הבורסה בת"א | סיקור שוטף

התמתנו הירידות בנעילה: ת"א 35 השיל 0.2%, קמהדע זינקה ב-6.5%

מדד ת"א 90 יורד ב-0.55% • אלטשולר שחם גמל אישרה את חשיפת גלובס על מו"מ לרכישת פסגות • תדיראן הולדינקס קפצה ב-8.6%, הפניקס עלתה ב-4.4% • פתיחה אדומה בבורסות וול סטריט עם פתיחת שבוע המסחר

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שהתמתנו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 השיל 0.24%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.55%.

אלטשולר שחם גמל  אישרה את חשיפת גלובס על מו"מ לרכישת פסגות.

תדיראן הולדינקס קפצה ב-8.6%, הפניקס עלתה ב-4.4%.

ירידות בבורסות וול סטריט עם פתיחת שבוע המסחר, המדדים נסוגים מהשיא שנקבע בסופ"ש.

16:56

המסחר בבורסה מתנהל בירידות קלות ברקע לפתיחה אדומה בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 0.45%, ומדד ת"א 90 יורד ב-0.7%.

תדיראן הולדינגס מזנקת ב-9%, הפניקס ב-4%, קמהגע קופצת ב-4.5%.

14:55

גילת  הודיעה היום כי חברת Globe Telecom (בורסת הפיליפינים: GLO ), בחרה בגילת לאספקת שירותי ניהול ולהרחבה משמעותית של פרויקט תמסורת סלולרית באמצעות לוויין בהיקף של מיליוני דולרים. הפתרון המשופר מקצה אל קצה של גילת, יאפשר ל- Globe להשיג את יעדה באספקת שירות איכותי ברחבי הפיליפינים. לפי הערכות בשוק היקף העסקה מסתכם בכ-8 מיליון דולר. 

עליות בולטות רושמות מניות תדיראן הולדינגס , קמהדע וקמטק . האחרונה דיווחה היום כי  כי אחת מיצרניות השבבים (IC) המובילות בעולם בחרה בציוד הבדיקה והמדידה המתקדם של קמטק לאתרי הייצור הגלובליים שלה. בעקבות זאת, קיבלה קמטק מספר הזמנות ראשוניות וצפויה לקבל הזמנות נוספות ב-2021 ומעבר לכך. 

13:05

נמשכת המגמה השלילית בבורסה, במקביל לירידות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.4% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.8%. מחזור המסחר מסתכם בכ-715 מיליון שקל.

גלילאו טק  בולטת בעלייה חדה ומשלימה קפיצה של יותר מ-80% בשבועיים. עוד בולטות בעליות חדות מניות בריל ובונוס ביוגרופ 

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "האפשרות להורדת ריבית בבריטניה בהחלטה הקרובה של הבנק המרכזי נראית בימים אלו כאופציה אמיתית הנמצאת על השולחן. הסגר השלישי בממלכה מאפיל על אופטימיות מבצע החיסונים שהחל לאחרונה ומאיים לגרור את הכלכלה הבריטית למיתון שני, וישנה ציפייה להגברת רכישות האג"ח מצד הבנק המרכזי. הורדה של 10 נקודות בסיס בשיעור הריבית בממלכה תביא אותה לאפס, אך הבנק המרכזי בבריטניה ממשיך לבחון את השפעת הריבית השלילית, אם תונהג כזו".

11:10

נמשכת המגמה השלילית בבורסה, במקביל לירידות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.5% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.8%. 

עליות בולטות רושמות מניות אביליטי , מירלנד , גלילאו טק ואאורה. 

בשוק האג"ח נרשמת מגמה מעורבת ומדדי התל בונד המרכזיים שומרים על יציבות.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.5% ומדד ת"א 90 יורד בכ-0.2%. 

ירידות בולטות רושמות מניות קבוצת דלק, לייבפרסון, פתאל החזקות  ואנרג'יאן. 

עליות בולטות רושמות מנגד מניות הפניקס , ויקטורי ודמרי. 

