לארי פינק: לפד אין את הכלים, האינפלציה הגבוהה תישאר שנים

מנכ"ל בלקרוק מעריך כי לפד אין את היכולת להשפיע על חוסר הוודאות בשרשרות האספקה הגלובליות, ולכן רמות האינפלציה לא צפויות לרדת בקרוב

לארי פינק, מנכ''ל ענקית ההשקעות בלקרוק / צילום: יח''צ בלקרוק
לארי פינק, מנכ''ל ענקית ההשקעות בלקרוק / צילום: יח''צ בלקרוק

מנכ"ל בלקרוק לארי פינק מעריך שהאינפלציה תישאר ברמה גבוהה במשך כמה שנים, בעיקר בגלל חוסר הוודאות בשרשרות האספקה ​​הגלובליות. 

"זה הוחמר בגלל מגפת הקורונה והסגרים ברחבי העולם", אמר פינק ביום חמישי האחרון בראיון ל"בלומברג". "האינפלציה יותר מונעת היצע".

ביידן במאמר מיוחד לוול סטריט ג'ורנל: "זו התוכנית שלי למלחמה באינפלציה"
●  לאסטרטג הראשי של סיטי יש תיאוריה שמסבירה את כל מה שקורה בשווקים

קרן ההשקעות הגדולה בעולם, שמנהלת כ-10 טריליון דולר נכון לסוף מרץ, מנווטת בעולם גדוש באינפלציה גואה, עליית ריבית וטלטלות גיאופוליטיות. פינק אמר בעבר שהמלחמה באוקראינה יצרה שינויים עמוקים בכלכלה העולמית, ואילצה חברות וממשלות לשקול מחדש את התלות בשווקים זרים ולהוציא יותר כספים כדי להגביר את היכולות שלהן בשוק המקומי שלהן. 

לפדרל ריזרב אין את הכלים בעצמו כדי לתקן בעיות אספקה, אמר פינק בראיון, וחזה שהתנודתיות בשוק תימשך. האינפלציה גם צפויה להישאר גבוהה ככל שהכלכלה תעבור לשימוש במקורות אנרגיה ירוקים, אמר. האינפלציה בארה"ב נמצאת היום כמעט בשיא של 40 שנה, והיא עמדה באפריל על 8.3%.

"אנחנו הולכים להתמודד עם התקפי פחד" שיביאו ליותר מהומה בשווקים, אמר פינק. עם זאת, הוא סייג כי "לא היינו עדים לשינויים עצומים בהקצאת נכסים על ידי המשקיעים שלנו". 

פינק הוא לא היחיד שצופה שחורות לכלכלה. אתמול אמר מנכ"ל ומייסד טסלה אילון מאסק כי יש לו "תחושה סופר רעה" לגבי הכלכלה, וכי יצרנית המכוניות החשמליות צריכה לקצץ בסביבות 10% בצוות העובדים. 

ואילו מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון הזהיר השבוע מ"הוריקן כלכלי" שצפוי להגיע.  "הוריקן כלכלני בדרך אלינו והמשקיעים צריכים להתכונן. כיום השמש עדיין זורחת והתנאים עדיין טובים יחסית בכלכלה, אבל זה הולך להשתנות בקרוב", אמר דיימון. 

לפי דיימון, הסערה תגיע בעיקר בגלל שני גורמים מרכזיים: צמצום המאזן של הפד והמלחמה באוקראינה. "הפד חייב לצמצם את המאזן הענק שלו, בכדי להפחית את הנזילות העצומה בכלכלה. במקביל, גם בנקים מרכזיים אחרים יצמצמו את המאזנים שלהם בשנים הקרובות כנראה. זה אירוע שלא היה אף פעם בעבר ויכול לגרום לזעזועים רציניים בשווקים".