מ-11% • מניית קבוצת דלק קפצה ב-15%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

מוכנים לחזור לשגרה? כנס שוק ההון בשידור חי

 

17:26

יום המסחר הראשון לשבוע המסחר הנוכחי בבורסת תל אביב, שנפתח רק ביום שני, בעקבות השבתת הבורסה עם פתיחת השבוע, התנהל בעליות שערים משמעותיות. בארה"ב, מדדי המניות עולים בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, בהמשך לכיוון המאפיין את המסחר שם באחרונה, כשמדד הנאסד"ק נסחר סביב רמות השיא שלו.

מדד ת"א 35 קפץ ב-2.1%, ת"א 90 טיפס ב-1.9% ומדד הבנקים זינק ב-3.8%.

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי "הריבית הנמוכה והזרמות כסף לשווקים תומכים בהמשך העליות. לפי כלכלני הראל, "לא מעט חברות וסקטורים קיבלו דחיפה חיובית ממשבר הקורונה. תהליכים שחשבנו שיגיעו בעתיד הרחוק יותר - הוקדמו".

לגבי השוק המקומי הוסיפו בהראל כי "לנוכח המשקל הגבוה של מניות הנדל"ן והבנקים, מדדי ת"א-125 ות"א-35 עדיין בולטים בביצועי חסר בהשוואה עולמית". הם מעריכים כי "הפער שנפתח מול השווקים בעולם לא יימשך לאורך זמן".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, המניות החבוטות של פתאל החזקות וקבוצת דלק זינקו היום ב-20% ו-15% בהתאמה.

מדד הנפט והגז בלט בקפיצה של 4%, עם זינוקים ביחידות ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום ושל מניית אנרג'יאן . ברקע למסחר באנרג'יאן, החברה פרסמה עדכון בקשר לפרויקט "כריש".

עוד במסחר היום, מניית אודיוקודס נחלשה ב-11% במחזור מסחר ער, אחרי תקופה ארוכה שבה נהנתה מעליות משמעותיות. חברת פורסייט דיווחה על פיתוח פתרון לגילוי תסמיני קורונה, ומנייתה זינקה.

16:49

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות לקראת הנעילה, וזאת על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט את שבוע המסחר.

מניות הנדל"ן בולטות לחיוב. מליסרון מטפסת ב-5%, עזריאלי ב-4%, ושיכון ובינוי בכ-8%.

מנייתה של אודיוקודס צונחת ביותר מ-11%.

פתאל מזנקת ב-20% ומנייתה של קבוצת דלק קופצת ב-15%.

14:25

עליות חדות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. עליות בולטות נרשמות במניות מיט-טק , אל על, ביג , פרטנר ואזורים. 

בהרל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "לא מעט חברות וסקטורים קיבלו דחיפה חיובית ממשבר הקורונה, תהליכים שחשבנו שיגיעו בעתיד הרחוק יותר הוקדמו. התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות. לצד החשיפה המתבקשת למניות בכל תיק השקעות, אנו דבקים גם בחשיבות האחזקה לאפיק הצמוד וחשיפה דולרית כממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות . באג"ח הדולרי נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות".

13:00

נמשכות העליות החדות בבורסה. ישראל קנדה  מזנקת לאחר בכלכלני ברק קפיטל מחקר פרסמו המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 7.14 שקלים. "ככל שנראה ירידה באי הוודאות הכלכלית, ולנוכח המגמות ארוכות הטווח בשוק הנדל"ן שנותרו ללא שינוי, אנו ממליצים לנצל את ההזדמנות הגלומה במחיר המניה האטרקטיבי שאינו משקף כראוי את שווי הקרקעות והפרויקטים שבידי החברה, את יכולות השיווק יוצאות הדופן, הרעב לעסקאות והמודל העסקי".

גם פורסייט  מזנקת במחזור גדול לאחר שהחברה עדכנה בסוף השבוע כי התחילה לפתח פתרון לגילוי תסמיני נגיף הקורונה המבוסס על מצלמות אור נראה ומצלמות תרמיות. בנוסף, החברה הגישה בקשת פטנט למשרד הפטנטים וסמני המסחר האמריקני למערכת ושיטה לגילוי אנשים הנגועים בנגיף הקורונה.

11:30

עליות חדות נרשמות בבורסה כעת, לצד ירידות בבורסות אירופה ויציבות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

סקטור הגז והנפט מוביל את המגמה החיובית, עם עליות חדות במניות קבוצת דלק ואנרג'יאן.

גם מניות הבנקים בולטות לחיוב בהובלת מזרחי טפחות  ודיסקונט. 

10:05

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר, יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית, על רקע העליות החדות בוול סטריט בסוף השבוע.

