מי אמר שהמחשב יהרוג את הספרים? 3 אתרי ספרות מצטיינים וחינמיים

סיפורים קצרים, מוסף מקוון לספרות ושירה ומגזין לספרות ואמנות ספקולטיבית • אתרי ספרות מצטיינים וחינמיים ברשת

המלצות אתרי ספרות
המלצות אתרי ספרות

על אף הנבואות השחורות מה תעולל התרבות האינטרנטית והדיגיטלית לשוחרי הספר, מתברר שקריאה היא קריאה היא קריאה, ואוהבי המילה הכתובה אף הרוויחו דבר או שניים מהשידוך עם המחשב. מעבר לפריחתן של חנויות הספרים הדיגיטליות, מלבלבים גם אתרי ספרות ברשת, חלקם אפילו חינמיים, ומציעים מבחר גדול שמעשיר את המצאי בחנויות הספרים ואפילו משלים אותו.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

פרויקט הסיפור הקצר

דווקא בעידן שבו הוצאות ספרים נמנעות לרוב מפרסום של סיפורים קצרים, הנחשבים לסוגה לא כלכלית, באה לעולם פלטפורמה דיגיטלית, חינמית ורב-לשונית שכולה מוקדשת לסיפורת קצרה. כאן יש מבחר גדול, מגוון ומשובח להאזנה ולקריאה, שראשיתה בכתב העת המקוון "המעבורת" של יפתח אלוני (הוצאת אפיק).

בשבועות האחרונים, לדוגמה, חגגו כאן את יום ההולדת של לב טולסטוי עם סיפורו הקלאסי "אחרי הנשף", את זה של ג'ניפר איגן עם סיפור עדכני ודוקרני שלה, "עיר הברקת", המתרחש בניו יורק של שנות ה-90 ואת יום ההולדת של אתגר קרת עם סיפור קצרצר מ"תקלה בקצה הגלקסיה". בימי האולימפיאדה פרסמו סיפור קצר ולא מוכר של המשורר רילקה, בשם "שיעור התעמלות". אצור באהבה ובמחשבה, אף פעם לא סתמי, ותמיד כיף גדול.

www.shortstoryproject.com/he

הַמּוּסָךְ

מוסף מקוון לשירה, לסיפורת, לביקורת ולמסה

במסגרת הבלוגים המצוינים של הספרייה הלאומית, "הספרנים", מתפרסם גם "המוסך", מוסף מקוון לשירה (עברית ומתורגמת), לסיפורת, לביקורת ולמסה, המתפרסם אחת לשבועיים בימי חמישי. אף שהוא חינמי, משתתפים בו לעיתים קרובות גם שמות ידועים, מנורית זרחי ודויד גרוסמן ועד נועה ידלין ומלילה הלנר אשד, וגם יצירות ביכורים וקטעים מספרים שטרם פורסמו. ניכר באסופות שהן ערוכות באהבה לספרות ובכבוד ליוצרים, בלי התלהמות וחיסולי חשבונות למיניהם. גם הצד החזותי הוא חגיגה (תחת ידה של אוצרת האמנות הדר גד).

https://blog.nli.org.il/hamussach/

ספקולציה, מגזין מקוון ליצירה ספקולטיבית

יוזמה ספרותית חדשה, רעננה ואיכותית, שממלאת משבצת חסרה וחושפת את העושר של הספרות הספקולטיבית, על כל תתי הז׳אנרים שלה: פנטזיה, מדע בדיוני, אימה, היסטוריה אלטרנטיבית, דיסטופיות, ריאליזם מאגי ובכלל יצירות שמעלות שאלות ומערערות את המציאות וגבולותיה.

ספקולטיבי / צילום: אלי גור אריה
 ספקולטיבי / צילום: אלי גור אריה

בשנים האחרונות הופך הז'אנר פופולרי יותר ויותר, במיוחד עם הצלחתם של עיבודים קולנועיים ליצירות ספקולטיביות כמו "משחקי הכס", "סיפורה של שפחה" ועוד, שהרחיבו את גבולות הז'אנר גם לקוראים שלא זיהו את עצמם איתו בעבר.

לצד הסיפורים יש גם שירה, סיפורים גרפיים, מסות ויצירות אמנות, שהבולטות בהן הן אלה של האמן הישראלי הפנטסטי (תרתי משמע) אלי גור אריה, האמן המלווה של הגיליון. ספקולציה נתמך על ידי מכון הקשרים לחקר הספרות והתרבות וזכה לאחרונה גם בתמיכת מפעל הפיס. הגיליון הקרוב אמור לצאת בסוף החודש.

https://speculation-magazine.com/