שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה; סייברוואן קפצה ב-25%, קמהדע ב-11%

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת "יום העבודה" • עליות באירופה • כלכלני הפועלים: "הכוחות הבסיסיים בטווח הקרוב, ובעיקר השמים הסגורים שמצמצמים הוצאות של ישראלים בחו"ל, תומכים בשקל חזק"

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל הערב בעליות. ת"א-35 הוסיף 0.1%, ת"א-125 עלה ב-0.3%, ות"א-90 טיפס ב-0.8%. ת"א-ביטוח עלה ב-0.8% ות"א-ביומד קפץ ב-1.1%, אך ת"א-בנקים איבד 0.5%. 

סייברוואן  זינקה בכ-25% וקמהדע  קפצה בכ-11%. מיטרוניקס  עלתה ב-5%, מטריקס  הוסיפה 4% ואנרג'יאן  טיפסה ב-3.8%. אלקטרה צריכה  עלתה ב-5.8%, פוקס  הוסיפה כ-5.3% ופתאל החזקות  עלתה ב-4.3%.

מליסרון  ירדה ב-2.5% ובזק  איבדה 1.3%. מגדל ביטוח  איבדה כ-2%.

15:15

מדדי המניות בבורסה עברו לטריטוריה חיובית, לאחר שבבוקר נרשמו ירידות קלות. מדד ת"א 35 נסחר בעלייה של כ-0.4% ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-708 מיליון שקל. 

מניות אלקטרה צריכה , סלקום, פתאל החזקות , פוקס  וסאמיט בולטות בעליות חדות. 

13:15

נמשכת המגמה המעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 רושם ירידה קלה ומנגד ת"א 90 נסחר בעלייה של כ-0.5%. מחזור המסחר מסתכם ב-416 מיליון שקל. 

סייברוואן  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 18%. 

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "בתקופות שבהן לעיתים אין קשר בין החששות והכלכלה הריאלית לשוק ההון, תיזמון כניסה לשוק הוא כמעט בלתי אפשרי. לפיכך, אנו ממשיכים לשמור על מבנה תיק שכולל גם הגנות לצרכי הפחתת תנודתיות ומתמקדים במניות מסקטורים שבצמיחה על רקע הסגרים והמדיניות של ריחוק חברתי בכל העולם, כשהמיקוד ממשיך להיות בארה"ב ובישראל".

בנוגע לשוק האג"ח הם מציינים כי "המעורבות של בנק ישראל במסחר באג"ח יחד עם הריבית הנמוכה וההרחבות המוניטאריות ממשיכות לתמוך בירידת מרווחים באג"ח הקונצרני ולהערכתנו המגמה הזו תימשך בתקופה הקרובה, למרות הירידות בשבוע האחרון". 

11:05

מגמה מעורבת בבורסה כעת, לאחר ירידות בפתיחת המסחר. מדד ת"א 35 רושם ירידה קלה ומנגד ת"א 90 נסחר בעלייה של כ-0.4%.

עליות בולטות נרשמות במניות ברנמילר , שמשלימה זינוק של 113% בחודש האחרון, קמהדע , דנאל ואלקטרה צריכה. 

מנגד, ירידות חדות רושמות מניות באטמ, אוגווינד, פתאל ומיטב דש. 

בשוק המטבעות רושם הדולר עלייה קלה ונסחר סביב 3.778 שקלים לדולר, והאירו מתחזק בכ-0.1% לרמה של כ-4 שקלים. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה שלילית, על רקע חששות הסוחרים והמשקיעים כי לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא על ישראל בשבועות הקרובים במטרה לבלום את מגפת הקורונה. 

ירידות בולטות נרשמות במניות אוגווינד , אזורים , פרטנר, אלוני חץ ומזרחי טפחות 

07:20

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות קלות. מניית לפידות קפיטל  קפצה  במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי היא מקדמת את הנפקת חברת דניה סיבוס. עוד בלטו בעליות מניות תדיראן הולדינגס , סייברוואן, אבגול , סלקום, מליסרון  וכלל ביטוח. 

1. באסיה מתנהל המסחר במגמה מעורבת, לאחר שבסין פורסמו היום נתונים לפיהם הייצוא מהמדינה גדל ב-9.5% באוגוסט לעומת אוגוסט 2019 ואילו הייבוא לסין הצטמק ב-2.1% בחודש שעבר. כלכלנים ציפו לעלייה של 7.2% בייצוא ולגידול של 0.1% בייבוא לסין. בסך הכל הסתכם העודף במאזן המסחרי של סין בכ-59 מיליארד דולר בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים לעודף של כ-50 מיליארד דולר. 

בהמשך היום, זירת המאקרו העולמית תהיה דלילה היום. בגרמניה יתפרסם נתון התפוקה התעשייתית.

2. בוול סטריט לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת "יום העבודה". הסוחרים יחזרו לפעולה מחר. בזירת הסחורות, הזהב רושם עלייה של כ-0.4% לרמה של 1,941 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1% לרמה של 42.23 דולר לאונקיה.

3. הדולר נסחר ביציבות מול האירו, ברמה של 1.183 דולרים לאירו. לאחר שהשקל התחזק משמעותית מול הדולר בשבועות האחרונים, כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי "ירידות שערים בשוקי המניות בעולם בדרך כלל מתואמות עם פיחות מסוים בשער השקל, אך זה לא קרה בשני ימי המסחר האחרונים. אנו ממשיכים להעריך כי הכוחות הבסיסיים בטווח הקרוב, ובעיקר השמים הסגורים שמצמצמים הוצאות של ישראלים בחו"ל, תומכים בשקל חזק. אם הירידות בשוקי המניות בעולם ימשכו, זה גורם שיכול לשנות את מגמת שער החליפין בטווח הקצר".

4. הגירעון התקציבי מזנק בחודש אוגוסט לשיא חדש של 8.1% תוצר, בעוד שקצב הביצוע של תקציבי הקורונה עדיין רחוק מהיעדים שקבעה הממשלה, כך עולה מעדכון ביצוע תקציב המדינה לחודש אוגוסט שפרסם אתמול משרד האוצר. ב-12 החודשים האחרונים נמדד גירעון מצטבר של כ-110 מיליארד שקלים בפעילות הממשלה, שהם 8.1% תוצר. הנתון השוטף לחודש יולי היה גירעון של 7.2%. הגירעון החל לזנק בחודש מרץ בעקבות משבר הקורונה. ההממשלה הגדילה באופן דרמטי את הוצאותיה לצורך סיוע למשק להיחלץ מהמשבר ובמקביל ספגה ירידה חדה בהכנסות ממסים.

5. השותפים בתמר יידרשו למצוא מנגנון חדש לשיווק ומכירה של גז מהמאגר, כך עולה מחוות דעת תקדימית שהכין צוות בינמשרדי בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מאיר לוין והממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין , ובהשתתפות נציגי משרד האנרגיה, האוצר, המשפטים ורשות התחרות. מדובר בהחלטה תקדימית שבה קובעת המדינה לראשונה את עמדתה בשאלה האם מתווה הגז הופר ומהמשמעויות שיש להפרה כזו. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של שותפי מיעוט ב"תמר" ( ישראמקו  , תמר פטרוליאום ודור גז) שהתלוננו כי שותפותיהם דלק קידוחים ונובל מונעות חתימה על עסקה שביקשו לחתום עם חברת החשמל למכירת גז ממאגר תמר במקום גז שחברת החשמל ביקשה לרכוש במחיר גבוה יותר ממאגר לוויתן.