הבורסה בת"א | סיקור שוטף

מניות ההייטק משכו את מדד ת"א 35 לשיא חדש בנעילה

מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.3% לשיא חדש של 1,922 נק' ומדד ת"א 90 טיפס בכ-1.1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל • נייס, נובה, טאואר, לייבפרסון ואנרג'יקס בלטו בעליות חדות

אילוסטרציה - שלט בנין בורסה נ''ע ת''א רחוב אחוזת בית / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - שלט בנין בורסה נ''ע ת''א רחוב אחוזת בית / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

שיאים חדשים בבורסה. מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.3% לשיא חדש של 1,922 נק' ומדד ת"א 90 טיפס בכ-1.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל.

בתוך ת"א 35 בלטו נייס , נובה , טאואר , לייבפרסון ואנרג'יקס  בעליות חדות.

עוד בלטו בעליות ב. יאיר, קנבוטק, ג'נסל, מגוריט, פתאל החזקות  וקבוצת דלק. 

16:55

מתחזקות העליות בבורסה. ת"א 35 עולה ב-1%, ת"א 90 בכ-0.8% . מחזור המסחר מסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

14:50

העליות בתל אביב נמשכות. ת"א 35 עולה ב-0.9%, ת"א 90 בקרוב ל-0.8%, מדד הבנקים עולה בקרוב ל-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-980 מיליון שקל.

בונוס ביוגרופ  מזנקת בכ-10% (לאחר שרשמה תשואה שלילית של 30% בשלושת החודשים האחרונים), ועוד עליות מרשימות נצפות אצל אקופיה , קונטיניואל , המשביר, אלוט וכנפיים .

קבוצת אשטרום  ואשטרום נכסים דיווחו כי המדינה הקדימה תשלום בסך 650 מיליון שקל לסיטי פס בגין רכישה בחזרה של "הקו האדום" של הרכבת הקלה. לחברות ינבע כתוצאה מכך תזרים של 325 מיליון שקל.

טראקנט  עדכנה שחתמה על הסכם עקרונות ראשוני בינה לבין קבוצת מעיין שרותי מכס ותעבורה, שלפיו היא תעניק לקבוצה רישיון לשימוש בפלטפורמה שלה בישראל. 

13:10

המסחר בתל אביב ממשיך להתקיים במגמה חיובים, והעליות אף מתחזקות. ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 ב-0.6%. מדד הטכנולוגיה בולט עם עלייה של 1.1%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-645 מיליון שקל, כשאת המחזור הגדול ביותר מרכז בנק לאומי י שעולה ב-0.6%.

המשקיעים בתל אביב משדרים אופטימית ומניות אל על, פתאל  ומלונות דן מרכזות עניין ועולות, וגם קבוצות הקניונים עזריאלי  ומליסרון  מתחזקות. עוד עליות חדות נרשמות לטובת ב.יאיר, קנבוטק, וילק, פארמוקן, ג'נסל ועילדב .

מניית אלוט  מטפסת לאחר שדיווחה שפתרון NetworkSecure שלה זיהה וחסם מתקפת פישינג ביום ה"בלאק פריידי" באמזון. בהודעתה ציינה כי באירופה לבדה המוצר שלה הצליח בכמעט 1.7 מיליון מקרים לזהות ולחסום באופן אוטומטי שתי גרסאות של מתקפת פישינג באמזון.

מט"ח: הדולר יציב מול השקל ונסחר סביב 3.163 שקלים, האירו רושם עלייה מזערית ל-3.574 שקלים והפאונד הבריטי מתחזק ב-0.3% ונסחר בשער של 4.211 שקלים.

12:00

העליות בתל אביב נמשכות בשיעורים של 0.2%-0.5% במדדים המובילים, תחת מחזור מסחר של כ-385 מיליון שקל.

עליות חדות נרשמות לטובת ב.יאיר, וילק, איי.סי.בי , אינטליקנה , המשביר , סטורג' דרופ  ואל על , שמזנקת ב-7%. מלונות דן  גם מתחזקת.
בראש מדד ת"א 35: לייבפרסון  שעולה ב-3.1%.

בצד השני של הטבלה נרשמות ירידות בולטות לגבעות, חמת , מצלאוי , תמר פטרוליום , עשות  ובזק - שגם ממוקמת בתחתית מדד ת"א 35.

קנבוטק  מזנקת ביותר מ-30% ללא דיווח משמעותי היום. שלשום הודיעה שמוצריה הגיעו לתוצאות חיוביות בחיסול תאים סרטניים, וכי הטיפול שלה הביא לשיפור של פי שעשה ביעילות בהרג התאים הסרטניים. עוד בקנאביס הרפואי: יוניבו  הודיעה שתייבא לישראל בבלעדיות את מוצרי חברת הקנאביס הקנדית Tilray. הזנים של טילריי היו עד כה בהפצת אינטרקיור .

