הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בתל אביב: בעוד שרוב חברות הביומד נסקו, קדימהסטם איבדה 6.7%

מדדי ת"א 35 ו-125 עלו יותר מ-1.5% • מדד הביומד טיפס 2.8% בהובלת אורמד ואינטרקיור - שזינקה אחרי שדיווחה כי תגיש השבוע תשקיף לרישום למסחר בנאסד"ק • מחזור המסחר הסתכם בכ-625 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:05

יום המסחר הראשון של השבוע ננעל במסכים ירוקים. מדדי ת"א 35 ו-125 עלו 1.5%, ת"א 90 התחזק ב-1.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-625 מיליון שקל. 

מדד הביומד התחזק ב-2.8% בהובלת  אורמד   ואינטרקיור . מנגד, קדימהסטם  צנחה קרוב ל-7%.

בין המניות הנוספות שבלטו לחיוב היום וזכו לעליות של 5% ומעלה אפשר לציין את ביו דבש , נקסטפרם , אקסיליון , לוינסקי עופר קבוצת דלק , גבעות , פרוטליקס , קבוצת יעקובי , קופיקס גרופ , ישרוטל , גילת , קומפיוגן 

15:18

המסחר בתל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית ויציבה. מדד ת"א 35 עולה 1.4%, ת"א 90 עולה 1.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-520 מיליון שקל.

בפסגת מדד ת"א 35 ניצבת מליסרון שקופצת 5.7% בהמשך לדיווח על רכישת פלטפורמת המסחר GROO (לשעבר גרופון). גם עזריאלי  עולה בהמשך לדיווח על מגעים לרכישת קניון מול הים באילת לפי שווי כולל של כ-1.3 מיליארד שקל.

חמש חברות בלבד במדד ת"א 35 רושמות ירידות היום, הגדולה ביותר אצל אנרג'יאן שמאבדת 1.3%. עוד רושמות ירידות שפיר הנדסה , סאפיינס , מיטרוניקס  ואלביט מערכות .

בנק ישראל פרסם את נתוני שוק המשכנתאות לחודש יוני, ולפיהם נלקח היקף שיא של משכנתאות: 11.6 מיליארד שקל - שיא חודשי שגבוה ב-22% מהשיא הקודם שנשבר רק חודש קודם לכן, בחודש מאי.

13:50

העליות בתל אביב נמשכות. מדד ת"א 35 עולה 1.4%, ת"א 90 עולה 1.5%. מדד הבנקים עולה 1.8%, מדד הביומד ממשיך בעלייה של 2.8%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-400 מיליון שקל.

אקסיליון ונקסטפרם ממשיכות לטפס יותר מ-10%, קופיקס גרופ עולה 9%, ישרוטל מתחזקת ב-6.7%. מנגד, נרשמות ירידות בין השאר אצל קרן ג'נריישן קפיטל , באטמ , אפריקה מגורים  ואנרג'יאן .

נופר אנרג'י עולה 3.3% לאחר שדיווחה על התקשרות במזכר הבנות לא מחייב לרכישת 100% מהזכויות של קרן נוי ושותפיה בפרויקט "מגלים" בדרום הארץ (מתקן תרמו סולארי בהספק מותקן של 121 מגה-וואט).

משק אנרגיה  דיווחה שהתקשרה במזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת עד 20% מהונה המונפק והנפרע של חברה זרה (בדילול מלא) העוסקת בפיתוח, מימון, הקמה ותפעול של פרויקטים סולאריים באפריקה. 

12:43

המסכים בתל אביב ממשיכים להיות ירוקים, וכעת שלושת המדדים הגדולים עולים כ-1.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-300 מיליון שקל.

עלייה גבוהה במיוחד (2.8%) רושם מדד הביומד, כאשר את העליות הגבוהות רושמות אורמד , פרוטליקס , ואינטרקיור  - חברת הקנאביס שדיווחה שהשבוע תגיש תשקיף פומבי לרישום למסחר בנאסד"ק. החברה צופה שהמסחר במניותיה בוול סטריט יחל בשבוע האחרון של יולי.

חברות נוספות שרושמות עליות נאות הן אקסיליון , נקסטפרם , קבוצת יעקובי , קבוצת דלק , תיקון עולם , מליסרון  ועזריאלי . מנגד, מיקרונט  צונחת 13%, ביונ תלת מימד  מאבדת 6.6%. 

אירודרום  מטפסת כ-5% בהמשך לדיווח על רכישת חברת FlyTech, המתמחה במתן שירותים ופתרונות אוויריים מתקדמים בשוק האזרחי. בכוונת אירודרום לרכז תחתיה את כל פעילותה בתחום האזרחי-מסחרי.

11:23

העליות בבורסה המקומית נמשכות. מדד ת"א 35 עולה 1.1%, ת"א 125 מתחזק ב-1.2%. מבין המדדים הענפיים, מדד הביומד רושם עלייה גבוהה של 2.5%, וגם מדד הנפט וגז עולה מעל 2% - בהובלת קבוצת דלק שממשיכה לטפס.

