הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות; אפולו קפצה ב-5.7%, פתאל ב-4.4%

מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.8% ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 1.3% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל • פינרג'י קיבלה המלצת קנייה • ירידות חדות רשמו קנון, קמטק, נכסים ובנין, ברנמילר ואייסקיור

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:26

נעילה שלילית בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.8% ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 1.3% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

ירידות חדות רשמו מניות קנון , קמטק , נכסים ובנין, ברנמילר ואייסקיור.

מנגד, עליות בולטות נרשמו במניות אפולו פאוור , פינרג'י, עדיקא ופתאל החזקות .

14:57

הבורסה ממשיכה להתנהל במגמה שלילית, ומדד ת"א 35 מאבד 0.6%. בתחתית המדד מיטרוניקס שיורדת ב-2.2%, ובפסגה בזק שעולה ב-2.3%. מחזור המסחר עד כה עומד על כ-850 מיליון שקל.

קומפיוג'ן  הודיעה שהיא זכאית לתשלום אבן דרך של 6 מיליון דולר מאסטרזנקה בעקבות מתן טיפול לחולה הראשון בניסוי הקליני שלב 1/2, בנוגדן בי-ספציפי כנגד TIGIT בחולים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים בשלב מתקדם או גרורתי. 

תיגבור  הודיעה כי תרכוש פעילות עסקית בתחום הנגישות ואספקת אביזרי עזר ללקויי שמיעה, לרבות מוצרים להנגשה וכן ייעוץ בתחום הנגישות. תמורת העסקה תשלם כ-20.5 מיליון שקל לחברת מהלב (מרכז ישראלי לנגישות בתקשורת) וחברת סטפ היר, בתוספת שווי המלאי שיירכש בנוסף לתשלום תלוי ביצועים בסך של עד 10.5 מיליון שקל.

12:50

הירידות בבורסה נמשכות, ושלושת המדדים המובילים יורדים בשיעור של 0.5%, מדד הנפט עולה ב-1%. מחזור המסחר מסתכם בחצי מיליארד שקל עד כה.

אורה סמארט ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה אתמול ומטפסת 6% במחזור מסחר גבוה מהרגיל. גבעות  עולה ב-7%, ועוד עליות נרשמות אצל קנבוטק, עין שלישית, עדיקה סטייל , פריון ועוד.

פינרג'י  ממשיכה להתחזק. לידר שוקי הון החלו לסקר את המניה בהמלצת קניה במחיר יעד של 13.5 שקל, כמעט כפול ממחיר המניה כעת (כ-7.3 שקלים). "החברה עשתה בחודשים האחרונים כברת דרך משמעותית, ודיווחה על מספר התפתחויות חשובות לרבות, שיתופי פעולה עם שחקנים מרכזיים בשווקי הליבה, כולל אינדיאן אויל, אריקסון, Tata motors, אחת מחמש חברות הענן הגדולות בעולם ומספר פיילוטים מוצלחים בתחום מערכות גיבוי האנרגיה. להערכתנו, התפתחויות אלו עשויות להמחיש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה שפיתחה החברה, ומחזקות את רמת הבטחון שלנו ביכולתה של החברה לצמוח בעתיד", נכתב בסקירה. 

אלקטריאון  דיווחה כי חתמה על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה עם דן להתקנת מערכת טעינה אלחוטית במסופים ועל גבי כ-200 אוטובוסים. דן תוכל לעשות במערכת שימוש לצורך טעינת אוטובוסים מונעי חשמל כנגד תשלום דמי שימוש חודשיים לחברה בהיקף שנתי כולל של עד כ-6 מיליון שקל (לא כולל עלות החשמל). המניה לא מושפעת מהדיווח ונסחרת בירידה קלה של 0.3%.

11:40

הירידות בתל אביב העמיקו ועומדות כעת על כ-0.6% במדדי ת"א 35 ו-125 ומדד ת"א 90 יורד בקרוב ל-0.5%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-310 מיליון שקל.

מדד הנפט וגז בולט בניגוד למגמה עם עלייה נמוכה של 0.3%, בעיקר הודות לעליות של אלון גז, נפטא ומודיעין.

עוד עליות יפות נרשמות אצל פינרג'י שמזנקת קרוב ל-8% ללא דיווח משמעותי ברקע, קנבוטק , פריון, החברה הבת של קבוצת פוקס ריטיילורס , אורה סמארט, סופוויב ועוד.

מנגד, נאייקס  וברנמילר מאבדות מעל 6% כל אחת, אלקטרה צריכה וקנון יורדות ב-3%.

ביומילק  דיווחה כי החלה מחקר בשיתוף בית החולים איכילוב לקידום פיתוח חלב אם מתורבת. במסגרת המחקר החברה תפעל לייצור חלב אם מתורבת (המיוצר במעבדת החברה), לאחר בידוד תאים ראשוניים מרקמת שד שהוסרה בניתוח פלסטי מנשים מתנדבות בריאות (במחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב) ולגדלם בתרבית תאים במעבדה .

10:05

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר בירידות קלות, כאשר ת"א 35 ות"א 125 רושמים ירידה של כ-0.2% ומדד ת"א 90 נסחר ביציבות עם תנודות קלות מטה. מדדי הבנקים והנפט יורדים בכ-0.3%. קבוצת דלק מאבדת 2.6%.

אורה סמארט  ממשיכה את המומנטום החיובי שרשמה אתמול, כאשר זינקה 23% לאחר שרשמה הצלחה בניסוי להשמדת נגיף הקורונה בחללים סגורים, ועולה הבוקר ב-3.7%.