עליות בולטות נרשמות בקבוצת דלק, פתאל, פועלים , נאוויטס , אופקו, דלק קידוחים, אנרג'יאן וטאואר 

מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות קומפיוג'ן, אודיוקודס וגילת. 

חברת הנדל"ן פרשקובסקי  דיווחה על הכנסות של כ- 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה ורווח גולמי של כ-65 מיליון שקל. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח כולל של כ-40 מיליון שקל ברבעון, גידול של 33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

06:30

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר, צפוי יום המסחר בבורסה של תל אביב להיפתח במגמה חיובית. זאת, לאחר שבסוף השבוע האחרון נרשמו עליות חדות בבורסות של אירופה וארה"ב ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות כעת עליות קלות.

חברת דלק ישראל, שבבעלות קבוצת דלק , חתמה בימים האחרונים על שתי עסקאות הענק למכירת נכסים בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל. השלמת שתי העסקאות אמורה לסלול את הדרך גם למכירת דלק ישראל עצמה, שתיוותר עם פעילותה העיקרית בתחום תחנות התדלוק וחנויות הנוחות. 

החשש מקריסתה של חברת התעופה אל על  צפוי להוביל להלאמתה דה-פקטו על ידי המדינה, שתשוב לשלוט בה 16 שנים לאחר שהופרטה בבורסה. כך עולה ממתווה חדש שהציג משרד האוצר להצלת אל על, שבמסגרתו עשויה המדינה להזרים לחברה עד 150 מיליון דולר בהנפקת מניות. בתמורה צפויה המדינה לקבל לידיה מניות שליטה בחברה, שיועברו לידי נאמן.

מניית אודיוקודס  צפויות לרשום ירידה חדה. החברה הבטיחה גיוס של 91 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק, וסכום הגיוס עשוי לגדול בהמשך לכ-105 מיליון דולר, אם החתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנה להם לרכוש מניות נוספות. 

חברת ברנמילר  השלימה גיוס של כ-23 מיליון שקל מרני צים ובית ההשקעות מור. על פי הסכמי ההשקעה שנחתמו בין הצדדים, ישקיע רני צים (לרבות חברה פרטית מטעמו) סך של כ-18 מיליון שקל לפי מחיר של 4.3 שקלים למניה, ויחזיק בכ-18% ממניות ברנמילר ובית ההשקעות מור ישקיע כ-5 מיליון שקל לפי 6 שקלים למניה ויחזיק בכ-3.6% מההון .

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, מציינים בסקירתם השבועית כי "העלייה של 2.5 מיליון עובדים בארה"ב מצביעה על כך ש תהליך ההחזרה של עובדים החל מוקדם יותר וחזק יותר מאשר נתוני התביעות של חסרי העבודה. ככל שמדינות בארה"ב יעברו לשחרור של הסגרים בשבועות הקרובים, במיוחד בצפון-מזרח ארה"ב המאוכלס בצפיפות, נראה כי התעסוקה תמשיך לעלות ביוני".

כמו כן, הם סוקרים את הרחבת תכנית רכישות החירום של הבנק המרכזי האירופי ומציינים כי "החלטות ה-ECB התקבלה בברכה בשווקים הפיננסיים והן באות בנוסף למהלכים להקמת קרן התאוששות אירופית, יוזמה להנפקת חוב אירופאי משותף, והחבילה הפיסקלית בהיקף של 4% מהתוצר של גרמניה. זה מראה שקובעי המדיניות האירופיים הגיבו למשבר בעוצמה, אך באיחור ניכר".

חשוב לציין, הם מוסיפים, "כי ה-ECB עדיין עומד בפני אתגרים רבים: סכום 1.35 טריליון אירו עשוי להתגלות כקטן מדי שיתכן וימוצה עד לחודש מרץ 2021 או אף לפני כן ואז תהיה אי-וודאות לגבי הגדלה נוספת של ה- PEPP (תכנית רכישות החירום); מהלך ה- PEPP מוגדר באופן רשמי כאמצעי זמני בלבד, למרות שה- ECB יזדקק לו ללא הגבלת זמן; התכנית הזו עדיין עלולה לעמוד בפני התנגדויות משפטיות כפי שקרה לאחרונה בנושא ה- QE (הרחבה כמותית); התמיכה של מדינות האיחוד, בפרט החזקות יותר, בצעדי החירום של ה-ECB עלולה לדעוך ברגע שמשבר הקורונה יתחיל לדעוך ואז יהיה לחץ פוליטי על ה- ECB להפחית את גודל מאזנו. במקביל, ממשלה איטלקית עתידית יכולה לשוב ולהתנגש עם הנציבות האירופית - במיוחד מכיוון שנטל החובות של איטליה ימשיך לעלות, ולהפעיל לחץ על ה- ECB ברכישות גדולות ובגלגול של חוב המגיע לפדיון".