הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסה; חברות הדלק איבדו גובה עם ירידת מחיר הנפט

מדד הבנקים נחלש, מדדי הביומד והטכנולוגיה התחזקו • אושרו תנאי השכר של משה כחלון ביונט קרדיט • מחזור המסחר הסתכם בכ-2.39 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:30

יום המסחר בבורסה המקומית הסתיים במגמה שלילית, עם ירידות של 0.1% בשלושת המדדים המובילים. מדד הבנקים ירד כ-0.7%, מדד הנפט וגז איבד 1.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.39 מיליארד שקל

את פסגת ת"א 35 כבשה טאואר , שדיווחה היום כי תשלש את כושר הייצור שלה בשבבי 300 מ"מ ומנייתה טיפסה 4.9%. גם מיטרוניקס , נייס , לייבפרסון , דיסקונט  וטבע  זכו לעליות נאות.

עוד בלטו לטובה היום: נטו אחזקות , שהתחזקה כ-14%, קומפיוגן  שעלתה 11%, וואליו קפיטל שטיפסה 8.8% ודקמא קפיטל  - שהיום דווח על תביעה ייצוגית נגדה בעקבות השקעה כושלת של המנכ"ל - התחזקה אף היא ביותר מ-8%.

16:20

המסחר בבורסה מתנהל בירידות שערים קלות. ת"א 35 ו-125 מאבדים כ-0.1%, ת"א 90 משיל 0.2%. מדד הבנקים מאבד כ-0.3%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

נפט מסוג ברנט ונפט מסוג WTI מאבדים 0.4% היום, ומחיר של חבית עומד על 74.8 ו-72.7 דולר בהתאמה. כמו כן, הגז הטבעי יורד קרוב ל-0.6%. מדד הנפט וגז מגיב לירידת המחיר ומאבד יותר מ-1.8%. קבוצת דלק ואנרג'יאן יורדות 2.8%, דלק קידוחים משילה 2.4%. גם רציו, גבעות ואלון גז נסוגות. נפטא נסחרת ביציבות.

15:15

ברקליס פרסמו היום סקירה עדכנית על מניות הבנקים בישראל, לפיה התמחור הנוכחי מגלם אפסייד עבור מניות כל הבנקים, כשבנק דיסקונט  ובנק מזרחי טפחות  ממוצבים במקום הטוב ביותר להרוויח.

על פי הסקירה של האנליסט טאבי רוזנר, בנק לאומי ובנק הפועלים צפויים להניב דיבידנדים נאים למחזיקי המניות, אשר יחולקו כבר ברבעון הקרוב. למרות זאת, בעוד דיסקונט עולה מהמלצת משקל שווה להמלצת יתר ומזרחי טפחות קופץ מהמלצת משקל חסר למשקל יתר, מניות הבנקים הגדולים יורדות למשקל שווה למניית פועלים ומשקל חסר למניית לאומי. 

13:05

מגמה מעורבת בבורסה. מחזור המסחר מסתכם ב-1.15 מיליארד שקל. ירידות בולטות רושמות כעת מניות אלקטריאון , סונוביה , אקסיליון, סלקום ואוגווינד. 

בשוק האג"ח ניכרת יציבות. מדד התל בונד המרכזיים יורדים בשיעורים של עד 0.1%. 

11:00

מגמה מעורבת בבורסה. עליות בולטות רושמות דלתא , טאואר, נטו אחזקות  ואברא.

גילת , מנגד, נסחרת בירידה. קרן פימי בדרך לצמצם את ההחזקה שלה במניות גילת . לאחר שבפברואר האחרון הקרן מכרה מניות גילת תמורת 58.5 מיליון דולר, היא דיווחה אתמול על הסכם עליו חתמה עם בנק קרדיט סוויס למכירה של עד כ-3.8 מיליון מניות נוספות, שמהוות כרבע מההחזקה של הקרן בגילת. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ומדד ת"א 90 נסחר בעלייה של כ-0.2%. 

ענקית השבבים STMicroelectronics וחברת טאואר  הודיעו היום על הסכם לשיתוף פעולה לייצור המוני במפעל 300 מ"מ באיטליה. הסכם שיתוף הפעולה יאיץ את הגדלת כושר הייצור במתקן הייצור החדש באגראטה, איטליה, הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים וישלש את כושר הייצור הקיים של טאואר ב-300 מ"מ.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-0.1% ונסחר סביב 3.255 שקלים והאירו נחלש בשיעור דומה ל-3.884 שקלים

07:40

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אתמול. אתמול סגר מדד ת"א 35 סגר יום תנודתי בעלייה של כ-0.2% ומדד ת"א 90 טיפס בשיעור דומה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.56 מיליארד שקל. 

2. פערים שליליים בדואליות

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. אופקו כ-3.2%, פריגו 1.6%, אלביט מערכות  1.2% ואורמת 1.4% והן צפויות לרדת היום בתל אביב. 

3. מגמה מעורבת באסיה

הבורסות באסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

הזהב נחלש בשיעור קל ומחיר האונקייה יורד ל-1,775 דולר. הנפט נסחר ביציבות וחוזה על חבית ברנט נסחר ברמה של 75.2 דולר לחבית.

4. אושרו תנאי השכר של כחלון

האספה הכללית של חברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט  אישרה אתמול בערב את תנאי העסקתו של שר האוצר לשעבר, משה כחלון, כיו"ר הדירקטוריון שלה. כחלון צפוי להשתכר 1.35 מיליון שקל בשנה, ובנוסף ליהנות מתגמול הוני בסך כולל של כ-18.3 מיליון שקל ל-3 שנים.  עלות השכר השנתית של כחלון, לכן, צפויה להסתכם בכ-8.3 מיליון שקל. 

בעלת השליטה בחברת נטו, משפחת עזרא (מחזיקה כ-47% מההון), מכרה 3.3% ממניות החברה בכ-40 מיליון שקל (במחיר של 323.5 שקל למניה, לעומת מחיר של 132.9 שקל למניה בבורסה) . בנוסף לעסקה, הרוכשת קיבלה אופציה לרכישת עד לכ-721 אלף מניות נוספות של נטו, כ-20% מההון, בתמורה כוללת של כ-234 מיליון שקל (כלומר לפי שווי של כ-1.16 מיליארד שקל לחברה, גבוה ב-135% משוויה בבורסה כיום).

5. באי.בי.אי ממליצים על סולגרין

ולסיום, בבית ההשקעות אי.בי.אי החלו לסקר את מניית סולגרין  בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 41 שקל למניה (אפסייד של כ-16%). האנליסטית לנה וייסביין מציינת כי "הערכת שווי שלנו כוללת את הפעילות בישראל ובאיטליה לרבות צבר הפרויקטים המצויים בשלבי פיתוח שונים. הפעילות בארה"ב בשלב זה נלקחה בחשבון בהתאם לעלות הרכישה. לאור ההארכה של הטבות המס , השנתיים הקרובות צפויות להיות שנות צמיחה מהותית בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב".