שוק ההון | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: שיכון ובינוי צללה ב-16.7% במחזור ענק

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.42 מיליארד שקל • שיכון ובינוי דיווחה הבוקר על זימונו של המנכ"ל איל לפידות לשימוע לפני פיטורים • ירידות בולטות נרשמו במניות בזן, אודיוקודס, אלוני חץ, רמי לוי ואיסתא

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.42 מיליארד שקל.

שיכון ובינוי  צנחה במחזור ענק לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על זימונו של המנכ"ל איל לפידות לשימוע לפני פיטורים.

ירידות בולטות נרשמו במניות בזן , אודיוקודס , אלוני חץ , רמי לוי ואיסתא.

מנגד, עליות חדות רשמו מניות קמהדע, לייבפרסון  ואזורים. 

15:40

קמהדע  קופצת ביותר מ-5% לאחר שהשלימה את ייצור המנה הראשונה של הנוגדן מבוסס פלסמה אנושית לטיפול במחלת הקורונה תוך שימוש בטכנולוגיית טיהור הנוגדנים המאושרת של החברה. הבקבוקים הראשונים של המוצר זמינים לטיפול חמלה בישראל.

פריגו  חתמה על הסכם שמכניס אותה לשוק הקנביס. החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם kazmira העוסקת בתחום ה- CBD (החומר הפעיל). שיתוף הפעולה כולל הסכם אספקה וכן השקעה של 50 מיליון דולר מצד פריגו בחברה. נזכיר שאתמול הודיעה פריגו על גיוס 750 מיליון דולר בהפקת אג"ח לצורך מחזור חוב.

13:20

המסחר בבורסה מתנהל בטריטוריה האדומה. מדד ת"א בנקים מאבד כ-1%, ת"א 35 יורד ב-0.65%. 

שיכון ובינוי בולטת בירידות חדות של 14% בצל הפיטורים הצפויים של המנכ"ל לפידות.

מנייתה של בזן צונחת בכ-3%, אנלייט אנרגיה מאבדת 2.5%, נורסטאר ב-2%.

11:47

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות. מדד ת"א מאבד 0.25% ומדד ת"א בנקים מאבד 0.45%. שיכון ובינוי צונחת בכ-13% בצל זימון המנכ"ל לפידות לשימוע.

טאואר  מאבדת 2.1%, דלק  יורדת ב-1.8%, מיטב דש  עולה ב-3.5%, פוקס  עולה ב-2%, ביג  מאבדת 1.4%.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-460 מיליון שקל בלבד.

10:10

המסחר בשוק המקומי נפתח בעיכוב ("פתיחה אנגלית") בצל הנפילה במניית שיכון ובינוי. החברה הודיע על זימון המנכ"ל אייל לפידות לשימוע לפני פיטורים, והמניה נופלת ב-17% בפתיחה בת"א.

מניית דלק מאבדת 2.6%, טאואר יורדת ב-2.2% ומנגד לייבפרסון עולה ב-2.5%, טבע ב-1.9% וארפורט סיטי ב-1%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בעיכוב ("פתיחה אנגלית") וזאת בשל התנודה החדה שמייצרת מניית שיכון ובינוי, מה שמפעיל את ממתן התנודה בבורסה. שיכון ובינוי צפויה להגיב לדיווח על ההחלטה לזמן את המנכ"ל המוערך אייל לפידות לשימוע לפני פיטורים.

07:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') על רקע עליות השערים בבורסות העולם. אמש בוול סטריט מדד דאו ג'ונס עלה ב-2%, הנאסד"ק התחזק ב-1.8% ומדד S&P 500 הוסיף 1.9%.

טבע חוזרת מניו יורק עם פער ארביטראז' חיובי של 2.7%. עוד מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, לייבפרסון עם פער חיובי של 2.4%, אורמת עם פער שלילי של 1.7% וטאואר עם פער שלילי של 2.8%. 

מניית שיכון ובינוי צפויה לרכז הבוקר עניין, לאחר שאמש (ג') אחרי סיום המסחר פורסם כי נתי סיידוף צפוי לפטר את המנכ"ל אייל לפידות. בעל השליטה בחברה ככל הנראה לא מרוצה מתפקודו של לפידות בחלק מהנושאים הנוגעים לפעילות החברה ומהמעורבות שלו בפעילויות מחוץ לשיכון ובינוי. לפידות זומן על ידי הדירקטוריון לשימוע שייערך ככל הנראה בימים הקרובים.

אתמול הסתיים יום המסחר בתל אביב בעליות שערים חדות. מדד ת"א 35 עלה ב-2.1%, מדד ת"א 125 הוסיף 2.4% ומדד ת"א 90 זינק ב-2.8%.