הבורסה בת"א | סיקור שוטף

המדדים המובילים בת"א ננעלו בירידות, הבנקים התחזקו 0.4%

מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ירד ב-1.2%, ומדד ת"א 125 נחלש ב-0.8% • וואליו קפיטל קפצה 7.7%, לאחר שרני צים סיכם אתמול על רכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות • הדולר נחלש ב-0.5%, ושערו היציג נקבע על 3.24 שקלים

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בירידות שערים במדדים המובילים. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ירד ב-1.2% ומדד ת"א 125 נחלש ב-0.8%. מבין המדדים הענפיים היחידים שעלו היו מדד בנקים שהתחזק ב-0.4% ומדד ביומד שהוסיף 1%. את הירידה החדה ביותר רשם מדד נדל"ן שאיבד 1.5%, מדד ביטוח פלוס השיל 0.8%, מדד פיננסים נסוג 0.2% ומדד נפט וגז נחלש ב-0.3%.

מניית וואליו קפיטל שבשליטת רני צים קפצה 7.7% לאחר שצים סיכם אתמול על רכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות ב-400 מיליון שקל, כפי שפורסם לראשונה בגלובס.

15:28

הדולר נחלש ב-0.5%, ושערו היציג נקבע על 3.24 שקלים. הליש"ט איבדה 0.6% שלער של 4.59 שקלים, והאירו נסוג 0.3% לשער של 3.96 שקלים.

13:40

יושב ראש נופר אנרגיה , עופר ינאי, רכש מניות של החברה בהיקף של כ-11 מיליון שקל, במחיר ממוצע של 90.53 שקל למניה במהלך המסחר בבורסה. החברה השיקה לאחרונה מערכת אגירת אנרגיה בישראל ודיווחה על כניסתה לפעילות בארה"ב, זכייה במכרז באיטליה, מו"מ לרכישת פרוייקטים סולאריים באירופה ופרסמה דוח רבעוני טוב.  

13:10

המסחר בבורסה מתנהל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מתחזק ב-0.1%, אך ת"א 90 מאבד קרוב ל-1%. מדד הבנקים עולה 0.9%, ביומד עולה 0.5%.

מניית וואליו קפיטל שבשליטת רני צים מתחזקת ב-4.5% לאחר שצים סיכם אתמול על רכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות ב-400 מיליון שקל, כפי שפורסם לראשונה בגלובס.

בעוד שיוחננוף ממשיכה במומנטופ החיובי, שופרסל מאבדת 1.2%.

11:45

העליות בתל אביב דעכו ומרבית המדדים נסחרים כעת בירידות. מדד ת"א 35 מוסיף 0.1%, אך ת"א 90 מאבד 0.66%. מדד הבנקים עולה 0.7%, כשאת העליות מובילים בנק מזרחי והפועלים.

יוחננוף ממשיכה את התנופה שזכתה לה מאז שפרסמה דוחות, ומטפסת היום כ-2.5%. עוד מתחזקות מקס סטוק  (3%+),  ישראמקו  (1.2%+) ונייס  (1%).

ערד ופתאל  מאבדות הבוקר כ-3.2% כל אחת, ישראל קנדה  משילה 2.3% ושיכון ובינוי  נסוגה ב-2%.

חברת האנרגיה הירוקה סטורג' דרופ (StorageDrop), שהודיעה באפריל האחרון על מינויו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ליו"ר הדירקטוריון, בדרך להשלמת עסקת המיזוג עם מדיווי תאראפיוטיק הציבורית. החברה דיווחה הבוקר כי סינרג'י כבלים, שנחשבת לאחת החברות המנוסות והמובילות בעולם בתחום ייצור כבלי החשמל, תשווק ותפיץ את מערכות אגירת האנרגיה של סטורג' דרופ בישראל, ארה"ב וקנדה.

10:05

פתיחה ירוקה בבורסה, כשמדדי ת"א 35 ו-125 עולים 0.2%. מדד הבנקים מתחזק ב-0.4%.

בין המניות שמרכזות עניין הבוקר: ישראמקו , קבוצת דלק , ארפורט סיטי , אלקטרה , כלל עסקי ביטוח ופרטנר .

בין המניות שנחלשות הבוקר אפשר לציין את פתאל , אנרג'יאן , מגה אור  ומיטב דש .

מעיין בק-מרום וברי גנדנשטיין, אנליסטים בכירים בלאומי פרטנרס הגיבות לדוחות שפרסמו אתמול חברות הנדל"ן איירפורט סיטי, י.ח.דמרי ואזורים. מחיר היעד למניית איירפורט סיטי עלה ל-66.6 שקל, מחיר המשקף אפסייד של 14%. ההמלצה נותרה "קנייה". ההמלצה למניית י.ח.דמרי עולה ל"קנייה", ומחיר היעד עודכן ל-186 שקל, המשקף אפסייד של 17%. מחיר היעד של אזורים עודכן ל-13.3 שקל למניה, המשקף אפסייד של 2%. ההמלצה נותרה "החזק".