אנויז'ן מדיקל , המשווקת ומוכרת מערכות ניווט אלקטרומגנטיות המסייעות בהחדרת צינור הזנה תוך גופי, דיווחה שרשת בתי החולים האמריקאית Inova תרכוש שש מערכות ENvue וכאלפי מוצרים מתכלים (זונדות) מידי שנה עבור חמשת בתי החולים שלה. אנויז'ן פועלת כבר ב-16 בתי חולים בארה"ב. 

חלל תקשורת  עולה כ-3% בהמשך לדיווח על כך שחתמה על הסכם להארכת תקופת ההתקשרות עם חברת yes למשך שנתיים נוספות, לאספקת שירותי תקשורת באמצעות הלוויין עמוס-7. הסכם ההארכה החדש מוערך בכ-14 מיליון דולר, כאשר צבר ההזמנות הכולל מחברת יס מסתכם בכ-100 מיליון דולר. בנוסף דיווחה החברה על הארכת ההתקשרות עם חברת אסיהסאט, בעלת הלוויין עמוס-7, בשנתיים נוספות - וזאת תוך הפחתת דמי החכירה השנתיים מ-22 מיליון דולר ל-14 מיליון דולר.

10:05

שבוע המסחר בתל אביב החל בעליות שערים. מדדי ת"א 35 ו-125 מתחזקים בכ-1.2%, ת"א 90 עולה 1.1%.

נקסטפרם מזנקת 14% לאחר שקיבלה אישור רגולטורי מרשות הבריאות בקנדה לשיווק Astaferm,  נוגד חימצון שפיתחה החברה ומבוסס על אסטקסנטין ומגיע בתצורת סוכריות גומי.

בין המניות הנוספות שרושמות עליות נאות עם פתיחת המסחר אפשר לציין את איי.סי.בי , אקסיליון , קבוצת דלק , מאסיבית , ארקו קורפ , אורמד , קומפיוג'ן , גילת , נאייקס  ואייסקיור מדיקל .

09:30

חברת אירודרום  הודיעה היום כי רכשה את חברת FlyTech, המתמחה במתן שירותים ופתרונות אוויריים מתקדמים בשוק האזרחי. FlyTech פועלת בזירה האזרחית ובכוונת אירודרום לרכז תחתיה את כל פעילותה בתחום האזרחי-מסחרי. ארודרום תרכוש מהמוכרים את כל הון המניות של FlyTech כך שלאחר השלמת העסקה תחזיק אירודרום במלוא הבעלות על FlyTech. במועד השלמת העסקה תשלם החברה למוכרים בתמורה למניות FlyTech סך של 4.3 מיליון שקל וכן תקצה להם כ- 2.5 מיליון מניות רגילות של החברה.

08:35

חברת שפיר הנדסה, הפועלת בתחומי התעשייה, התשתיות, הזכיינות והייזום למגורים השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרת אגרות החוב החדשה (סדרה ג'). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקוש גבוה של כ-615 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-350 מיליון שקל.

בעקבות הביקוש הגבוה שנרשם בהנפקה, השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית שנתית של כ-2.34%. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים אגרות חוב שקליות במח"מ של כ-7.9 שנים כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש נובמבר 2037. 

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות בפתיחה

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית. זאת לאחר שביום חמישי האחרון ננעל המסחר בת"א בירידות חדות, במקביל למגמה שלילית מובהקת בבורסות המרכזיות בעולם היום. מדד ת"א 35 ירד בכ-2%, ת"א 90 צנח בכ-2.2% ומדד הנפט והגז נפל בכ-3.4%.. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל. 

2. שיאים חדשים בוול סטריט

התיקון הקטנטן שרשמו מדדי המניות בניו יורק בשבוע שעבר הספיק כנראה  (לעת עתה..), ובורסות וול סטריט ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר הקודם בעליות. הדאו ג'ונס עלה ב-1.3%, או 448 נקודות, לשיא חדש, ה-S&P 500 רשם עלייה של 1.1% והגיע גם הוא לשיא כל הזמנים, והנאסד"ק רשם עליות של כ-1%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עלתה ל-1.36%. 

3. המניות הדואליות יתמכו 

מרבית המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים. נייס  עם כ-1%, טבע  1.8%, איי.סי.אל 2%, אורמת  2.4%, טאואר 3.3% ופריגו 1.1% כך שהן צפויות לעלות היום.

4. שוק הקריפטו מתייצב

בשוק הקריפטו רגוע היום. הביטקוין נסחר ביציבות סביב 33,350 דולר והאת'ריום נסחר בירידה קלה סביב 2,080 דולר.

חוזה על נפט מסוג ברנט רשם עלייה ביום שישי לרמה של 75.5 דולר.

5. מצטרפת חדשה לבורסה

ולסיום, חברת אקונרג'י אנרגיה מתחדשת מצטרפת לבורסה. החברה נאלצה לקצץ בכמחצית את השווי בו תכננה להנפיק את מניותיה על פי פרסומים מוקדמים. בנוסף, וויתרו צמד בעליה, אייל פודהורצר ויואב שפירא, על כוונתם למכור במסגרת ההנפקה החזקות בעשרות מיליוני שקלים. אקונרג'י גם הורידה משמעותית את היקף הגיוס בהנפקתה הראשונית בת"א והסתפקה ב-148.5 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כמיליארד שקל לפני הכסף. את ההנפקה הובילו חברות החיתום אוריון ודיסקונט קפיטל.