כלל ביוטכנולוגיה  דיווחה על תוצאות חיוביות מניסוי קליני שלב 2 ב-MIJ821, תרופה שפותחה על ידי חברת Cadent המיועדת לחולים הסובלים מדיכאון עמיד לטיפול. כלל מכרה את מלוא החזקותיה בקדנט לנוברטיס , וזכאית לתשלומים נוספים בהיקף של 65 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך.

11:00

המסחר בתל אביב ממשיך להתקיים במגמה חיובית, כשת"א 35 עולה ב-0.5% ואילו ת"א 90 יציב. גם מדד הבנקים נסחר כעת בירוק ועולה ב-0.3%, בעוד שמדד הביטוח ופיננסים משיל כ-0.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בקרוב ל-200 מיליון שקל. 

ב.יאיר  מזנקת ב-28% במחזור גבוה על רקע מכירת השליטה בחברה לפי שווי שגבוה ב-17% מזה שעמו פתחה את היום, וגם קנבוטק , קדימהסטם  וחירון  מטפסות.

וילק  מזנקת במחזור מסחר גבוה משמעותית מהממוצע שלה לאחר שדיווחה על התקדמות בפיתוח חלב אם מתורבת. במסגרת המחקרים, נבדקו מספר תנאי גידול של התאים בתרבית המעודדים ייצור וצבירה של שומן מסוג טריגליצריד, המהווה מעל 95% משומן חלב האם. להערכת החברה, הרכב השומן המיוצר על ידי תאים אלו, תואם את ההרכב המצוי באופן טבעי בחלב אם.

קרדן ישראל  מתחזקת לאחר שהודיעה שיחד עם גבע נדל"ן ירכשו מחצית מזהכויות של רני צים מרכזי קניות במקרקעין ובפרויקט בהקמה בכפר סבא בתמורה ל-165 מיליון שקל. רני צים , שמנייתה גם מטפסת, צפויה לרשום בגין העסקה רווח של כ-31 מיליון שקל לפני מס.

10:01

יום המסחר נפתח במגמה חיובית. מדדי ת"א 35 ו-125 עולים בכ-0.4%, ת"א 90 מתקדם 0.2%. מדד הבנקים רושם חולשה בפתיחה ומשיל כ-0.1%.

ג'נסל  מזנקת לאחר ההסכם עם תאגיד ABB לקידום ושיווק מערכות גיבוי אנרגיה מבוססי מימן וללא פליטות (ראו עדכון קודם), אורביט  מתחזקת לאחר שדיווחה על קבלת הזמנת המשך מיצרנית מטוסים אמריקנית לייצור מערכות ניהול קשר ושמע תלת-מימד למטוסים, בסך של כ-5.9 מיליון דולר. 

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם  מאבדת גובה בהמשך לדיווח שלה מאמש, שלפיו החליטה לבצע קידוח עוקף קצר במאגר מגד 6, מאחר שבמהלך פעולות להזרקת צמנט לתחתית הבאר שבוצעו שלשום אובחן שהצנרת שהוחדרה לבאר תפוסה. השותפות פעלה למשיכת הצנרת התקועה, אך חלק מהצנרת נותרה בתחתית הבאר.

חברת הבנייה ב.יאיר  מזנקת לאחר שדיווחה שבעלי השליטה חתמו על הסכם למכירת מלוא החזקותיהם בחברה לג'י.אר.אי ושניר בתמורה ל-51 מיליון שקל (הרוכשות יחזיקו ב-66.4% ו-14.5% מהון המניות המונפק, בהתאמה).

09:30

דניה סיבוס  דיווחה שכתוצאה מהמעבר לשליטה בגאו דניה היא צפויה לרשום רווח בסך של כ-10 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים לשנת 2021.

ברנמילר  עדכנה על שיתוף פעולה עם רני צים  בקשר לאגירת אנרגיה והפחתת פליטות בייצור אנרגיה בישראל. חתמה על הסכם מייסדים להקמת חברה שתהווה שותפות בהנהלת צים (שמחזיק ב-17% ממניותיה) ויורם כהן (מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל לשעבר, שיכהן כמנכ"ל הפעילות החדשה). החברה תפעל לאיתור הזדמנויות להתייעלות אנרגטית.

ג'נסל  חתמה על הסכם עם תאגיד ABB הבינלאומי לקידום ושיווק מערכות גיבוי אנרגיה מבוססי מימן וללא פליטות. הפעילות תתמקד בתחומי הרכבות, בתי חולים, מבנים מסחריים, מרכזי נתונים וטלקום. ABB  השוויצרית נסחרת בשוויץ ובארה"ב בשווי של 74 מיליארד דולר, ומגלגלת מחזור הכנסות שנתי של כ-30 מיליארד דולר.