פריון נטוורק , המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים, מטפסת כ-4% לאחר שדיווחה כי היא רוכשת את Vidazoo הישראלית תמורת עד 93.5 מיליון דולר. החברה תשלם 35 מיליון דולר במזומן עבור כל מניות וידאזו, ועד 58.5 מיליון דולר ישולמו בתוך שנתיים בכפוף לעמידה ביעדי EBITDA.

9:30

קבוצת עזריאלי דיווחה כי התקשרה בהסכם לרכישת קניון מול הים באילת בתמורה כוללת של 1.31 מיליארד שקל, בהמשך לדיווחים על המו"מ בין החברות בחודש יולי האחרון.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בת"א

7:45

1. צפי לירידות קלות בפתיחה

יום המסחר השני לשבוע זה ייפתח ככל הנראה בירידות קלות, זאת במקביל למתרחש בבורסות אסיה ובחוזים העתידיים על וול סטריט.

אתמול הבורסה ננעלה בעליות, כאשר מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.2%, ת"א 90 עלה ב-0.9% ומדד הנפט והגז זינק ב-6.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-866 מיליון שקל.

2. לראשונה השנה: תשואה שלילית לקופות הגמל

לפי התחזית של מיטב דש, קופות הגמל הכלליות השיגו בספטמבר תשואה שלילית ממוצעת של כ-0.6% כתוצאה מירידות השערים בשוקי המניות בחו"ל ובאג"ח הממשלתיות בישראל.

בעוד שהמדדים המובילים בארה"ב ובאירופה רשמו חולשה במהלך ספטמבר (והמדד העולמי של השווקים המתפתחים ירד בשיעור של 4.3%), בשוק המניות בארץ נרשמו עליות שערים שמיתנו את התשואות השליליות. מדד ת"א 35 עלה בספטמבר ב-2.5%, מדד ת"א 90 עלה בשיעור של 1.8%, מדד ת"א 125 עלה ב-2.3% ומדד יתר 60 עלה בשיעור של כ-4.2%.

במבט מתחילת השנה הנתון חיובי, כאשר קופות הגמל רשמו תשואה גבוהה של 9.4% במסלול הכללי ושל 13.6% במסלול המנייתי.

3. פוקס במגעים להיכנס כשותפה בקבוצת זאפה

לגלובס נודע כי קבוצת מועדוני ההופעות במגעים עם קבוצת פוקס למכירת חלק ממניותיה. מקורבים לעניין טוענים כי "זה מותג חזק שעם המשאבים הנכונים יכול להניב תשואה. לא מן הנמנע שהראל ויזל אפילו ייקח את זאפה להנפקה בבורסה".

זאפה הוקמה על-ידי האחים יוני, נועם ורותי פיינגולד, שהחזיקו רוב השנים בשליטה. ב-2014 רכש הבעלים של קבוצת GEG, גולן עינת, 40% ממניות זאפה לפי שווי של 60 מיליון שקל. בתחילת 2019 הגדיל עינת את החזקתו ל-75%, ובהמשך רכש את מלוא המניות שנותרו לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל.

מניית פוקס  הניבה למשקיעים תשואה של כ-500% בשלוש השנים האחרונות ומשקפת לחברה שווי של כ-5.5 מיליארד שקל. בחודש שעבר הציגה פוקס דוחות כספיים חזקים עם הכנסות של 996 מיליון שקל ברבעון השני של 2021 - גידול של 57% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020 - ורווח נקי של כ-100 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 22%. 

4. מגמה שלילית באסיה ובחוזים העתידיים

באסיה מתקיים הבוקר מסחר חלקי שכן הבורסות בסין יהיו סגורות למשך רוב השבוע (יחזרו לפעול ביום שישי) לרגל חג, וגם שווקי קוריאה הדרומית סגורים היום.

בתוך כך, מדד ניקיי בטוקיו מאבד כ-1.3% ומדד האנג סנג נופל ב-2.3%, בעוד שהמסחר במניותיה של אוורגרנד הסינית הופסק ולא יצא לדרך היום. החברה החמיצה שני תשלומי ריבית אג"ח בשבועות האחרונים.

גם החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאבדים גובה הבוקר, ומאותתים על ירידות של 0.2%-0.3% עם פתיחת המסחר בניו יורק.

5. בנק ישראל יודיע על סיום רכישות אג"ח?

בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית ביום חמישי השבוע, ובמיטב דש מעריכים שהבנק יודיע על הפסקת רכישות אג"ח לאחר הגעה לסכום הרכישות המצטברות של 85 מיליארד שקל. לדברי הכלכלן הראשי של בית ההשקעות, אלכס זבז'ינסקי, יש מספר גורמים תומכים בהחלטה זו: שיפור במצב המשק ובשוק העבודה, הירידה המסתמנת בגל התחלואה, ההודעה על צמצום הרכישות ע"י הפד מחודש נובמבר, העלייה בקצב האינפלציה ובציפיות האינפלציה, העלייה המהירה במחירי הנכסים, הגידול חד באשראי למגזר העסקי והפרטי, וכן הירידה המשמעותית בגרעון הממשלה ובצרכי המימון שלה. 

כמו כן, מוסיף זבז'ינסקי, "בחודשים האחרונים בנק ישראל אמנם המשיך להתערב בשוק המט"ח, אך צמצם משמעותית את היקף הרכישות - קנה ביולי-אוגוסט כ-2 מיליארד דולר לעומת כ-6 מיליארד במאי-יוני. אנו מעריכים שרכישות המט"ח ימשכו ואף יתגברו לאחר ההודעה על הפסקת רכישות אג"ח".