הבורסה בת"א | סיקור שוטף

שינוי לקראת הנעילה בתמיכת וול סטריט: ת"א 35 עלה 0.5%

לאחר יום של ירידות הפתיחה החיובית בוול סטריט העבירה את ת"א לעליות • מדד ת"א 90 התקדם ב-0.1% ומדד ת"א 125 הוסיף 0.4% • פריון נטוורק המשיכה בעוד יום של עליות שערים וקפצה 8% • ומה חושבים בבנק הפועלים על מדיניות בנק ישראל?

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב שהתנהל בירידות במשך מרבית היום שינה כיוון לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט וננעל בעליות קלות במדדים המובילים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 90 התקדם ב-0.1% ומדד ת"א 125 הוסיף 0.4%.

מבין המדדים הענפיים, מדד טכנולוגיה הוביל בעלייה של 1%, מדד ביומד התקדם ב-0.6%, מדד נפט וגז התחזק ב-0.5% והבנקים הוסיף 0.2%. בצד השלילי, מדד ביטוח ירד ב-0.7%, מדד נדל"ן איבד 0.7% ומדד פיננסים השיל 0.4%.

15:25

הדולר התחזק ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 3.23 שקלים. הליש"ט התקדמה 0.6%לשער של 4.39 שקלים והאירו הוסיף 0.1% לשער של 3.74 שקלים.

15:00

הירידות בבורסה העמיקו. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.1%, ת"א 125 ב-0.2% ות"א 90 מאבד 0.5%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בקרוב ל-900 מיליון שקל.

מדד הבנקים יורד בכמעט 0.7% כאשר את הירידות מוביל מזרחי טפחות  שמשיל יותר מ-1%, ואחריו הפועלים  שיורד ב-0.8%. 

מניית איירובוטיקס יורדת בכ-9%, ועוד ירידות בולטות נרשמות אצל בית הזהב , סטורג' דרופ , מדיפאואר , אייאיאס , נייר חדרה , מגה אור  וישראל קנדה .

אנלייבקס  דיווחה שמשרד הפטנטים הישראלי הוציא הודעת אישור על פטנט חדש המכסה את Allocetra, התרופה האימונותרפית של החברה הנמצאת בפיתוח. הפטנט יוסיף עם אישורו הגנת קניין רוחני נוספת בישראל עד שנת 2037 לפחות, המכסה גרסה של מנת Allocetra אשר מיוצרת מתאי תורמים בריאים שונים המאוגדים כחומר גלם לאותה המנה. החברה צופה כי הפטנט הישראלי החדש יונפק ברבעון הראשון של 2022.

12:45

הבורסה מתנהלת במגמה מעורבת אך יציבה, כאשר מדד ת"א 35 נסחר בעלייה קלה מאוד ואילו ת"א 90 יורד ב-0.2%. ת"א 125 נסחר ללא שינוי מהותי. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-490 מיליון שקל.

שותפות הנפט גבעות מזנקת כ-10%, וגם קנבוטק, פריון, אפולו, קבוצת קווליטאו וטונדו רושמו עליות יפות של 5% עד 8%. מנגד, אלמדה צונחת ב-11%, וגם ביולייט, תדיר גן, בית הזהב, ריט וקדימהסטם נסוגות.

טראלייט  (לשעבר מנורה מבטחים אנרגיה) דיווחה על רכישת השליטה בחברת קיי.אס.טי טכנולוגיות הפועלת בתחום ייזום והקמה של מערכות סולאריות. שיעור ההחזקה של טראלייט באמצעות חברה בת יעמוד על 61.81% וסכום התמורה המקסימאלי יעמוד על 34 מיליון שקל. ההכנסות הצפויות של קיי.אס.טי השנה הן כ-35 מיליון שקל.

מיטב דש  הודיעה כי רכשה 20% מההון של חברת אינקרדיבל קרדיט תמורת 2.5 מיליון דולר. כ-40% מההון בדילול מלא מוחזק על ידי המייסד והמנכ"ל אורי ירדן, כ-20% נוספים מוחזקים בידי מייסדים נוספים של אינקרדיבל קרדיט ויתרת ההון מוחזקת בידי משקיעים נוספים, לרבות אופציות לעובדים.

11:00

המסחר בתל אביב נע בין עליות לירידות קלות, וכעת המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי או בתנודות קלות מטה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-215 מיליון שקל.