08:35

בשוק המט"ח השקל מתחזק קלות אל מול המטבעות המרכזיים. הדולר והפאונד הבריטי יורדים ב-0.2% לשער של 3.158 ו-4.186 שקלים בהתאמה, האירו נחלש ב-0.3% לרמה של 3.561 שקלים.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה יציבה

יום המסחר ייפתח ככל הנראה ללא תנודות חדות לכאן או לכאן, במקביל למגמה המעורבת במסחר על החוזים בוול סטריט וכן ליציבות שנרשמת בבורסות אסיה.

אתמול ננעלו המדדים בעליות שערים נאות בהתאם למגמה בעולם במהלך היום, שהתחזקו לקראת הנעילה לאחר הפתיחה החיובית בניו יורק. מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, מדד ת"א 90 קפץ 1.7% ומדד ת"א 125 הוסיף 1.4%. את העליות הוביל מדד הבנקים שקפץ 2.4% (בהוהבלת הפועלים  שעלה ב-2.8%), מדד נפט וגז עלה 2.3%.

2. ריבאונד בוול סטריט

בורסות ניו יורק התאוששו משלושה ימי ירידות והמדדים המובילים רשמו עליות למרות החששות מהתפשטות וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה. מדד דאו ג'ונס עלה 1.6%, מדד נאסד"ק התחזק 2.4% ומדד S&P 500 התקדם 1.8%.

החוזים העתידיים נסחרים כעת ביציבות ועם נטייה לירידות קלות. החוזים על דאו ג'ונס סביב האפס, החוזים על S&P 500 יורדים ב-0.1% ועל נאסד"ק ב-0.3%. תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי קפצו אתמול, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים עלתה בכ-6 נקודות בסיס ל-1.48%. הבוקר היא נסחרת בירידה קלה של 2 נקודות בסיס.

היום בצהריים יפורסמו נתוני התמ"ג בארה"ב ונתוני מלאי הנפט הגולמי השבועי - שלפי הערכות בשוק צומצם ב-2.6 מיליון חביות בשבוע שעבר.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות הצטרפו לראלי בבורסות ארה"ב ושבו ארצה עם פערי ארביטראז' חיוביים. הארביטראז' המשוקלל על מדד ת"א 35 צפוי להיות חיובי בשיעור של כמעט 0.6%.

לייבפרסון  ונובה  יספקו רוח גבית למדד ת"א 35 לאור פערים חיוביים של יותר מ-3%, וגם נייס , טאואר , איי.סי.אל  ואופקו הלת'  יתחזקו. מנגד, טבע  עם פער שלילי של 0.6%.

4. יציבות באסיה, הנפט זינק אתמול

בבורסות אסיה מתקיים מסחר יציב יחסית כאשר מדד ניקיי בטוקיו ומדד שנגחאי יציבים אך מצד שני שנזן, קוספי והנג סנג מתחזקים קלות.

גם בזירת המסחר בנפט נרשמת רגיעה, לאחר שאתמול המחירים קפצו והשיבו חלק מהירידות של הימים האחרונים. הברנט קפץ ב-3.4% וחוזה למסירה בפברואר ננעל במחיר של 73.98 דולר לחבית. נפט מסוג WTI זינק ב-3.7%, וחוזה למסירה בדצמבר ננעל במחיר של 71.12 דולר לחבית. גם הבוקר הם נסחרים כאמור ברמת מחיר דומה.

5. נגיד בנק ישראל לא ממהר לכלי הריבית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון,התייחס בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, שהתקיימה אתמול, למצב האינפלציה בישראל: "האינפלציה אצלנו עומדת על 2.4%, מה שמציב את המשק הישראלי במקום אחר בהשוואה לאירופה, שם החציון עומד על 4.75% ובהשוואה לארה"ב שם האינפלציה הגיעה ל-6.8%. אנחנו אכן בסביבת אינפלציה גבוהה יותר משהיינו בשנה שעברה, אבל מצבנו מספק לנו לוקסוס מסוים להיות סבלניים ולראות לאן הדברים מתפתחים ובאיזה קצב, ולפעול בהתאם. אין לנו צורך ומחויבות להפעיל את כלי הריבית כמו המצב הקיים במדינות אחרות, בהן האינפלציה כבר ברמות גבוהות יותר".

ירון הסביר כי "אפשר לראות בישראל לאורך תקופה עם אינפלציה נמוכה יותר משאר המדינות. אנחנו באמצע טווח היעד, וציפיות האינפלציה, שהן מאוד חשובות, נמצאות בסביבת אמצע היעד".