1. נעילה שלילית בתל אביב אתמול

יום המסחר בבורסת תל אביב הסתיים אתמול בירידות שערים, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.7%, ת"א 90 ירד 0.3% ות"א 125 נסוג ב-0.56%. מדד הבנקים השיל 1.4%, הירידה הגבוהה ביותר מבין מדדי ת"א השונים. מדד הנפט והגז עלה 1.28%, כאשר רציו יהש טיפסה 4.3% ודלק קידוחים  התחזקה ב-2.88%.

בלטו לחיוב מניותיהן של אייסקיור (8%+), קופיקס גרופ (6.5%+), כלל (5.6%+) ויוחננוף (4.7%+). חברת המימון החוץ בנקאי לנדל"ן, גמלא הראל , שהשלימה את הנפקתה בסוף השבוע, סיימה אתמול את היום המסחר הראשון שלה בקפיצה של 15%.

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית על כנה. הבנק ריכך את הערכותיו לגבי הפגיעה במשק ובשוק העבודה, בהשוואה להודעה הקודמת, והשמיט את המילה "ממושכת". ניכר בהודעה אופק כלכלי משופר יותר וכמו כן נכתב כי ההסלמה במצב הביטחוני, שנמשכה כעשרה ימים, פגעה, ככל הנראה, באופן מוגבל בלבד. בנוסף, כתב בנק ישראל בהודעתו כי האינפלציה נמצאת במגמת עלייה, לאחר שבהודעה הקודמת נכתב כי עלייתה מתונה בלבד.

2. וול סטריט חוזרת מחופשה
המסחר בוול סטריט יפתח היום לאחר חופשת סוף השבוע וחופשת יום הזיכרון האמריקאי. החוזים העתידיים על המדדים המובילים העיקריים נסחרים ביציבות.

היום צפוי להתפרסם בארה"ב מדד ISM במגזר הייצור - המדד היצרני של המכון לניהול האספקה במגזר היצרני, שקובע את רמת ההזמנות של מנהלי הרכש בסקטור היצר.

3. עונת הדוחות נגמרה
עונת הדוחות האינטנסיבית בתל אביב הסתיימה. בין החברות האחרונות להגיש דוחות אתמול, אפשר לציין את גולף, עדיקה, יונט קרדיט (שפרסמה במקביל התייחסות לגבי שכרו של היו"ר החדש שלה, השר לשעבר משה כחלון), פתאל, ורמי לוי.

באשר לדוחות כלל ביטוח, שבהם הוצגו רווח כולל של 402 מיליון שקל ותשואת הון של 25.5%, הגיב אייל דבי, ראש דסק אנליזה בלאומי שוקי הון כי "העובדה שהחברה הציגה את הרווח הכולל הגבוה בענף, וכך גם לגבי תשואה ההון שדווחה, הייתה מבחינתנו הפתעה גדולה. זה היה ברור שהתוצאות ברבעון הראשון יהיו חזקות בכל התעשייה, כפי שאכן היה, אבל זה לא מחזה שגרתי שבתוך המדרג הפנימי כלל ביטוח ניצבת בראש הרשימה - מבחינת התוצאות בשורה התחתונה".

4. ממשלת שינוי בדרך?

אמש נודע לגלובס כי על אף שהמשא ומתן בין יש עתיד לרע"ם טרם הסתיים, יש כבר כמה עקרונות יסוד להסכם המתגבש. מהפרטים שהגיעו לגלובס עולה שרע"ם תתמוך אקטיבית בהצבעה על הקמת הממשלה וכך גם ברוב הצבעות הקואליציה בכנסת. בהצבעות הקשורות לסוגיות להט"ב, לרע"ם יהיה חופש הצבעה מלא ויש הבנה כי לפחות בשנה הראשונה לא תובא חקיקה משנה סדרי עולם בנושא הזה.

לפי הערכות בקרב בכירי גוש השינוי, יאיר לפיד יודיע היום לנשיא שעלה בידיו להקים ממשלה.

5. ירידות קלות באסיה, שוק הקריפטו מתחזק

המסחר על המדדים המובילים באסיה נע בירידות נמוכות, כאשר מדד הניקיי נחלש ב-0.4%. אתמול נסגרו בורסות אסיה במגמה מעורבת, כאשר מדד שנחאי הוסיף 0.4% לאחר הודעת ממשלת סין שתאפשר למשפחות להביא שלושה ילדים לעולם. ב-2016 אושר להביא שני ילדים למשפחה, ועד אז הייתה הנחיה בת עשורים לילד אחד למשפחה בלבד.

בורסות אירופה ננעלו אמש בירידות של עד 0.6%. היום גם שוק המניות הבריטי, שאתמול היה סגור, ישוב לפעול.

שוק הקריפטו חזר לעליות בחלק מהמטבעות. הדוג'קוין עולה ל-32 סנט ליחידה, האת'ריום שב לרמה של 2,600 דולר והריפל חצה אתמול את רף הדולר ליחידה. הביטקוין נסחר סביב 36 אלף דולר.