09:38

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר כי חברה בת שלה באנגליה זכתה בחוזה בהיקף של כ-166 מיליון דולר (כ-123 מיליון ליש"ט) ממשרד ההגנה הבריטי, במסגרת התוכנית העתידית לאימון ימי של חיל הים המלכותי של בריטניה. החוזה יבוצע במהלך תקופה של 12 שנים.

08:50

בשוק המט"ח רושם הדולר הבוקר עלייה של כ-0.2% ונסחר סביב 3.194 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.2% ונסחר סביב 3.893 שקלים.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת עם נטייה לירידות

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר תוך המשך המגמה החיובית מהשבוע שעבר. מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-1.7% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-2.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל. עם זאת, מדד ת"א 35 זינק במהלך המסחר ביותר מ-2% כך שהעליות התמתנו בשעה האחרונה. מדד הבנקים בלט בעלייה של כ-2.4% ומדד הביטוח קפץ בכ-2.7%. עליות בולטות רשמו מניות אלוט , אזורים , פתאל החזקות , דיסקונט , מליסרון , נובה, הראל, בזק  ומג'יק. 

2. מגמה מעורבת באסיה וירידות בחוזים

בבורסות אסיה נרשמת כעת מגמה מעורבת. ביפן לא מתקיים מסחר. בסין פורסם היום כי מדד מחירי היצרן רשם בדצמבר ירידה של 0.4% לעומת צפי כלכלנים לירידה של 0.8%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

3. הביטקוין צונח

הביטקוין נסחר כעת ברמה של כ-33,200 דולר. ביום שישי אחר הצהריים הגיע מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו עד לרמה של 41,746 דולר - שיא של כל הזמנים. מטבע הקריפטו השלים מאז צניחה של כ-16% לאחר שזינק בכ-40% בשבוע הראשון של שנת 2021 (עד יום שישי).

הראלי של הביטקוין הוסבר על ידי מומחים בעולם בעיקר בעלייה הגוברת של ביקוש למטבע הקריפטו מצד משקיעים גדולים, שרואים בביטקוין כלי גידור מול עליית האינפלציה ושחיקת ערכו של הדולר האמריקאי. הדולר קרוב לשפל של 3 שנים, בזמן שארה"ב עוד מנסה לעכל את אירועי הימים האחרונים בוושינגטון.

4. סחורות: הזהב מתייצב, הנפט נחלש

הזהב נסחר כעת ברמה של 1,843 דולר לאונקיה, עלייה של כ-0.4%, לאחר שביום שישי רשם צניחה של כ-4%.  הנפט מסוג ברנט נסחר בירידה של כ-1% לרמה של 55.5 דולר לחבית.

הדולר רושם עלייה של כ-0.4% ונסחר ברמה של 1.217 דולרים לאירו ומול הין היפני מתחזק הדולר ב-0.25% לרמה של 104.2 יינים לדולר. 

5. לאומי: הכוחות הבסיסיים ממשיכים לפעול לתמיכה בשקל חזק

ולסיום, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי, מתייחסים בסקירתם השבועית בין היתר להמשך עוצמת השקל. לדברי בפמן ורזניק, "שנת 2020 הייתה שנת שיא בכל הקשור למעורבות של בנק ישראל בשוק המט"ח ובנק ישראל צפוי להמשיך במדיניות הרכישות גם בשנת 2021 על רקע העובדה כי נראה שהשימוש בכלי הריבית לא אפקטיבי יותר. עם זאת, נראה שהשימוש בכלי של רכישות המט"ח מיועד למתן את עוצמת התיסוף, אך לא למנוע אותו, זאת ככל שהוא מבוסס על קיומם של כוחות בסיסיים התומכים בתיסוף. כרגע נראה כי אין מגבלה של רמת היתרות או גורם אחר שימנע רכישות גדולות בהמשך. הכוחות הבסיסיים ממשיכים לפעול לתמיכה בשקל חזק (עודף בחשבון השוטף, עודף יצוא שירותים ועוד). כמו כן, ישנן תנועות הון נכנסות לישראל וכל זה "לוחץ" להתחזקות השקל ובמיוחד ביחס לדולר. בנוסף, במהלך השנה האחרונה תרמה חולשת הדולר בעולם להתעצמות מגמת התחזקות השקל ביחס לדולר".