טונדו סמארט  קופצת 8% ביום המסחר הראשון שלה, ועוד עליות יפות רושמות אנדימד , פריון נטוורק, סונוביה, אלון גז, בריל  ועוד. בפסגת מדד ת"א 35 ניצבת אורמת עם עלייה של 2.1%.

מנגד, אייסקיור בולטת עם ירידה של 4.6%, וגם לוינשטין הנדסה , מגה אור , אלקטרה נדל"ן  וטרמינל X  מאבדות גובה. בתחתית מדד ת"א 35 נמצאת מליסרון שיורדת בכ-2%.

10:13

לאחר שיום המסחר בתל אביב נפתח בתנודתיות קלה, כעת נרשמות עליות של כ-0.2% בשלושת המדדים המובילים. מדד הבנקים בולט עם ירידה של 0.3% בניגוד למגמה, כשמזרחי טפחות  מוביל את הירידות במדד.

פריון נטוורק  ממשיכה לעוד חיובי עם עלייה של כ-5%, וגם אורה סמארט , פינרג'י, מנורה מבטחים  וסונוביה נהנות מעליות.

זהו יום המסחר הראשון של טונדו סמארט, שמציעה התקני תאורה חכמים שמתאימים לערים, מבני ציבור ובתים פרטיים.

בליץ טכנולוגיות  מטפסת לאחר שדיווחה כי התקשרה בהסכם לאספקת קטנועים חשמליים ושירותים נלווים בשווי של כ-2 מיליון שקל באירופה. "הצדדים יפעלו להרחבת והעמקת שיתוף הפעולה ביניהם בשנת 2022, עם פוטנציאל להזמנת המשך בשווי של 9.5 מיליון שקל", נכתב בהודעה.

שותפות הנפט גבעות עולם  מאבדת 4% לאחר שאתמול בערב דיווחה כי אייפקס תשמש גם כמפיצה בהנפקת הזכויות שבכוונת החברה לבצע והעמידה לשותפות הלוואת גישור בסך 500 אלף דולר. 

07:50

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר 

1. צפי לפתיחה מעורבת.

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, כפי הנראה, במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול  מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.8% ומדד ת"א 90 רשם ירידה של 1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל. 

2. ירידות בוול סטריט

יום המסחר בניו יורק ננעל אמש בירידות, בהובלת מניות ההייטק שהמשיכו לאבד גובה. מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של כ-2.1% והדאו ג'ונס נסוג בכ-1%. 

החוזים על הנפט רשמו אתמול עלייה חדה והיום רושם חוזה לנובמבר על נפט מסוג ברנט עלייה קלה לרמה של 81.4 דולר לחבית.

3. מניות דואליות: נייס צפויה לעלות, טבע לרדת

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. נייס  עם פער חיובי של 1.4% ואורמת 2.2% ומנגד טבע  עם פער שלילי של כ-1.8% כך שהיא צפויה לרדת היום.

4. מגמה מעורבת באסיה, יציבות בחוזים

באסיה מתקיים הבוקר מסחר חלקי שכן הבורסות בסין סגורות (יחזרו לפעול ביום שישי) לרגל חג. מדד ניקיי בטוקיו צונח בכ-2.2% ומנגד מדד האנג סנג רושם עלייה קלה.

במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות.

5. הפועלים: הריבית בישראל תעלה לקראת סוף שנת 2022

ולסיום, לקראת הודעת בנק ישראל ביום חמישי מציינים כלכלני בנק הפועלים כי בנק ישראל צפוי לשנות את ההכוונה המוניטרית ביום חמישי. "ההכוונה לפיה המדיניות תיוותר מרחיבה לאורך זמן צפויה להישאר, אך אנו מעריכים שנראה שינוי בהתייחסות לאפשרות של הפחתת ריבית ושימוש בכלי מדיניות נוספים. האינפלציה בפועל והציפיות לאינפלציה נמצאות מעט מעל אמצע תחום יעד האינפלציה של 2%".

"המסר הניצי מעט יותר בהודעת הריבית של הפד, ובעיקר הסקר שמראה שרוב החברים סבורים שריבית הפד תעלה כבר ב-2022, צפויים להערכתנו להשפיע גם על המסר שיעלה בהודעת הריבית של בנק ישראל. אנו מתקרבים לסוף השנה ותכנית רכישות האג"ח לא תוארך, יתכן שבנק ישראל יודיע גם על זה בהחלטה הקרובה. שוק הנגזרים מגלם צפי לעליית ריבית במחצית השנייה של 2022. אנו מעריכים כי הריבית תעלה בסמוך לעליית ריבית הפד, לקראת סוף שנת 2022".